14 találat a(z) irodaház cimkére

Tele van a piac gazdaságtalanul működtethető irodaházakkal Cikk

A magyarországi "A" és "B" kategóriájú irodaházak túltervezettségére, energetikai kapacitásainak túlméretezésére, emiatt a kelleténél magasabb üzemeltetési költségekre és nagyobb szén-dioxid-kibocsátásra hívja fel a figyelmet a legnagyobb magyarországi ingatlanfejlesztőket tömörítő Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület (IFK).

Kinek kell fizetnie és mi után? – építményadóról döntött a Kúria Cikk

Az építményadó alanyának, tárgyának és mértékének megállapítása a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény és a felhatalmazása alapján megalkotott önkormányzati rendelet előírásai alapján történik. Az adó megfizetésére a tulajdonos a tulajdoni hányada és nem a használati megállapodásban foglaltak alapján köteles – mondta ki a Kúria.

Ingatlanértékesítés bevétele Kérdés

Munkáltató által kibocsátott étkezési utalvány elszámolása Cikk

Egy társaság saját munkavállalói részére a saját maga által kibocsátott és kizárólag a társaság irodaházának harmadik fél által üzemeltetett éttermében beváltható étkezési utalványok formájában igénybe vehető étkezési juttatást biztosít. Hogyan történik a beváltott utalványok elszámolása? Olvasói kérdésre Surányi Imréné okleveles közgazda és Pölöskei Pálné adószakértő válaszolt.

Óvintézkedések az irodákban a járvány után: változtak az üzemeltetői feladatok Cikk

Az irodaházak üzemeltetői felkészültek rá, hogy a járvány enyhülésével egyre több dolgozó tér vissza a munkahelyére a home office-ból, a biztonságos munkakörnyezet fenntartása érdekében az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület (IFK) speciális egészségvédelmi protokollt készített, és azt javasolta az üzemeltetőknek, hogy az irodaházakban a továbbiakban is tartsák fenn az egészség megóvását célzó intézkedéseket – nyilatkozta Takács Ernő, az egyesület elnöke az MTI-nek.

Egekben az építőipari árak, minimális visszaesés márciusban Cikk

Márciusban 67,6 százalékkal haladta meg – a nyers adatok szerint – az építőipari termelés volumene az egy évvel korábbit. Mindkét építményfőcsoport termelése nőtt: az épületeké 62,3, az egyéb építményeké 78,8 százalékkal. A szezonálisan és munkanaphatással kiigazított indexek alapján a februárihoz mérten 2,5 százalékkal csökkent az építőipar termelése. Az első negyedévben az építőipar termelői árai 10,3 százalékkal emelkedtek az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Klímaberendezés áfája Kérdés

Tisztelt Adózóna, Termelő cég vagyunk. Van termelőcsarnokunk és külön irodaházunk. A kérdésünk, hogy a termelő cég adminisztrációs munkáját végző irodaházba felszerelt klíma berendezés áfája visszaigényelhető-e?

Irodaház építése Kérdés

Tisztelt Szakértő, egy vállalkozás irodaházat kiván építeni saját célra, nem értékesíti tovább. Kérdésem, hogy ebben az esetben a szakemberek által számlázott díjakat 27 százalék áfa vagy forditott áfa terheli? Ha forditott áfa lenne ki fizeti meg az áfát? Senki? Köszönöm!

Megzsarolta az irodaház építőjét, de vajon ki a sértett? Cikk

A zsarolás sértettje az, aki a követelés teljesítése folytán a vagyoni sérelmet elszenvedi. Ha a fenyegetés a sértett képviselőjén keresztül történik, akkor a képviselő a bűncselekmény passzív alanya – mondta ki ítéletében a Kúria.

Ingatlan áfája Kérdés

Alanyi adómentes kft. értékesíteni szeretné a tulajdonában levő irodaházat. Az ingatlant vagy magánszemély vagy társaság venné meg. Ilyen esetben hogy viselkedik az áfa?

