3512 találat a(z) indoklás cimkére

T/15395. számú törvényjavaslat indokolással - a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény, valamint az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv.) VI. Fejezete a következő alcímmel és 29/F. §-sal egészül ki:
"A 25 év alatti fiatalok kedvezménye
29/F. §
(1) A 25. életévét be nem töltött magánszemély (a továbbiakban: fiatal) az összevont adóalapját [29. §] a 25 év alatti fiatalok kedvezményével csökkenti. A 25 év alatti fiatalok kedvezménye a négy vagy több gyermeket nevelő anyák kedvezményét követően, de a személyi kedvezményt, az első ...

Végső előterjesztői indokolás a koronavírus-világjárvány elleni védekezésről szóló 2021. évi I. törvényhez - Indokolások Tára 2021/34. Jogszabályok és jogi tartalmak

A koronavírus-világjárvány idején a Kormány alapvető célja, hogy megvédje a magyar emberek életét és egészségét, valamint mérsékelje a gazdasági károkat és megőrizze a munkahelyeket. Ennek eléréséhez gyors és hatékony döntéshozatalra van szükség. Az elmúlt hónapok bebizonyították, hogy a korábban elfogadott rendkívüli és átmeneti jogi keretek jól szolgálták ezeket a célokat. Legfontosabb törekvésünk, hogy az ország mielőbb maga mögött hagyja a járvány időszakát, ezért a Kormány a veszélyhelyz...

Végső előterjesztői indokolás az adóalap-erózió és nyereségátcsoportosítás megelőzése érdekében hozott, adóegyezményekhez kapcsolódó intézkedések végrehajtásáról szóló Multilaterális Egyezmény kihirdetéséről szóló 2021. évi III. törvényhez - Indokolások Tára 2021/35. Jogszabályok és jogi tartalmak

A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) a nemzetközi adócsalás és adóelkerülés elleni fellépés céljával 2013-ban indította el adóalap-elkerülés és nyereség áthelyezés (a jelenség elnevezése angolul: base erosion and profit shifting, azaz BEPS) visszaszorítására irányuló programját.
Az OECD a program keretében a 2013-2015-ös években számos, az egyes államok belső szabályaiba, valamint a kétoldalú adóegyezményekbe építhető ajánlást fogalmazott meg. Mivel az ajánlásokban fogl...

Végső előterjesztői indokolás a foglalkoztatást elősegítő szolgáltatásokról és támogatásokról szóló Korm. rendelet hatálybalépésével összefüggő módosításokról szóló 101/2021. (II. 27.) Korm. rendelethez - Indokolások Tára 2021/32. Jogszabályok és jogi tartalmak

Ezen indokolás a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (3) bekezdése, valamint a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Indokolások Tárában közzétételre kerül.
A Korm. rendelet a foglalkoztatást elősegítő szolgáltatásokról és támogatásokról,...

Végső előterjesztői indokolás a foglalkoztatást elősegítő szolgáltatásokról és támogatásokról szóló 100/2021. (II. 27.) Korm. rendelethez - Indokolások Tára 2021/32. Jogszabályok és jogi tartalmak

Ezen indokolás a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (3) bekezdése, valamint a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Indokolások Tárában közzétételre kerül.
A foglalkoztatást elősegítő szolgáltatásokról és támogatásokról, valamint a fogla...

T/15069. számú törvényjavaslat indokolással - a közfoglalkoztatásról és a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó, valamint egyéb törvények módosításáról szóló 2011. évi CVI. törvénynek a tartós közfoglalkoztatási jogviszonyok meghosszabbításához szükséges módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

A közfoglalkoztatásról és a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó, valamint egyéb törvények módosításáról szóló 2011. évi CVI. törvény 2. § (2) bekezdésében a "tíz" szövegrész helyébe a "tizenkét" szöveg lép.
Ez a törvény a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.
2011. január 1-től megszűnt az addigi közmunka-program, ezt váltotta a tartalmilag nagyjából azonos, de központilag szabályozott és a közvetlen szociális transzferek feltételeinek szigorításával ösztönzött közfoglalkoztatás. E fo...

T/15084. számú törvényjavaslat indokolással - a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvénynek az álláskeresési járadék folyósítási ideje meghosszabbítása érdekében szükséges módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény 27. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép
"(3) Az álláskeresési járadék folyósításának leghosszabb időtartama 270 nap."
E törvény a kihirdetését követő második hónap első napján lép hatályba
A rendkívüli gazdasági helyzet különleges intézkedéseket követelne meg a legelesettebb, munkájukat a járvány és az annak nyomán kibontakozó gazdasági visszaesés miatt elvesztő társadalmi réteg...

T/15070. számú törvényjavaslat indokolással - a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvénynek a diplomás bérminimum bevezetéséhez szükséges módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

(1) A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 69. alcíme az alábbira módosul:
"69. A kötelező legkisebb munkabér, a garantált bérminimum és a diplomás bérminimum"
(2) A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 153. § helyébe a következő rendelkezés lép:
"153. §
(1) Felhatalmazást kap a Kormány, hogy
a) a kötelező legkisebb munkabér és
b) a garantált bérminimum
c) a diplomás bérminimum
összegét és hatályát - a Nemzeti Gazdasági és Társadalmi Tanácsban folytatott...

T/15061. számú törvényjavaslat indokolással - A közfoglalkoztatásról és a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó, valamint egyéb törvények módosításáról szóló 2011. évi CVI. törvény módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

A közfoglalkoztatásról és a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó, valamint egyéb törvények módosításáról szóló 2011. évi CVI. törvény 2. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) Közfoglalkoztatási jogviszony csak határozott időre létesíthető. A határozott idő nem lehet hosszabb, mint a közfoglalkoztatás támogatásáról szóló jogszabály alapján nyújtott támogatásról szóló hatósági szerződésben előírt időtartam. A hatósági szerződés meghosszabbítása vagy a korábbi támogatási idő...

T/14938. számú törvényjavaslat indokolással - az adóalap-erózió és nyereségátcsoportosítás megelőzése érdekében hozott, adóegyezményekhez kapcsolódó intézkedések végrehajtásáról szóló Multilaterális Egyezmény kihirdetéséről Jogszabályok és jogi tartalmak

Az Országgyűlés e törvénnyel felhatalmazást ad az adóalap-erózió és nyereségátcsoportosítás megelőzése érdekében hozott, adóegyezményekhez kapcsolódó intézkedések végrehajtásáról szóló Multilaterális Egyezmény (a továbbiakban: Multilaterális Adóegyezmény) kötelező hatályának elismerésére.
Az Országgyűlés a Multilaterális Adóegyezményt e törvénnyel kihirdeti.
(1) A Multilaterális Adóegyezmény, valamint Magyarország Multilaterális Adóegyezményhez kapcsolódó fenntartásainak és értesítéseinek h...

T/14915. számú törvényjavaslat indokolással - a diszkriminációmentes nyugdíjrendszer megteremtését célzó törvény módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

A társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 18. § (2a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2a) Öregségi teljes nyugdíjra életkorától függetlenül jogosult az is, aki legalább negyven év jogosultsági idővel rendelkezik."
Ez a törvény a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Egy 2016-ban megjelent tanulmány szerint: "Az egymást követő magyar kormányok ahelyett, hogy a nemzetközi gyakorlatban többé-kevésbé bevált rugalmas korhatár elvét alkalmazták ...

T/14891. számú törvényjavaslat indokolással - a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

A gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény (a továbbiakban: Gktv.) 8/A. § (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
"(3) A kamarai nyilvántartásba az a gazdálkodó szervezet jegyezhető be, amely a (2) bekezdésben meghatározott adatait tartalmazó kamarai adatlapot kitöltve és cégszerűen aláírva a területi gazdasági kamara részére elektronikus úton vagy papíralapon benyújtotta."
Hatályát veszti a Gktv. 34/A. §-a és az azt megelőző címe.
Ez a törvény a kihirdetését k...

T/14815. számú törvényjavaslat indokolással - A Széchenyi Pihenő Kártya felhasználásának a koronavírus-járványra tekintettel kapcsolatos rendkívüli szabályairól Jogszabályok és jogi tartalmak

Az Országgyűlés, tekintettel arra, hogy a koronavírus-járvány miatt bevezetésre került korlátozó intézkedések akadályát jelentik a munkavállalók Széchenyi Pihenő Kártyájára utalt összegek felhasználásának, valamint a gazdasági válság idején a Kártya felhasználási lehetőségének körét bővíteni indokolt, a következő törvényt hozza:
A Széchenyi Pihenő Kártya felhasználásával kapcsolatos szabályokat az e törvényben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.
A munkáltató által a munkavállalónak a Széc...

T/14800. számú törvényjavaslat indokolással - a koronavírus-világjárvány elleni védekezésről Jogszabályok és jogi tartalmak

A koronavírus-világjárvány idején a Kormány alapvető célja, hogy megvédje a magyar emberek életét és egészségét, valamint mérsékelje a gazdasági károkat és megőrizze a munkahelyeket. Ennek eléréséhez gyors és hatékony döntéshozatalra van szükség. Az elmúlt hónapok bebizonyították, hogy a korábban elfogadott rendkívüli és átmeneti jogi keretek jól szolgálták ezeket a célokat. Legfontosabb törekvésünk, hogy az ország mielőbb maga mögött hagyja a járvány időszakát, ezért a Kormány a veszélyhelyz...

T/14731. számú törvényjavaslat indokolással - a koronavírus-világjárvány második hulláma elleni védekezésről szóló 2020. évi CIX. törvénynek a koronavírus elleni védőoltás szabad választásának érdekében szükséges módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

A koronavírus-világjárvány második hulláma elleni védekezésről szóló 2020. évi CIX. törvény a következő 5. §-sal egészül ki:
"5. §
Az Országgyűlés felhívja a Kormányt, hogy a koronavírus elleni védőoltás alkalmazásának és felhasználásának részletes szabályait annak figyelembevételével határozza meg, hogy
a) valamennyi magyar állampolgárnak joga és lehetősége legyen megválasztani, hogy melyik engedélyezett védőoltással oltatja be magát;
b) az a) pont szerinti választásáért hátrán...

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Láncértékesítés?

dr. Csobánczy Péter

közgazdász, jogász, adótanácsadó

Egyéni vállalkozó – rezsiköltség elszámolása

Adózóna szerkesztőség

kérdések és válaszok

Rehabilitációs hozzájárulás

Széles Imre

tb-szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 július
H K Sze Cs P Sz V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Együttműködő partnereink