75 találat a(z) EY cimkére
Túlélni az inflációt: sajátmárkás termékek, javítás kidobás helyett, használt ruha Cikk
A termékek házhoz szállíttatása lehet az infláció egyik első áldozata, miközben egyre többen döntenek az olcsóbb, saját márkás árucikkek mellett – derül ki az EY 18 000 fő körében végzett nemzetközi felméréséből.
Jön az uniós karbonvám Cikk
Várhatóan már a jövő év elején bevezeti a fenntarthatóság és a versenyképesség javítását célzó karbonvámot az Európai Unió – hívja fel a figyelmet az EY. Az illeték az uniós piacon kívülről importált, szén-dioxid tartalommal rendelkező termékeket terhelné. Az átállás során a beszerzési költségek és az adminisztrációs terhek növekedésére is fel kell készülniük az érintett vállalkozásoknak.
Átalakul a környezetvédelmi termékdíj rendszere Cikk
A Technológiai és Ipari Minisztérium társadalmi egyeztetésre bocsátotta a hulladékgazdálkodási rendszer átszervezésére vonatkozó törvény tervezetét. A tervezet többek között a 2023. július elsejétől felállításra kerülő kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer és a környezetvédelmi termékdíj rendszerének az összhangját hivatott megteremteni – írja hírlevelében az EY.
Akciók és leárazások: a kereskedőknek érdemes fokozottan figyelni az előírásokra Cikk
A tartósan magas infláció és az emelkedő árak még fogékonyabbá teszik a vásárlókat a különféle akciókra. A megváltozott piaci környezetben azonban a kereskedőknek fokozottan figyelniük kell a leárazások szabályszerű meghirdetésére, hiszen már egyetlen fogyasztói panasz is hatósági eljáráshoz vezethet – hívja fel a figyelmet az EY.
Kíméletlenül drágul az élet – kiderül, miről mondanak le leghamarabb a vásárlók Cikk
A termékek házhoz szállíttatása lehet az infláció egyik első áldozata, miközben egyre többen döntenek az olcsóbb, saját márkás árucikkek mellett – derül ki az EY 18 ezer fő körében végzett nemzetközi felméréséből.
Túl sokat költünk digitális előfizetésekre Cikk
A világjárvány és a lezárások idején soha nem látott mértékben nőtt az online tartalom fogyasztása. Az EY több mint 20 000 háztartás megkérdezésével készült nemzetközi felmérése alapján azonban most visszavonulót fújhatnak az emberek. Sokan érzik úgy, hogy túl sokat költenek digitális előfizetésekre, a válaszadók jelentős része ráadásul a szolgáltatók ajánlataival sem teljesen elégedett.
Hamarosan igen drága lesz a környezetszennyezés Cikk
Húszszorosára is nőhet a piaci igény a globális felmelegedés csökkentését célzó szén-dioxid-kvóták iránt 2035-re. Az óriási kereslet hatására ezek egységára akár meg is hatszorozódhat – mutat rá az EY legfrissebb tanulmánya. A cégeknek mielőbb ki kell dolgozniuk a légszennyezésük visszaszorítását célzó stratégiájukat, vagy búcsút mondhatnak a profitjuknak.
Új időszámítás kezdődött a fogyasztóvédelemben Cikk
2022. május 28-án több pontban is változáson mentek keresztül a fogyasztóvédelmi előírások – hívja fel a figyelmet közleményében az EY Law.
Súlyos bírságokat kockáztatnak az adózók a hiányos online adatszolgáltatással Cikk
Egyre több adatot kér be elektronikusan a cégektől a rohamléptekkel digitalizálódó Nemzeti Adó- és Vámhivatal. A NAV-hoz későn vagy hiányosan feltöltött információk miatt kiróható bírságok mértéke elérheti akár a félmillió forintot is – hívja fel a figyelmet az EY. Az, hogy valaki nem felkészült technikailag, nem mentség többé a hivatal számára. Jó hír a hazai vállalatoknak, hogy a pontos és teljeskörű adatszolgáltatáshoz ma már számos szoftveres megoldás is elérthető.
Így változtak a munkavállalói és fogyasztói szokások a járvány hatására Cikk
Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 000 résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából. A megkérdezettek megfontoltabban költenek és egyre jobban ragaszkodnak a rugalmas munkavégzéshez.
Idén a karácsonyi ajándékokat már többnyire online vesszük Cikk
A koronavírus-járvány újabb hullámai tovább erősítették az online kereskedelem szerepét. Az 55 év alattiak többsége idén már elsősorban az interneten vásárol be az ünnepekre – derül ki az EY 16 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. Leginkább a fiatalabb, Y és a Z generáció tagjai tervezik, hogy többet költenek majd karácsonykor.
A legtöbb cég kiszolgáltatott az online támadásokkal szemben Cikk
Idén gyakoribbá váltak az internetes támadások, ennek ellenére a vállalatok nagy része nem fordít elég figyelmet a kibervédelemre – mutat rá az EY több mint 1000 informatikai vezető bevonásával készült nemzetközi kutatása. Minden harmadik döntéshozó szerint csupán idő kérdése, hogy cégük mikor válik egy súlyos online betörés áldozatává.
Kelet-Európa vonzó a külföldi beruházóknak Cikk
A vállalatok közel fele növelné európai aktivitását és működőtőke-befektetéseit (FDI) a koronavírus-járvány okozta tavalyi visszaesést követően – derül ki az EY 550 döntéshozó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. Kelet-Közép-Európa az egyik legvonzóbb beruházási célpont, ami Magyarország számára is kedvező helyzetet teremt.
Így változtak a vásárlási szokások a járványhelyzet hatására Cikk
Alapvetően változott meg a fogyasztók magatartása a koronavírus-járvány hatására. Az emberek tudatosan keresik az egészséges és környezetbarát termékeket vásárlásaik során, és többségük ezen a jövőben sem változtatna – derül ki az EY 20 országban több mint 14 ezer fő bevonásával készült nemzetközi felméréséből. A vállalatoknak minél gyorsabban kell alkalmazkodniuk az új igényekhez, ha nem akarják elveszíteni vevőik egy jelentős részét.
Tízből kilenc vállalatot megrázott a járvány Cikk
A koronavírus-járvány hatására szinte minden vállalatnak újra kellett értékelnie üzleti stratégáját – derül ki az EY 52 országból 2400 döntéshozó megkérdezésével készült globális kutatásából. A vállalatfelvásárlások fellendülése azt mutatja, hogy a vezetők optimisták, és megkezdték a felkészülést a további gazdasági növekedésre. A válaszadók elsősorban technológiai és digitális szolgáltatásaik fejlesztésével próbálják növelni versenyképességüket a piacon.