• Baráth Lajos
Hozzászólások 0

Nemzetközi fuvarozás – külföldi napidij

Tisztelt Adózóna! Állásfoglalásukat kérném! Magyar cég jogszabályi rendelkezések szerint engedélyhez kötött nemzetközi közúti közlekedési szolgáltatást végez. Munkavállalók munkaköre: gépkocsivezetők, akik nemzetközi közúti árufuvarozásban kerülnek foglalkoztatásra. Résztvevő cégek: eladó, vevő, fuvarozó cég. Adott az eladó, akinek termékét kell elszállítani. Az áru kisteherautó gépjármű. Az áru nem a fuvarozó cég tulajdona. Az áru tulajdonosa az eladó. A kisteherautókat, mint árut az eladótól a fuvarozó cég autószállító tehergépkocsival fuvarozza a vevő telephelyére (nemzetközi viszonylatban). Van egy különleges szegmens, akikre a kérdés vonatkozik: a fuvarozó cég gépkocsivezetőinek egy része nem autószállító tehergépkocsival végzi a kiszállítást, hanem az áruként funkcionáló kisteherautóba beülve, azt közúton vezetve juttatja el a vevőhöz, azaz az árut nem egy másik járművel kiszállítják, hanem saját kerekén gurul a kézbesítés címre (az áru „saját lábán” jut el a vevőhöz). A kisteherautók egyszeri, eseti útvonalengedéllyel és eseti rendszámmal rendelkeznek erre az eseményre. Tehát ebben az esetben a fuvarozó cég az áruszállításához áruszállító járművet nem, csak a gépkocsivezetőket mint élőmunkaerőt szolgáltat. Ezek a gépkocsivezető munkakörben dolgozó munkavállalók nemzetközi közúti árufuvarozásban foglalkoztatott gépkocsivezetőnek minősülnek-e, és így jogosultak-e a 285/211 kormányrendelet 1. § szerint meghatározott napi 60 eurós adómentes napidíjra?


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5