• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Számlahelyesbítés folyamatos szolgáltatásnál

Tisztelt Szakértő! Egy társaság a folyamatos szolgáltatásról (bérbeadás) szóló áfát tartalmazó számláján a teljesítési időpontot helytelenül állította ki, amely hibát minden hónapban elkövette: helytelen időpont: 2017. 06. 10., helyes időpont: 2017. 05. 17.; helytelen időpont: 2017. 05. 10., helyes időpont: 2017. 04. 17. és így tovább .... Mi a pontos eljárás a számlakiállító részéről? Kell-e önrevíziót készteni minden hónapra (havi bevalló)? A befogadó cégnél van-e tennivaló, hogyan jár el helyesen? Különös tekintettel a NAV által a közelmúltban közzétett iránymutatásra merültek fel a kérdések: “Abban az esetben, ha az ügylet teljesítési időpontja hibásan szerepel a számlán, és ezért a gazdasági esemény tényleges teljesítésének időpontja, valamint a számlában feltüntetett teljesítési időpont eltér, a tényleges teljesítés időpontja az irányadó. Attól függetlenül, hogy a számlán szereplő, téves teljesítési időpont és a valós teljesítési időpont azonos adómegállapítási időszakba esik-e vagy a téves teljesítési időpont a valósat megelőző adómegállapítási időszakba tartozik, a levonási jog gyakorlásához módosítani kell a számlát. A teljesítési időpont helyes feltüntetése, a számlamódosítás megtörténte esetén a levonási jog legkorábban a keletkezése szerinti adó-megállapítási időszakban gyakorolható." Megtisztelő válaszukat előre is köszönjük !


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1