hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Kötelező elektronikus közüzemi számla – kötelező a továbbszámlázásnál is?

  • adozona.hu
1

„A jövő évtől cégeknek kötelezően elektronikus számlát küldenek a közüzemi szolgáltatók. Lakást adok bérbe egy cégnek, ahol a bérlő dolgozóinak szállást ad. Eddig a kapott közüzemi számla összegét továbbszámláztam közvetített szolgáltatásként elektronikusan, de papíralapú számlán. Köteles vagyok én is elektronikus számlát kiállítani? A közüzemi szolgáltatóktól kötelezően elektronikus számlát kell igényelnem?” Olvasónk kérdéseire Bunna Erika adótanácsadó válaszolt.

SZAKÉRTŐNK VÁLASZA:

A villamos energiáról és földgázellátásról szóló, 2025. január 1-jén életbelépő módosított rendeleteknek köszönhetően kötelezővé válik az elektronikus számlázás minden nem lakossági ügyfélhez kapcsolódó tranzakció esetében a villamosenergia-kereskedő és az elosztó, valamint a földgázkereskedő, a szállítási rendszerüzemeltető és a földgázelosztó társaságok részére.

Megjelent az „eÁfa 2025: a digitális adózás jelene” című webinárium videófelvétele

Abból adódóan, hogy ez kötelező a nem lakossági ügyfelek felé, amennyiben Ön nem magánszemély, a rendelet erejénél fogva elektronikus számlát fog kapni, külön igényelni azt nem szükséges.

Ha Ön nem alanya a módosító rendeleteknek, azaz nem tartozik a felsorolt körbe, véleményem szerint nem köteles elektronikus számlát kibocsátani a továbbszámlázáskor.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (1)
Ruszin Zsolt

A közvetített szolgáltatás szabályai így szólnak:

15. § Ha az adóalany valamely szolgáltatás nyújtásában a saját nevében, de más javára jár el, úgy kell tekinteni, mint aki (amely) ennek a szolgáltatásnak igénybevevője és nyújtója is.

A módosult kormányrendeletek (a 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet és a 19/2009. (I. 30.) Korm. rendelet)) alacsonyabb rendű jogszabályok, így a válaszadáshoz a "véleményem szerint" nem lesz elég.

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

A tulajdonos általi betekintés ingyenes, vagy a társaságnak lehet díjigénye?

Dr. Magyar Attila

ügyvéd

Magyar-Dobos Ügyvédi Iroda

Ingatlanszerzés időpontja

Dr. Magyar Attila

ügyvéd

Magyar-Dobos Ügyvédi Iroda

Bérléssel kapcsolatos rezsiköltség továbbszámlázása

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2026 október
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Együttműködő partnereink