26 találat a(z) akció cimkére

Engedmény Kérdés

Ál-végkiárusítás, fiktív akciók: vizsgálódik a versenyhivatal Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Szőnyeg galéria Kft.-vel szemben, mivel a budapesti cég reklámgyakorlata feltehetően több szempontból is tisztességtelenek minősülhet. A kereskedés többek között ál-végkiárusítással és fiktív akciókkal próbálhatja meggyőzni a fogyasztókat.

Szja-törvény 1. sz. melléklet 8.14. a) bekezdés az önkéntes pénztáraknál Kérdés

Változnak az akciós árak feltüntetésének szabályai: mutatjuk mire figyeljen! Cikk

A november 26-ai „fekete pénteket” a fogyasztók mellett a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is figyelemmel kíséri. Az elmúlt években többször szabtak ki bírságot webáruházakra jogsértő reklámkampányok miatt. Az eladóhelyeknek, – így a webáruházaknak is – fontos felkészülni jövő májusig, akkor változnak az akciós árak feltüntetésének szabályai. A Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda összefoglalta, hogyan lehet úgy akciózni, hogy közben betartjuk a szabályokat.

Nem lesz több álakció? Szigorodnak az árfeltüntetési szabályok Cikk

Mintegy ötezer bolt árfeltüntetési, áralkalmazási gyakorlatát ellenőrizte tavaly a fogyasztóvédelmi hatóság, a szakemberek közel 1700 helyszínen tapasztaltak hiányosságot – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium. Jövő májustól szigorodnak az akciós árak feltüntetésének szabályai. Termékekre vetítve jóval kedvezőbb volt az arány: a vizsgált 600 ezer árucikknek mindössze 3 százalékánál merült fel kifogás. A vásárlók megtévesztésének megelőzése érdekében az ellenőrzések januártól is folytatódtak.

Időszakos elszámolás Kérdés

Tisztelt Szakértők! Cégünk élelmiszergyártással foglalkozik, nagy- és kiskereskedelmi partnereinknek értékesítünk, akik eljuttatják a fogyasztóhoz a termékeinket. Időről időre akciózunk, melynek keretében egy-egy termékünket akciós áron lehet elérni a boltokban. Az akció ideje alatt olcsóbban értékesítjük a kiválasztott terméket, illetve a kereskedelmi céggel külön megállapodást kötünk az akciós termékkel kapcsolatos reklám-marketing szolgáltatásra. Az akciós időszak végén a partnerünk a reklám-marketing költségeket kiszámlázza felénk, de a teljesítés dátumához jellemzően az akció kezdő napját írják, amivel nem értünk egyet, tekintettel arra, hogy az akciós időszak meghatározott, előre rögzített, tehát úgy gondoljuk az időszakos elszámolás szabályait kellene alkalmazni számlázáskor. A szerződésben viszont a partner rögzíti, hogy felek megállapodása szerint a teljesítés dátuma az akció kezdő napja. Kérdésem: helyesen jár el a kereskedelmi partner és felek megállapodhatnak-e abban, hogy mi legyen a teljesítés dátuma, illetve ha nem, akkor a vázolt ügyletet miként kell számlázni, főleg akkor, ha időszakos elszámolásra vonatkozó szabály alkalmazása nincs kikötve a szerződésben. Válaszukat előre is köszönöm!

Az üzemanyagadó emelése ellen tiltakoznak Franciaországban Cikk

Kiszámíthatatlan az üzemanyag adójának emelése ellen Franciaországban szombat reggel kezdődő spontán tiltakozó megmozdulás mérete: a közösségi oldalakon szerveződő politikamentes civil csoportok 1500 helyszínre hirdettek akciókat, de csak alig százat jelentettek be a rendőrségen. A kormány jelezte: „tiltakozni lehet, de az országot lebénítani elfogadhatatlan”, az ellenzéki pártok szolidárisak a tiltakozókkal, de a törvénytelen blokádokat nem támogatják.

Jönnek a Black Friday akciók, ennyi kedvezményre lehet számítani Cikk

Az Egyesült Államokban és a Távol-Keleten megszokott 80-90 százalékos kedvezményekkel szemben Magyarországon már a 30-40 százalékos leárazás is jónak számít a Black Friday alkalmából meghirdetett akciókon. Várhatóan a tévék és a mobiltelefonok lesznek a legkeresettebbek idén – írja a Világgazdaság.

Nyereményakciók, kisorsolt ajándék után így kell adót fizetni Cikk

Piackutatásnál és karácsony előtt is gyakori, hogy a cégek ajándékot sorsolnak ki a kérdéseikre jól válaszolók között. Kinek és mennyi adót kell ezért fizetni? Olvasói kérdésre Juhász Tibor okleveles nemzetközi igazságügyi és adószakértő válaszolt.

Értékesítési akcióban partner vevőnek (vállalkozásnak) adott ajándék adózása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Meghirdetett értékesítési akcióban bizonyos termék meghatározott összegben történő vásárlása esetén a partner vevőnek (vállalkozásnak) adott ajándék (például futball labda, alkoholos ital) után kell-e adót, ehót fizetni? Vagy természetbeni engedménynek számítva adómentes lehet? Válaszát előre is köszönöm.

Így zárult a NAV ekáerakciója Cikk

A 2015. január 1-jén indult elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszeren (ekáer) alapuló háromnapos ellenőrzéssorozatot tartott múlt héten a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt vállalkozás

Antretter Erzsébet

adószakértő, igazgató

Niveus Consulting Group Kft.

Anya kapcsolt vállalkozása a leány kapcsolt vállalkozásának minősül-e?

Antretter Erzsébet

adószakértő, igazgató

Niveus Consulting Group Kft.

Új lakás bérbeadása, értékesítése

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink