8 találat a(z) munkaügyi irat cimkére

Munkaügyi iratok megőrzése: megszűnt a kötelezettség, miért fontos mégis? Cikk

Január 1-jétől lényegében megszűnt a foglalkoztatóknak dolgozóik irányadó öregségi nyugdíjkorhatárának betöltését követő öt évig előírt iratőrzési kötelezettség, miután úgy módosult a jogszabály, hogy ez csak a 2024. december 31-éig keletkezett munkaügyi iratokra vonatkozik. A módosított rendelkezés 2018. december 23-án került bele a nyugdíjtörvénybe, tehát a szigorú szabályok csak hat év iratanyagára vonatkoznak. Cikkünkben arra mutatunk rá, miért fontos, hogy a munkáltatók kötelezettség nélkül is megőrizzék az iratanyagokat.

Újdonságok a nyugdíjtörvényben Cikk

Ugyan január 1-jétől érdemben nem módosultak a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló törvény (Tny.) előírásai, azonban akadnak olyan kisebb horderejű változtatások, amelyek ismerete mind a foglalkoztatók, mind a (leendő nyugdíjigénylő) munkavállalók számára fontos.

Munkaügyi iratok megőrzése, ingatlan-nyilvántartás, illetékek, új minisztérium – ezekről is tárgyal ma az Országgyűlés Cikk

Január 1-jétől létrejöhet a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium, az erről szóló törvényjavaslatot szerdán kezdi tárgyalni az Országgyűlés, amely foglalkozik a Magyar Honvédség iraki szerepvállalásával is. Általános vita lesz arról, miszerint 2025-től megszűnik a munkáltatók azon kötelezettsége, hogy a munkaügyi iratokat és foglalkoztatási igazolásokat a munkahelyet váltott, kilépett munkavállalóra vonatkozó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő öt évig meg kell őrizniük. A munkaköri alkalmasság vizsgálata esetén általános jelleggel megszűnik a kötelező orvosi vizsgálat.

Iratőrzés Kérdés

Iratőrzés: mennyi ideig, és miért kell tárolni a munkaügyi iratokat? Cikk

Számos esetben meglepetéssel veszi tudomásul egy-egy vállalkozás vagy szervezet, hogy a nyugdíjbiztosítási szerv nagyon-nagyon régi (akár 40 évvel ezelőtti) jogviszonyra, illetve díjazásra, valamint levont járulékra vonatkozó adatokat kér egy-egy volt (vagy jelenlegi) alkalmazottal kapcsolatban.

Munkaügyi iratok megőrzése Kérdés

Új előírás: akár 50 évig is őrizni kell a munkavállalók papírjait! Cikk

Tavaly december 23-án hatályba lépett a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény (Tny.) módosítása, melynek egyik sarkalatos pontja szerint az irányadó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő öt évig kötelesek megőrizni a társadalombiztosítási nyilvántartás vezetésére kötelezett vállalkozások a szolgálati időről vagy a nyugellátás megállapítása során figyelembevételre kerülő keresetről, jövedelemről adatot tartalmazó munkaügyi iratokat.

Megjelent a decemberi VálaszAdó Cikk

Több hónapig tartó huzavona után körvonalazódtak az egyes adótörvények főbb jövő évi változásai, noha a korábbi évek gyakorlatát tekintve korántsem jelenthető ki, hogy az őszi adócsomagban elfogadott módosítások már a végleges szabályokat tartalmazzák, hiszen évről évre fel-felbukkannak az év végi egyéb, költségvetési tárgyú törvényjavaslatokban adószabályokat érintő változtatások is.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Tőkeemelésről szóló taggyűlési határozat visszavonása

dr. Tuczai Dóra

LL.M. (Berlin) ügyvéd

budlegal Ügyvédi Társulás tagja

Cég jogutód nélküli megszűnése gyed alatt

Czeglédi Bernadett

munkajogi és társadalombiztosítási szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 május
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Együttműködő partnereink