135 találat a(z) szerencsejáték cimkére
7/2013. (III. 1.) NGM rendelet Jogszabályok és jogi tartalmak
A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 38. § (2) bekezdés a), b), e), g) és j) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, a következőket rendelem el:
Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.
BH+ 2013.1.40 Jogszabályok és jogi tartalmak
Az elsőfokú adóhatóság az M. Zrt.-vel szemben 2009. november 12-én indult eljárásban megállapította, hogy egy műsorhoz kapcsolódóan nézői kvízjáték elnevezésű telefonos nyereményjáték szervezésére került sor, amit a felperes készített és szállított le a televíziós csatorna részére.
Az eljárás eredményeként az elsőfokú adóhatóság a 2010. április 30. napján kelt határozatában a felperest, mint szervezőt - szerencsejáték engedély nélküli szervezése miatt - 500 000 Ft bírsággal sújtotta. Érdemi ...
Szerencsejáték-szervezői tevékenység szüneteltetése: hogyan alakul az adófizetés? Cikk
Azon időszakra, amikor a pénznyerő automata üzemeltető szünetelteti szerencsejáték-szervezői tevékenységét, nincs játékadófizetési és (nullás adattartalmú) bevallási kötelezettsége - hívja fel a figyelmet az adóhatóság.
Szerencsejáték és adóhatóság: januártól változik a törvény Cikk
Januártól bekerül a szerencsejáték törvénybe a távszerencsejáték, amelyre speciális szabályok vonatkoznak.
Online póker: jövőre akár 90 napra is zárolhatja a bankszámlát az adóhatóság Szakértői Kommentár
Amióta néhány héttel ezelőtt először elhangzott, hogy 2012. január 1-étől megadóztatják az online szerencsejátékot, tudni lehetett, hogy a várakozásoknak megfelelően lesz liberalizált piac a jövő évtől és a parlamentnek sürgősen meg kell kezdenie az ez irányú jogszabályalkotást. Ennek első lépése a Rogán Antal által jegyzett, a napokban elfogadott előterjesztés, amely két játéktípus előtt nyitja most meg a kapukat.
Ezt is módosítják a játékadó szabályaival együtt Cikk
A reklámszabályokat is tartalmazó, úgynevezett médiaalkotmány is megváltozik január 1-jétől, miután az Országgyűlés távszerencsejáték-adó bevezetéséről döntött és ahhoz kapcsolódva szabályozta az online szerencsejátékot: a hirdetési tilalom alá vont termékek köre kiegészül az adóhatóság engedélye nélkül szervezett távszerencsejátékkal.
Játékadó: amit nyer a kormány, elbukhatja a költségvetés Cikk
Európában a legsúlyosabb adóterhet kapták a nyakukba a szerencsejáték-szervezők és a játékautomaták üzemeltetői. Azonban az adóprés az adóbevételek csökkenéséhez, és a játékosvédelemre fordítható források megszűnéséhez vezet – állítják az iparág védelmezői.
Szerencsejáték adó: vegyes fogadtatás Cikk
Vegyesen ítélik meg a megkérdezett szakmai szövetségek a pénznyerő automaták adójának tervezett emelését, abban azonban egyetértenek, hogy szükség van az online szerencsejáték megadóztatására.
Nyereményjáték: a nyertes bukhatja az adójóváírást Kérdés
Sorsolás után kinek kell, illetve célszerű befizetnie a járulékokat a nyertes után? Olvasói kérdésre a Szmicsek Sándor, a Mazars adópartnere válaszol.
Kevesebb folyt be a pénznyerő automatákból Cikk
A Magyar Szerencsejáték Szövetség (MSZSZ) tagjai, vagyis a pénznyerő automatákat üzemeltető vállalkozások árbevétele mintegy 14 százalékkal csökkent tavaly az előző évhez képest - közölte Molnár Krisztián, az APEH szerencsejáték felügyeleti főosztályának vezetője szerdán Budapesten, az MSZSZ küldöttgyűlésén.
EH 2010.2199 Jogszabályok és jogi tartalmak
Az elsőfokú adóhatóság határozatával 635 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a felperest, mert elmulasztotta a pénznyerő automata hulladékkezelésre történő átadásáról készült jegyzőkönyv megküldését, megsértve ezzel a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény (a továbbiakban: Szjtv.) 26. § (19) bekezdésében foglaltakra tekintettel az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 32/2005. (X. 21.)...
Félkarú rablók: mit és hogyan ellenőriz az APEH? Cikk
Több száz pénznyerő automata üzemeltetését függesztette fel az adóhatóság Szerencsejáték Felügyeleti Főosztálya az elmúlt másfél évben tartott helyszíni vizsgálataiban a nem hiteles működés miatt.
Az APEH és a tiltott szerencsejáték Cikk
A közelmúltban az írott és elektronikus sajtóban egymásnak ellentmondó nyilatkozatok és téves információk jelentek meg egy speciális, ingatlan értékesítésére irányuló - a sajtóban csak „ingatlantombolaként” elhíresült - játékkal kapcsolatban.
BH 2006.9.307 Jogszabályok és jogi tartalmak
A felperes a 2003. november 28. napján benyújtott kérelmében a II. kategóriába tartozó pénznyerő automaták üzemeltetésének engedélyezését kérte az alperestől.
Az alperes a 2004. január 15-én meghozott határozatával a felperes kérelmét elutasította. Határozata indokolásában megállapította, hogy a felperesi szervező cég által kérelmezett pénznyerő automatákra vonatkozóan a Szerencsejáték Felügyelet a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény (a továbbiakban: Szja. tv.) 7. § (...
BH 2004.4.161 Jogszabályok és jogi tartalmak
A felperes magánszemélyek részére lehetőséget biztosít gépkocsinyeremény-betétkönyvek vásárlására. A gépkocsinyeremény-betétek után a felperes nem kamatot térít, hanem a negyedévenként megtartott sorsolásokon a kamatból képzett nyereményalapból gépkocsikat sorsol ki. A felperes a kisorsolt személygépkocsik értékét az 1995. évi CXVII. törvény (továbbiakban: Szja tv.) 65. § (1) bekezdés a) pontja szerinti takarékbetét utáni kamatkifizetésnek tekintette, az adókulcsot pedig - mint kifizető - a 6...