128 találat a(z) fuvarozó cimkére

Közúti fuvarozó – gázolaj jövedéki adójának visszaigénylése Kérdés

Igen Tisztelt Szakértő! Közúti teherfuvarozásban felhasznált kereskedelmi gázolaj jövedéki adójának visszaigénylésével és a BEV_J02 nyomtatvány kitöltésével kapcsolatban felmerült kérdések megválaszolásában szeretném szíves segítségüket kérni. Társaságunk a visszaigénylést 2017. évre szeretné benyújtani. Az üzemanyagkártyás tankolásokról adott hónap végén egy számlát kapunk, amely az egyes tankolások adatait is tartalmazza. Szeretném megkérdezni, hogy – a visszaigényelhetõ adó mértékének és kódjának meghatározásakor az egyes tankolások idõpontját vagy a számla kiállításának dátumát kell figyelembe vennem, – illetve a 2017.04.01. elõtti (régi jövedéki törvény hatálya alá tartozó) számlák illetve tankolások esetében igényelhetek-e vissza támogatást, ha a számla, illetve a tankolás 12 hónapnál korább? Szíves segítségüket nagyon köszönöm! Maradok tisztelettel: Nyitrai Tamás

Társasági adó 2017 Kérdés

Kis- és középvállalkozások adóalap-kedvezménye zs) pont: nemzetközi fuvarozó cég tehergépjárművet szerzett be 12 millió forintért. Nyeresége 9 millió forint. Kérdés: adóalap-csökkentő tételként elszámolható-e a tehergépjármű összege az eredmény összegéig, illetve az adóalap összegéig, és akkor az adóalap nulla forint lenne. Figyelembe kell-e venni a támogatásokra előírt korlátot, hogy csak 70 százalék adókedvezmény vonható le és 30 százalék társasági adót be kell fizetni? Köszönettel: Négyökrüné

Norvég cégtől beszerzés belföldről (láncügylet) II. Kérdés

Kedves Nagy Róbert! Köszönöm szakmai válaszát. Álláspontja szerint a "C" Kft. jól számláz, hogyha a megrendelőknek "D" cégeknek 27 százalék áfával növelten számláz, ha belföldi, ha közösségen belüli akkor mentes és szintén áfamentes export, ha harmadik országba számláz. További kérdéseim merültek fel: 1. A norvég cég mit kell, hogy tegyen, hogy helyesen járjon el? A "C" Kft. a gépekre eddig nem áfás számlákat kapott, mert a norvég cég nincs itt Magyarországon. Gondolom a gyártó "A" egyéni vállalkozó sem számláz a norvég felé áfásan. Mit kell, hogy tegyenek, hogy megfeleljenek a jogszabályi előírásoknak? 2. A "C" Kft. fuvarozó céget bíz meg minden egyes kiszállításhoz, melynek a költségeit viseli, de van amikor a gyártó "A" átvállalja a szállítási költségeket, ettől még a "C" Kft. részéről ez az eladás az áfatörvény 26. §-a szerintinek számít? 3. Hogyha a norvég cég "B" cég nem hajlandó magyar áfával növelt számlát küldeni, mit lehet tenni? Köszönöm válaszát előre is.

