5 találat a(z) tb kiskönyv cimkére
Tb kiskönyv folyamatos megbízásban Kérdés
Tb kiskönyv: kötelező-e átadni az új munkáltatónak? Cikk
Követelheti-e az új munkahely a belépő munkavállalótól az előző munkáltató által kiadott tb kiskönyvet és más dokumentumokat? Olvasói kérdésre dr. Hajdu-Dudás Mária munkajogász ügyvéd válaszolt.
Magánszemély nyitva maradt jogviszonya hogyan rendezhető? Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy magánszemély fordult hozzám segítségért, de nem tudom a kérdésére a választ, ezért fordulok Önhöz. Igényelni szeretett volna családtámogatást, és tb igazolást kértek hozzá. A tb azt igazolta, hogy egy kft.-ben nyitott jogviszonya, de ő az adott cégből 2016.05.31-én kilépett. Kerestük a céget is de azóta megszűnt. Mi a módja annak, hogy a hibásan nyitva maradt jogviszonyt a magánszemély megszüntesse? Esetleg a tb kiskönyv bejegyzése elég, vagy keresse meg a kilépő papírjait? Hol tudja ezt elintézni? A NAV-nál azt mondták, a jogviszonyt csak a munkáltató szüntetheti meg, de az a cég már megszűnt. Várom mielőbbi válaszát.
Munkaviszony megszünésekor kiadandó dokumentumok Kérdés
Munkaviszony megszűnése esetén az Mt a következőkről rendelkezik: Mt. 80. § (2) A munkaviszony felmondással történő megszüntetésekor legkésőbb az utolsó munkában töltött naptól, egyébként legkésőbb a munkaviszony megszűnésétől számított ötödik munkanapon a munkavállaló részére ki kell fizetni a munkabérét, egyéb járandóságait, valamint ki kell adni a munkaviszonyra vonatkozó szabályban és egyéb jogszabályokban előírt igazolásokat.”A nemrég módosított Eb törvény végrehajtási rendelete pedig a következőkről rendelkezik:217/1997.(XII.1.) Korm.r. 37. § (1) A foglalkoztató a biztosítási jogviszony megszűnésekor az Igazolványba bejegyzi a megszűnést, valamint a „Jövedelemigazolás az egészségbiztosítási ellátás megállapításához” elnevezésű nyomtatvány (a továbbiakban: jövedelemigazolás) kiadásának tényét, és az Igazolványt a biztosítottnak a biztosítási jogviszony megszűnésének a napján átadja, aki az átvételt igazolja. Véleményem szerint a két jogszabály nincs igazán összhangban, másrészt ha valami csoda folytán a munkavállaló talál másik munkahelyet a felmentési időszak alatt nem tudja leadni a "Tb kiskönyvét", mert a többi igazolást kiadja a volt munkáltató a "kiskönyvet" viszont csak a munkaviszony megszűnés napjával adja ki. Kérem szíves véleményét a fentiekkel kapcsolatban, mi a helyes eljárás. Köszönettel!
Tb kiskönyv: mire jó és hogyan kell vezetni? Szakértői Kommentár
Mire jó a tb kiskönyv és milyen kötelezettségei vannak ezzel az igazolvánnyal kapcsolatban a foglalkoztatónak és a munkavállalónak? Összefoglaltuk.