hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Számlázás gyűjtőszámlával: így tartható be a 8 napos határidő

  • adozona.hu

Kft. klímaszereléssel, -karbantartással, egyéb javítások, felújítások elvégzésével foglalkozik üzletekben, plázákban, a munkákat alvállalkozókkal végezteti el. A munka elvégzése után az alvállalkozó munkalapot állít ki, amit az adott helyen leigazolnak neki, majd beküldi ellenőrzésre a kft.-hez. Előfordul, hogy ezt követően még a megbízó céggel is egyeztetni kell, hogy valóban kész a munka, ellenőrizni kell az anyaghasználatot. Általában a munka elvégzésétől számítva egy héten belül jut el a munkalap a kft.-hez, ezután történik az ellenőrzés, elfogadás, és utána lehetne kiszámlázni az elvégzett munkát. Nagyjából 15 napot vesz igénybe, amíg lezárul ez a folyamat. Hogyan tartható így a 8 napos számlakiállítási határidő? – kérdezte olvasónk. Bunna Erika adótanácsadó válaszolt.

Eddig a hónap utolsó napjára volt számlázva a teljesítés. Most gyűjtőszámlát állít ki a kft. szerződés szerint. A probléma a hónap végén elvégzett munkákkal van, amelyekről már ki kellene állítani a számlát (a 8 napos határidő miatt), de még nincsenek leigazolva. Mi a teendő, mi a megoldás ebben az esetben? Ha az adott hónapban elvégzett munkák közül az utolsó például 28-ára esik, akkor a számlán a teljesítési dátum a hónap utolsó napja vagy 28-a? A számlázó csak úgy számláz, hogy be kell írni a teljesítési dátumot, mivel gyűjtőszámla, így a tételeknél is fel van tüntetve a teljesítés dátuma – ecsetelte olvasónk.

Fenti esetben a gyűjtőszámla alkalmazása helyett érdemes áttérni az áfatörvény 58. paragrafusa szerinti időszakos elszámolás szabályaira – javasolja szakértőnk. Ezen elszámolás esetén a partnerekkel történő előzetes megállapodást követően ki lehet jelölni egy időszakot (ami lehet 1 hónap, de ennél hosszabb időtartam is), melyről utólag számolnak el. Az egyes karbantartási munkák teljesítési időpontjai helyett egyetlen teljesítési időpontot kapna egy időszak számlája.

A pontos jogszabályhely alapján:

58. § (1) Amennyiben a felek a termékértékesítés, szolgáltatásnyújtás során időszakonkénti elszámolásban vagy fizetésben állapodnak meg, vagy a termékértékesítés, szolgáltatásnyújtás ellenértékét meghatározott időszakra állapítják meg, teljesítés az elszámolással vagy fizetéssel érintett időszak utolsó napja.

(1a) Az (1) bekezdéstől eltérően teljesítés

a) a számla vagy a nyugta kibocsátásának időpontja, amennyiben az elszámolással vagy fizetéssel érintett időszakra vonatkozó ellenérték megtérítésének esedékessége és a számla vagy a nyugta kibocsátása az elszámolással vagy fizetéssel érintett időszak utolsó napját megelőzi,

b) az elszámolással vagy fizetéssel érintett időszakra vonatkozó ellenérték megtérítésének esedékessége, de legfeljebb az elszámolással vagy fizetéssel érintett időszak utolsó napját követő hatvanadik nap, amennyiben az ellenérték megtérítésének esedékessége az elszámolással vagy fizetéssel érintett időszak utolsó napját követő időpontra esik.

A gyűjtőszámlával ellentétben így a több ügyletről egyetlen számlát, egyetlen teljesítési időponttal kell kiállítani, így tartható a 8 napos határidő. Utólagos számlázás esetén a teljesítési időpont a fizetés esedékessége (a 60 napot nem figyelmen kívül hagyva) lesz, a számlakiállítás így a teljesítésig megtörténik.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Előfizetési csomagajánlataink:


Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Ingatlan-bérbeadás

Szipszer Tamás

adószakértő

Katás egyéni vállalkozó – NAV-ellenőrzés

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2020 szeptember
H K Sze Cs P Sz V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
hirdetés

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close