Ekáer-bejelentési kötelezettség Kérdés

T. Szakértő ! “A” cég gyárt és létrehozza a “Terméket”, melyet elad “B” cégnek. Ekkor közúti árufuvarozás nem történik, mert A és B cég egy telephelyen belül működik (A gyárt, B raktároz). B cég Terméket értékesíti “C” részére, amely jellemzően mezőgazdasági növénytermesztéssel foglalkozó vállalkozás (termelő, egyéni vállalkozó, kft., zrt., szövetkezet). B cég C részére kiszállítja annak telephelyére a Terméket, majd számlát küld az átvételt igazoló szállítólevél alapján. “Fuvarozó” (külön cég) a szállításokat 3,5 tonna alatti kisteherautókkal végzi, erre B cégtől kapja a megbízást. A Termék, egyéb kockázatos termék (31052010, 31051000) kategóriába tartozó, egy szállítási címre, egy alkalommal 500 kilogramm vagy azt is meghaladó mennyiségű is lehet. Nettó számlaértéke 1190 kilogrammnál éri el az 1 millió forintot. (Van olyan termék is, ami nem kockázatos kategóriába tartozik: 31010000. Fentiek az értékesített mennyiségre és értékre vonatkozóan igazak erre is.) Kérdés: Van-e ekáer-bejelentési kötelezettség a C végfelhasználó (?) részére eladott és kiszállított termékek kapcsán? Ha van, akkor van-e mód az ekáer felületen adatimporttal megoldani az adatbevitelt? Köszönöm válaszukat, üdvözlettel: Kelemen Gabriella

Alkalmi munkavállalás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Bejelenthető-e alkalmi munkára egy bt. által foglalkoztatott sofőr, aki külföldre visz fuvart? Válaszát előre is köszönöm.

Aggódnak a fuvarozók, tűréshatárt kérnek a tengelysúlymérő rendszerben Cikk

Finomítani kell a nemzeti tengelysúlymérő rendszerre vonatkozó szabályozáson a fuvarozói érdekképviseletek szerint – írja a Magyar Idők.

Németországban szállodába kényszerítik a sofőröket Cikk

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete tiltakozik a Németországban hatályba lépett intézkedés ellen, amely szerint május 25-étől bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi szálláshelyen tölti – közölte az MKFE az MTI-vel.

Nyugati minimálbérek: trükköznének a fuvarozók, de könnyen lebukhatnak Cikk

Fuvarozó kft. úgy oldaná meg a külföldi országokban (osztrák, német, francia) kötelező, rájuk vonatkozó minimálbért, hogy a jelenlegi munkavállalóknak adna 5-5 százalékos részesedést. Zárná a munkaviszonyukat és mint résztulajdonosok társas vállalkozóvá válnának, a rájuk vonatkozó szabályok alapján vallaná be és fizetné a járulékokat. Elfogadható-e ez a megoldás? – kérdezte olvasónk. Dr. Kéri Ádám munkajogász szakértőnk válaszolt.

Sofőr éjszakai vezetése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Nemzetközi fuvarozást végző vállalkozás esetében a soför éjszaka is vezet éjfél és hajnali 4 óra között. Egy cikk alapján azt az információt kaptuk, hogy ezért büntetést is kaphat. A cikk lehetőséget ad ennek elkerülésére, ez alapján: "Az éjszakai munkavégzéssel kapcsolatban viszont a törvény megenged egy könnyítést. A dolgozó munkaszerződése felmentést adhat e szabály alól. Arra kell figyelni,hogy ennek a felmentésnek benne kell lennie a dolgozó munkaszerződésében. Egy ellenőrzés során csak ezzel tudja bizonyítani, hogy az éjszakai munkavégzésről szóló korlátozás rá nem vonatkozik." Mire gondol ezen belül, mit kell írni a munkaszerződésbe? Segítségét előre is köszönöm.

Harmadik országból történő fuvarozás áfa-megítélése Kérdés

Adott egy magyarországi fuvarozó vállalkozás, aki a magyar megrendelője részére harmadik országból fuvaroz Magyarországra különböző termékeket. Indulás: Magyarország (üresen), célország Európa, de nem EU-tagország (itt felrakodás), visszaút (rakománnyal) Magyarország. A szállított termékek, vámáru-megjelölésűek. Jól gondolom, hogy ebben az esetben a magyar fuvarozó áfamentesen számláz a magyar megbízójának? Várom megtisztelő válaszukat.

Külföldi munkavégzés jelentése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Ügyfelem rendszeresen dolgozik munkatársaival Ausztriában egy-két napot. Rendszerint ugyanannál a cégnél. Most felkérést kapott a cégtől, hogy egy osztrák online felületen jelentse minden alkalommal, ha mennek hozzájuk dolgozni, és a bérről is jelentést kell adnia. Az én ismereteim szerint ez csak a fuvarosokra vonatkozik, és az osztrák minimálbér megadása is ezekre a napokra. Sajnos az OEP-nél sem tudtak ebben segíteni. Mindenesetre a német nyelvre lefordított munkaszerződést mostantól magukkal viszik, és minden dolgozónak igényeltek A1-es nyomtatványon igazolást az itthoni biztosítottságról. Valóban minden kinti munkavégzésre érvényesek azok a szabályok, amik a fuvarosokra? Köszönettel: Szalánczi Dóra

Fuvarozók és a kötelező minimálbér Kérdés

Tisztelt Szakértő! Fuvarozó kft. úgy oldaná meg a külföldi országokban (osztrák, német, francia) kötelező, rájuk vonatkozó minimálbért, hogy a jelenlegi munkavállalóknak adna 5-5% részesedést. Zárná a munkaviszonyukat és mint résztulajdonosok társas vállalkozóvá válnának, a rájuk vonatkozó szabályok alapján vallaná be és fizetné a járulékokat. Jól tudja-e az ügyvezető, hogy így a társas vállalkozókra nem kell alkalmazni a külföldi fuvarozókra vonatkozó minimálbér-rendeleteket? 5% tulajdonjog alapján lehet-e társas vállalkozó? Amennyiben társas vállalkozó lesz, a külföldön töltött napok után a társas vállalkozónak kötelező-e a napidíjat fizetni, adni? Köszönöm megtisztelő válaszát!

Tehergépkocsi-vezető alkalmazása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft., amely fuvarozási tevékenységet is folytat, annak ellátására alkalmaz főállásban egy fő munkavállalót. Kettő tehergépkocsival rendelkezik, mert esetenként előfordul, hogy az állandó, napi megbízás mellett megbízzák ugyanarra a napra egy másik fuvarral, amelynek ellátására eddig esetenként, alkalmi munkavállalót (tehergépkocsi-vezetőt) alkalmazott. Állandóra nem tudta utóbbi munkavállalót felvenni, mivel a kettő fuvarozási megbízás ugyanazon napra csak eseti volt. A tavalyi év utolsó negyedévétől azonban a megnövekedett fuvarozási szolgáltatásmegrendelések miatt úgy döntött, hogy az alkalmi munkavállalót be szeretné jelenteni alkalmazottként, de mivel a megbízások nem napi szintűek, szeretné kikérni a tanácsukat, hogy mi lehetne a legalkalmasabb formája a foglalkoztatásnak (rugalmas munkaidő, kötetlen munkaidő, napi 4 órás bejelentés stb.). Köszönöm segítségüket.

Áfa Kérdés

Tisztelt Szakértő! Ügyfelem magyar adózó uniós tagországba fuvaroz 3,5 tonna alatti tehergépkocsival az uniós országba nem kap sem a gázolajról, sem az útdijról számlát, hogyan könyvelhetem el? Nyugták állnak rendelkezésre. Az útdíj áfáját levonhatom nyugta alapján és a 3,5 tonna alatti tehergépkocsi miatt? Elek áfát igényelhetek nyugta alapján? Köszönettel

Fuvarozó egyéni vállalkozó, kisvállalkozói kedvezmény Kérdés

Tisztelt Szakértő! Külföldi és belföldi árufuvarozással foglalkozó egyéni vállalkozó 2016-évi szja bevallásában érvényesíthet-e kisvállalkozói kedvezményt új tehergépkocsi,vagy új pótkocsi beszerzése esetén? Az uniós jogszabályok tartalmaznak valamilyen korlátot 2016. évre?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Cafeteria

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Globális minimumadó 2024-re

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Állami ösztöndíj ledolgozása

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink