adozona.hu
Megdöbbentő: így is kezdődhet jövőre az adóellenőrzés
//adozona.hu/adozas_rendje/Megdobbento_igy_is_kezdodhet_2014ben_adoell_4A5BRI
Megdöbbentő: így is kezdődhet jövőre az adóellenőrzés
Az adóellenőrzés megindítására vonatkozó szabályokat is módosítja az Országgyűlés elé terjesztett adótörvénycsomag. A törvényjavaslat lehetővé tenné, hogy elektronikus úton is kézbesíthesse az adóhatóság a megbízólevelet.
Az évek során többször változott az adózás rendjéről szóló törvényben (art.) a megbízólevél kézbesítésének módja. Kiemelt jelentősége abban rejlik, hogy az adóhatósági eljárás kezdő napja maga a kézbesítés napja, azaz ez a dátum jelenti az eljárás megindításának napját.
A kézbesítés napjához, vagyis az eljárás megindításának kezdő dátumához fontos jogkövetkezmény kapcsolódik. Ha az ellenőrzés egyes adónemek meghatározott időszakra terjedő vizsgálatára terjed ki, akkor a kézbesítéssel beáll az önellenőrzési tilalom.
A kézbesítés napjától jelennek meg az eljárásban az adózó jogai és kötelezettségei, illetve a hatóság számára megkezdődik a törvényben előírt határidők számítása.
OLVASSA EL cikkünket, amelyben bemutatjuk, miért fontos a megbízólevél kézbesítésének módja.
Hozzászólások (2)
Mégvalami: a szabály 2014.07.01-től jön, addig még lesz idő azzal megbarátkozni.
Egy könyvelő számára ez nem megdöbbentő. Az ellenőrzés megkezdéséről szóló értesítés rábízása a Magyar Posta Zrt munkatársaira lassú, körülményes, drága és meglehetősen kockázatos módszer. Ehhez képest az ügyfélkapun keresztüli kézbesítés gyors, tiszta és költséghatékony. A cellulóz alapú adathordozók mellőzése gazdálkodó szervezetekkel kapcsolatosan történik, kár félteni emiatt magát az állampolgárt. Amióta megszigorították a postai kézbesítés szabályait - amit várhatóan jövőre a postás már be is tart - igencsak nehéz lesz majd papíralapú kommunikációnál garantálni, hogy a megfelelő személy vegye át a küldeményeket, a küldemények gyakran pattannak majd vissza ebből az okból. Ezzel szemben az ügyfélkapus kézbesítés - a cikkben szereplőekkel szemben - nem e-mailben történik, hanem a tárhelyi felületen való letöltéssel. Az e-mail csupán figyelmeztetés, hogy a tárhelyre érkezett valami fontos. A tárhelyen való letöltés időpillanatában a rendszer rögzíti a felhasználó IP címét is, amiből megállapítható, hogy milyen internet előfizetéssel és pontosan hol töltötték azt le. Ilyen adat a postai kézbesítésnél nincs is! Azt se szabad elfelejteni, hogy a jogosult azonosítja magát az ügyfélkapura való belépéskor és ezt az azonosítást a törvény fenntartás nélkül elfogadja.
A megbízólevél elektronikus kézbesítése tehát előremutató lehetőség, következő lépésként jöhetne már a jegyzőkönyv és a határozat is elektronikus úton.