14 találat a(z) fogyasztók megtévesztése cimkére

Nem lesz könnyebb a másnap! – megtévesztették a fogyasztókat Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Regenera revitalizáló és másnaposság elleni ital gyártója és forgalmazója, az SSHS Group Kft. és a Regenera Hungary Kft. alaptalanul állították a termék másnaposság elleni hatását, ezzel megtévesztették a fogyasztókat. A GVH a vállalkozásokat megfelelési program bevezetésére kötelezte, valamint megtiltotta a jogsértő kommunikáció további folytatását – írja honlapján a GVH.

Be kell fizetnie a 300 millió forintos bírságot a Ryanairnek Cikk

A Fővárosi Törvényszéket követően a Fővárosi Ítélőtábla is elutasította a Ryanair azonnali jogvédelem iránti kérelmét, így a fogyasztók megtévesztése miatt kiszabott 300 millió forintos bírságot a légitársaságnak meg kell fizetnie – közölte az Igazságügyi Minisztérium (IM) csütörtökön az MTI-vel.

Csaknem félmilliárdos bírságot szabott ki a GVH egy jegyértékesítő platform üzemeltetőjére Cikk

A nemzeti versenyhatóság 472 milliós bírságot rótt ki a Viagogo jegyértékesítő platform svájci üzemeltetőjére a fogyasztókat megtévesztő és pszichés nyomás alá helyező, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatai miatt, olvasható a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) honlapján

Környezettudatosság, zöld imázs: ügyelni a környezetvédelemre vonatkozó állításokkal Cikk

A vásárlói döntésekben egyre nagyobb szerepet játszanak a környezetvédelmi szempontok, ezért a cégek is igyekeznek hangsúlyozni környezettudatosságukat. A vállalat zöld imázsának népszerűsítésekor azonban nagy óvatosságra van szükség, mert a fogyasztók megtévesztése, a nem bizonyítható állítások következménye a jövőben – cégmérettől függően – akár több tíz- vagy százmilliós büntetés is lehet, hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A társaságok versenykorlátozó együttműködését vagy a domináns piaci magatartását viszont akár indokolhatják is környezetvédelmi megfontolások.

A GVH megkérdezte Bongot: 350 milliós bírság lett a vége Cikk

Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mintegy 350 millió forintos bírságot szabott ki a Bongo nevű játék üzemeltetőjére, amiért burkolt reklámokkal, a költséget elhallgatva igyekezett a gyermekeket emelt díjas SMS-ek küldésére bírni, olvasható a GVH honlapján.

Bírságolt a GVH: jósműsort talált jogsértőnek Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az Asztro Show című jósműsor tisztességtelenül, valótlan állításokkal sürgette betelefonálásra a nézőket. A műsor gyártója elismerte a jogsértést.

Forgalomból kitiltott terméket reklámoznak: a GVH vizsgálatot indított Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóival szemben, mert reklámgyakorlatuk több szempontból is megtévesztheti a fogyasztókat, olvasható a GVH honlapján.

Fókuszban a virslik minősége Cikk

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) minden évben ellenőrzi az ünnepi virslikínálatot, a vizsgált húszféle húskészítmény közül mindössze egy nem felelt meg maradéktalanul az előírásoknak – közölte az ITM hétfőn az MTI-vel.

Versenyfelügyeleti eljárás: étrend-kiegészítők telemarketinges értékesítését vizsgálja a GVH Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított két céggel szemben, amelyek tisztességtelen módszerekkel népszerűsíthették a „Helvetia Apotheke” étrend-kiegészítőket.

Új trükkök a fogyasztók megtévesztésére Cikk

Egyes cégek ingyenes szűrővizsgálat címén igyekeznek behálózni idős embereket. Másokat telefonon csalnak előfizetési csapdába, aminek elkerüléséhez fontos tudni, hogy a vásárlók élhetnek elállási jogukkal – hívta fel a figyelmet pénteki közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

Megtévesztette a fogyasztókat: 670 milliós bírságot kapott a Telekom Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Magyar Telekom megtévesztette a fogyasztókat 0 forintos vagy kedvezményes készülékárakat reklámozó kampányaival.

Megtévesztheti a fogyasztókat a Chocolate Brown Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Chocolate Brown szolárium franchise hálózatot üzemeltető Sun System Kft. ellen, mert úgy véli, hogy a vállalkozás a „Csokicső” szoláriumcsövek reklámozásakor megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát – írja honlapján a hivatal.

A GVH 1,6 millió forint bírságot szabott ki fogyasztók megtévesztéséért Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Unitravel Utazásszervező Kft. megtévesztő és hiányos tájékoztatást nyújtott az USA nyugati part és a legszebb nemzeti parkok elnevezésű körutazásával kapcsolatban. A GVH a jogsértésért 1,6 millió forint bírságot szabott ki az Unitravel Utazásszervező Kft.-re.

Ezért büntették meg az Aldit Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió forintra bírságolta az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt.-t, miután megállapította, hogy az áruházlánc az egyik akciója során megjelenő reklámjaiban elhallgatta, hogy a hirdetett Canon nyomtatót, illetve az azt helyettesítő terméket nem tudja a fogyasztók rendelkezésére bocsátani - közölte a versenyhivatal az MTI-vel hétfőn.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Ingatlan szerzésének időpontja

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink