132 találat a(z) fuvarozó cimkére

Napidíj mértéke Kérdés

"A 437/2015. kormányrendelet 5. §-a szerint a 6 órát meghaladó kiküldetés esetén a belföldi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott magánszemély részére adható napidíjátalány 3000 forint." Kérdésünk: a fenti rendelet szerinti munkakörben foglalkoztatott dolgozóink részére adható-e 3000 forintnál kevesebb, de minden munkavállalóra egységes napidíjátalány? Köszönettel: Ecker Dániel

Pénzügyi képviselő fuvarozó cégnél: mutatjuk, mikor kell és mikor nem Cikk

Július 1-jétől új szabályok érvényesek azokra a fuvarozó cégekre, amelyek olyan fuvarozási engedélyt használnak, amelyhez gépjárműadó megfizetése társul – derül ki dr. Szeiler Nikolett, ügyvéd, adótanácsadó szakértőnk olvasónk kérdésére adott válaszából.

Belföldi kiküldetés napidíja Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy közúti áruszállítással foglalkozó vállalkozás kereskedelmi ügyintéző munkakörben foglalkoztatott munkavállalója (akinek a munkaköri feladata üzletkötés és árubeszerzés) részére a 6 órát meghaladó belföldi kiküldetés esetén naponta 3000 forint igazolás nélkül elszámolható költségtérítést fizetne.Milyen bizonylat szolgál ebben az esetben a költségtérítés elszámolásának alapjául? Ha a kiküldetés napjaira csak a 3000 forintot fizeti a munkáltató, más élelmezési költséget nem számol el, akkor ezen költségtérítést a 1608-as bevallásban nem kell szerepeltetni? Várom szíves válaszukat! Köszönettel.

Több lehet a büntetés! Új szabályok az ekáerben augusztus 1-jétől Cikk

Módosulnak augusztus 1-jétől az adózás rendjéről szóló törvénynek az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszerre (ekáer) vonatkozó szabályai. Bővül az ekáerszámot igénylő szállítások köre, s szigorúbb jogkövetkezményekre kell számítani. Így például, ha valótlan adattartamú a bejelentés, vagy a közölt termékmennyiség meghaladja a ténylegesen fuvarozott termék mennyiségét, akkor az adóhatóság az adózó terhére a bejelentett, de ténylegesen nem fuvarozott áru értékének a 40 százalékáig terjedő mulasztási bírságot szabhat ki.

Teherfuvarozók munkaidő-elszámolása: erre kell odafigyelni Cikk

Közúti árufuvarozó vállalkozás két munkavállalója Németországba szállított, és 21 órát dolgozott egyfolytában. Hogyan kell a munkaidejüket elszámolni? – kérdezte olvasónk. dr. Kéri Ádám, ügyvéd szakértőnk válaszolt.

Iparűzésiadó-bevallás nettó árbevétel Kérdés

Tisztelt Szakértő! Fuvarozó egyéni vállalkozó külföldön tankol, a tankolási számlákat bruttó módon könyvelem. A külföldi áfát amikor visszautalják, akkor azt egyéb bevételként könyvelem. Kérdéseim: 1. Az éves nettó árbevételbe beletartozik a visszautalt MWST vagy nem? 2. Használt tehergépkocsit értékesített. A vállalkozás szintű nettó árbevételbe bele kell-e ezt venni? Válaszát előre is köszönöm.

Fuvarozók német minimálbére Kérdés

Tisztelt Szakértő! Fuvarozók német kötelező minimálbérével kapcsolatban szeretnék kérdezni: Magyarországról indul a fuvar Németországba, a lerakodás is ott történik. A sofőr kb. egy napot tartózkodik Németországban. Kötelező-e neki fizetni a német minimál órabért? Igaz-e, hogy aki csak áthalad Németországon, arra nem vonatkozik a kötelező minimál órabér? Köszönettel: Balogné

Fuvarosok napidíja Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az Ellentmondások a fuvarosok napidíja körül. Hátrányos szabályok című cikk nyomán szíves véleményét kérdezném a témával kapcsolatban, ugyanis a rendelet hatálya alapvetően a munkáltatókra és velük az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 178. § 22. pontja szerinti munkaviszonyban álló munkavállalóra terjed ki, de a 437/2015. (XII. 28.) kormányrendelet 5. §-a a „munkavállaló” kifejezésről „foglalkoztatott”-ra vált. Olvasatunk szerint a két fogalom között a Tbj. szerint van különbség: „R. 23. § (1) A 24–27/B. § rendelkezéseit (2) A 26–27/B. § alkalmazásában a) munkavállaló: a Tbj. 5. § (1) bekezdés a), b), g), h) pontjában és (2) bekezdésében meghatározott jogviszonyban álló személy, a Tbj. szerinti társas vállalkozó, és a külföldi jog szerint annak megfelelő jogviszonyban álló személy”. „Foglalkoztatott, aki nem minősül egyéni, illetve társas vállalkozónak, és foglalkoztatója biztosítással járó jogviszony keretében foglalkoztatja [Tbj-tv. 4. § i) pont] Ennek okán merül fel a kérdés, hogy a Tbj. szerinti társas vállalkozónál ez a kifizetés adóköteles bevételnek számíthat? Üdvözlettel: Takácsné

Ellentmondások a fuvarosok napidíja körül. Hátrányos szabályok Cikk

Nehezen értelmezhetőek, esetenként indokolatlanul hátrányosak a fuvarosok napidíjára vonatkozó, idén hatályba lépett változások, derül ki a témához az Adózónához érkező kérdésekből. Cikkünk összefoglalja a szabályozás lényegét és rámutat azokra a diszkriminatív jelenségekre is, amelyek megoldása – véleményünk szerint – csak az előírások megfelelő korrekciójától várható.

Belföldi hivatalos kiküldetést teljesítő munkavállaló költségtérítése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Legyen szíves tájékoztatást adni arra vonatkozóan, hogy fuvarozási tevékenységet végző cég a munkavállallója részére mikor fizethet napidíjátalányt. A fuvarozást végző cég sofőr alkalmazottja az árut a telephelyről a vevőhöz fuvarozza. A vevők a telephely és a székhely közigazgatási területétől kívül esnek, kb. 50-100 kilométeres eltéréssel. A sofőr egész nap ezen a területen dolgozik, és csak délután vagy este adja le a járművet a társaság székhelyén. A munkaszerződésben a munkavégzés helye a fuvarozási tevékenységben egész Magyarország területe. Ilyen esetben beszélhetünk-e a kormányrendelet szerinti 3 000 forintos napidíjátalányról, mivel heti 5 napból 3 napon biztosan meghaladja a 6 órát a kiküldetése? Székhely és a telephely közigazgatási területén kívül tartózkodik. Segítségét előre is köszönöm!

Napidíj Kérdés

Tisztelt Szakértő! A fuvarozók egyik lapjában az alábbi cikket olvastam a napidíj kapcsán. A személyi jövedelemadóról szóló törvény a külföldi kiküldetés napidíjánál is úgy fogalmaz, hogy az az "engedélyhez kötött nemzetközi közúti közlekedési szolgáltatást végző, illetőleg abban árukísérőként közreműködő" munkavállalók számára adható. Mivel a 3,5 tonna alatti árufuvarozók számára nem kell nemzetközi fuvarozói engedély, ezért a törvény értelmében a napi 60 € napidíjat sem lehet számunkra elszámolni. A lehetőség az általános, 15 € napidíj kifizetése, ami külföldi kiküldetés esetén minden munkavállaló számára elszámolható. Azonban itt feltétel, hogy a napidíj nem lehet több, mint a kiküldetésre elszámolt bér 30 százaléka. Tehát a 15 € is csak akkor jöhet ki, ha egyébként a napi 45 € eléri a kiküldött dolgozó fizetése." Cégünk eddig elszámolta a kisteherautókon dolgozóknak a 60 €-ot. Ezek szerint rosszul? A 15 €-ot is csak akkor lehet elszámolni, ha a fizetés eléri a 45 €-ot. Milyen fizetés? Az üzemanyag-megtakarítással számolt fizetés? Vagy az üzemanyag-megtakarítás nem a fizetés része, mivel az minden hónapban más és más? Úgy értelmezem, hogy a bejelentett munkabér nettó fizetését kell alapul venni a 30 százalék esetében? Válaszát köszönöm, szép napot! Norbert

Így érdemes intézni a láncügyletet – nyugodtan aludhat Cikk

Egy láncügyletben mit jelent az, hogy a közbenső szereplő vevőként vagy eladóként fuvaroz? A főszabály szerint vevőként fuvaroz a közbenső szereplő, ha mégis értékesítőként, akkor mivel tudom igazolni, és ezzel megdönteni a főszabályt? Olvasónk kérdésére dr. Verbai Tamás válaszol.

Speciális láncügylet megítélése Kérdés

Tisztelt Szakértők! A kérdésem láncügylettel kapcsolatos. Magyar cég (B) árut vásárol egy holland cégtől (A), melyet egy román illetőségű partnere (C) részére értékesít, majd C partner továbbértékesíti az árut magyar partnerének (D). A szállítmány A-tól egyenesen D-hez kerül, azaz B és D illetőségi területére. A fuvar bonyolítója A, de B megbízásából a szállítás költségeit is B viseli oly módon, hogy A továbbszámlázza a fuvarköltséget szerződés alapján. A és B kapcsolt vállalkozás. A kérdésem az lenne, hogy milyen áfaszabályok vonatkoznak egyes szereplőkre, illetve milyen szabályok alkalmazhatók az ügyletre vonatkozóan? Ha az ügylet meghatároz ilyet, van-e választási lehetősége B-nek és C-nek, milyen speciális áfaszabályok vonatkoznak B-re és C-re,? Mennyiben lesz más az ügylet áfaszempontból, ha az áru C-hez megy és nem D-hez, ez esetben B szempontjából lezárul az ügylet? A fuvarozással kapcsolatban azt szeretném kérdezni, milyen elvek mentén állapítható meg, hogy ki volt a fuvar szervezője, illetve bonyolítója? Ez esetben hogyan állapítható meg, hogy B a fuvar bonyolítója, és a főszabállyal ellentétben B nem, mint vevő, hanem, mint eladó fuvaroztat? Köszönöm a válaszukat előre is!

Napidíj árfolyama Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk fuvarozással foglalkozik. Gépkocsivezetőink napi 40 eurónak megfelelő napidíjat kapnak forintban. A kérdésem a következő lenne. Megfelelő a számítási módszerünk, ha egy adott hónapban a napidíjat nem az előző hónap 15-ei árfolyam alapján forintosítjuk, hanem az elszámolható napidíj napján érvényes MNB-árfolyamon? Válaszát köszönöm, Norbert.

Fuvarozó belföldi napidíj Kérdés

Fuvarozó tevékenységet folytató kft.-nél a sofőr 27-én 5.44-kor elment a munkahelyéről, és csak 29-én 9.26-kor tért vissza. 27-28-án megvan a 6-6 óra. A kérdés a 29-e: jár neki a napidíj, mivel 0.00-tól 9.26-ig megvolt a 6 óra, vagy nem jár, mert csak 6-kor kezdte a munkaidejét, és 9.26-ig az csak 3 és fél órát tesz ki?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Ingatlaneladás, szja

Lepsényi Mária

adószakértő

Osztalék

Lepsényi Mária

adószakértő

Munkanélküli segély és vállalkozás szüneteltetése

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 május
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Együttműködő partnereink