Társasház adózása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egyik ügyfelünk saját tulajdonú ingatlannal rendelkezik egy irodaházban. Az irodaházban a többi tulajdonos is társas vállalkozás. Az irodaház társasházi formában működik. A működési és fenntartási költségekről áfás számlát állít ki a tulajdonosok részére. A társasház adószáma alapján (2) az általános szabályok szerint állapítja meg az általános forgalmi adót. A számlázás alapja a tulajdonosokkal kötött megállapodás, valamint a ténylegesen felhasznált energia (áram, víz, gáz..stb.), illetve az egyéb karbantartási szolgáltatás. A közös költségekről, illetve a biztosítási díjról díjbekérőt kapnak a tulajdonosok a társasháztól. Ügyfelünk a saját tulajdonú ingatlanát bérbeadással hasznosítja, és a társasháztól kapott számlákban szereplő működési költségeket továbbszámlázza a bérlő felé. Kérem állásfoglalásukat arról, hogy a társasház által alkalmazott számlázás megfelel-e a vonatkozó jogszabályoknak. Tisztelettel: Balázs Józsefné Defter Kft.

Beruházás áfája Kérdés

Egy társaság irodaházat épít. Az irodák alatt egy nagyméretű mélygarázs is létesül. Az irodaházat várhatóan egy adómentes tevékenységet végző adóalany bérli majd, ezért az iroda bérbeadására a társaság nem kívánja az adókötelezettséget választani. A mélygarázs tervezett kapacitására tekintettel azt bárki igénybe veheti és ez a szolgáltatás adóköteles tevékenység. Kérdésként merül fel: – A beruházás során az áfa összege levonásba helyezhető-e a garázs esetében akkor, ha a garázs tervezése, az építési szerződés megkötése önállóan történik, és külön szerződés tartalmazza az irodaépítés tervezését és építését? – Lehetséges-e az áfa levonásba helyezése egy területalapú elkülönítéssel, azaz, ha a beépített hasznos alapterület alapján történne a levonási hányad megállapítása abban az esetben, ha a generálkivitelezővel az egész épület létesítésére szól a szerződés?

Karbantartási költség Kérdés

Tisztelt Cím! Egy hatmillió forint könyv szerinti értékű irodán a következő munkákat végezték el 2014 októberében: az első: az irodaház régi sérült, hiányos mennyezeti szigetelésének eltávolítása, a padlásba épített lámpatestek leburkolása, leszigetelése, a padlásfelület hőtükörfóliával történő lezárása és a szigetelés elhelyezése. A munka nettó értéke 285 ezer forint. Az irodaházat a tavalyi év során vásároltuk, és idén januárban történt az üzembehelyezés. Az anyagköltség nettó értéke 143 ezer forint. A második: vásároltunk 56 ezer forint nettó értékben bejárati ajtót az irodához. A harmadik, 2014. 11. hóban 700 ezer forint nettó értékben – ez is az irodához tartozik – munka pedig a következő: irodaház épületének régi sérült külső szigetelésének eltávolítása, külső falburkolat lebontása, sérült hiányos szigetelés kicserélése, helyreállítása. Lehet ez a három tétel karbantartási költség? Köszönöm a választ.

Számvitel Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kérdésem a következő: Egy hatmillió forint könyv szerinti értékű irodán a következő munkát végezték el 2014 októberében: irodaház régi sérült, hiányos mennyezeti szigetelésének eltávolítása, a padlásba épített lámpatestek leburkolása, leszigetelése, a padlásfelület hőtükörfóliával történő lezárása és a szigetelés elhelyezése. A munka nettó értéke 285 ezer forint. Az irodaházat a tavalyi év során vásároltuk, és idén januárban történt az üzembehelyezés. Az anyagköltség nettó értéke 143 ezer forint. A kérdésem az, hogy a szóban forgó anyagköltség és munkadíj karbantartásnak minősülhet-e vagy felújításként kell könyvelni? Köszönöm a választ.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Cafeteria

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Globális minimumadó 2024-re

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Állami ösztöndíj ledolgozása

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink