• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Munkaviszony megszünésekor kiadandó dokumentumok

Munkaviszony megszűnése esetén az Mt a következőkről rendelkezik: Mt. 80. § (2) A munkaviszony felmondással történő megszüntetésekor legkésőbb az utolsó munkában töltött naptól, egyébként legkésőbb a munkaviszony megszűnésétől számított ötödik munkanapon a munkavállaló részére ki kell fizetni a munkabérét, egyéb járandóságait, valamint ki kell adni a munkaviszonyra vonatkozó szabályban és egyéb jogszabályokban előírt igazolásokat.”A nemrég módosított Eb törvény végrehajtási rendelete pedig a következőkről rendelkezik:217/1997.(XII.1.) Korm.r. 37. § (1) A foglalkoztató a biztosítási jogviszony megszűnésekor az Igazolványba bejegyzi a megszűnést, valamint a „Jövedelemigazolás az egészségbiztosítási ellátás megállapításához” elnevezésű nyomtatvány (a továbbiakban: jövedelemigazolás) kiadásának tényét, és az Igazolványt a biztosítottnak a biztosítási jogviszony megszűnésének a napján átadja, aki az átvételt igazolja. Véleményem szerint a két jogszabály nincs igazán összhangban, másrészt ha valami csoda folytán a munkavállaló talál másik munkahelyet a felmentési időszak alatt nem tudja leadni a "Tb kiskönyvét", mert a többi igazolást kiadja a volt munkáltató a "kiskönyvet" viszont csak a munkaviszony megszűnés napjával adja ki. Kérem szíves véleményét a fentiekkel kapcsolatban, mi a helyes eljárás. Köszönettel!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1