18 találat a(z) számlahelyesbítés cimkére
Munkavállalói kártérítés Kérdés
Megszűnt egyéni vállalkozó számlahelyesbítése Kérdés
Számahelyesbítés téves teljesítési dátum miatt Kérdés
Helytelen adószám miatti számlahelyesbítés Kérdés
Számlakorrekció EU-n belül Kérdés
Számlahelyesbítés – göngyöleg Kérdés
Hibás számlák Kérdés
Számlahelyesbítés teljesítési időpontot és áfakulcsot illetően Kérdés
Számlahelyesbítés/NAV-állásfoglalás Kérdés
EU-n belüli termékbeszerzés helyesbítése Kérdés
Számlahelyesbítés, áfa megfizetése Kérdés
Csoportos számlahelyesbítés Kérdés
Számlahelyesbítés folyamatos szolgáltatásnál Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy társaság a folyamatos szolgáltatásról (bérbeadás) szóló áfát tartalmazó számláján a teljesítési időpontot helytelenül állította ki, amely hibát minden hónapban elkövette: helytelen időpont: 2017. 06. 10., helyes időpont: 2017. 05. 17.; helytelen időpont: 2017. 05. 10., helyes időpont: 2017. 04. 17. és így tovább .... Mi a pontos eljárás a számlakiállító részéről? Kell-e önrevíziót készteni minden hónapra (havi bevalló)? A befogadó cégnél van-e tennivaló, hogyan jár el helyesen? Különös tekintettel a NAV által a közelmúltban közzétett iránymutatásra merültek fel a kérdések: “Abban az esetben, ha az ügylet teljesítési időpontja hibásan szerepel a számlán, és ezért a gazdasági esemény tényleges teljesítésének időpontja, valamint a számlában feltüntetett teljesítési időpont eltér, a tényleges teljesítés időpontja az irányadó. Attól függetlenül, hogy a számlán szereplő, téves teljesítési időpont és a valós teljesítési időpont azonos adómegállapítási időszakba esik-e vagy a téves teljesítési időpont a valósat megelőző adómegállapítási időszakba tartozik, a levonási jog gyakorlásához módosítani kell a számlát. A teljesítési időpont helyes feltüntetése, a számlamódosítás megtörténte esetén a levonási jog legkorábban a keletkezése szerinti adó-megállapítási időszakban gyakorolható." Megtisztelő válaszukat előre is köszönjük !
Áfa 58. § számlahelyesbítés fizetési határidő Kérdés
Tisztelt Szakértő! Folyamatos teljesítésű ügyletnél, számlahelyesbítés esetén (teljesítés nem hiúsult meg), milyen esetekben marad az eredeti fizetési esedékesség, és milyen esetekben kell a módosító okiraton a fizetési dátumot módosítani? Válaszát előre is köszönöm.
Téves számlázás Kérdés
Tisztelt Szakértő! A segítségüket szeretném kérni abban, hogy mi a legmegfelelőbb/leghatékonyabban eljárás akkor, ha az ügyfél rosszul állította be a számlázó programját. Tévesen beállította a "pénzforgalmi elszámolás" megnevezést, ami valótlan, mert nincs bejelentkezve erre. Sajnos nem vettük észre ezt a megjegyzést a számlán, csak most. Az I. félévre nagyon sok kimenő számlát érint ez a helytelen megjegyzés a számlán. Mi lenne a legjobb megoldás ennek a korrekciójára? Elég-e egy nyilatkozatot írni erről a tévedésről, és esetleg ezt kipostázni a partnereknek (vagy e-mailben elküldeni), vagy le kell stornózni a számlákat, és újra kiállítani? A vevők egy része magánszemély, akiket nem is igazán érint ez a téves megjegyzés adózási szempontból. Köszönöm szépen a segítségüket!