38 találat a(z) szállítólevél cimkére

Bérmunka, közösségen belül nyújtott szolgáltatás áfája Kérdés

Számlázás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Helyes-e társaságunk részéről az a számlázási gyakorlat amely szerint – áruértékesítés esetén – vevőink részére értékesített árukkal együtt – a fuvarozással egyidejűleg – kiküldésre kerül a szállítólevél majd e-mail-en a távszámla. Később a visszaérkezett és átvett szállítólevelek alapján – amennyiben eltérés – van a számla helyesbítésre kerül. Köszönettel:

Bejövő szállítólevelek megőrzési kötelezettsége Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az lenne a kérdésem, hogy egy cégnek, ha szolgáltatást nyújt (alkatrészeket fest), de sem festés előtt, sem utána nem ő szállítja az alkatrészeket a partnerhez, mennyi ideig kell a bejövő, illetve a saját szállítóleveleket megőriznie?

Szállítólevelek számlába történő beforgatása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vállakozásunk vállalatirányítási rendszert használ, a beszerzésekhez kapcsolódóan megrendelések, majd abból szállítólevelek készülnek, amelyek a számla megérkezésekor beemelésre kerülnek a számlába a berögzítéskor. Sajnos előfordult, hogy a számlát berögzítő nem csatolta a szállítólevelet a számlához könyveléskor. Most az élő szállítólevelek közt vannak olyanok, amiket nem tudunk már beforgatni, ezeket csak úgy tudnám kivezetni, hogy a rendszerben készítek egy nulla értékű számlát és abba beemelem a tételeket. Megtehetem-e ezt, a számla egy technikai számla lenne nem lenne értéke. Adóügyileg, illetve számvitelileg elfogadható-e? Amennyiben ez nem megoldható, milyen lehetőség adott? Köszönöm segítségét!

Szállítólevél vagy átvételi elismervény Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk hőszigetelt üveg kereskedésével és beépítésével foglalkozik. Eddig minden kiszállításunkkor szállítólevelet, majd pedig a termék átvételét követően számlát készítettünk. A szállítólevelet a számlázó program készíti, a szállítás időpontját írja a számla teljesítési időpontjához. Van viszont olyan kiszállításunk, amikor hetekig csak visszük-visszük a terméket a megrendelőnek, beépítés után átveszi a munkát a megrendelő (teljesítési igazolás készül), és ezt követően a teljesítési igazolás dátumával megegyezően készül egy darab számla. Ez esetben a teljesítési igazolás és a számla teljesítési időpontja ugyanaz. Itt van a gondunk. A számlát a több héten keresztül kiszállított termékekről kiadtuk, de nem tudjuk hozzárendelni a szállítóleveleket, mert eltérőek a kiszállítás dátumai. így a számlázó programunkban "kiszállított, de még nem számlázott" termékként ott ragadnak. Több partnerünk szállítólevél helyett, csak kézzel kitöltött átvételi elismervényt készít. Szeretném megkérdezni, hogy milyen esetben használhatjuk a szállítólevelet, és mikor az átvételi elismervényt figyelembe véve, hogy nem csak a NAV-nak, de egy közúti ellenőrzésnek is meg szeretnénk felelni. Válaszukat tisztelettel megköszönöm. Illésné Karf Szilvia

EKAER, szállítólevél láncügyletnél Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi esetben kérem állásfoglalásukat: A, B, C szereplős belföldi láncügylet – C nem végfelhasználó – esetén, amelyben B vásárol árut A-tól, majd értékesíti C felé – az áru nem kerül B-hez leszállításra, hanem A-tól közvetlenül C-hez kerül leszállításra, mely szállítást A végzi. B tulajdonjogot A cégtől vásárolt árun C-hez történt leszállításkor szerez, majd a tulajdonjog B-ről átszáll közvetlenül C-re az áru átvételekor. Fentiekkel kapcsolatban az alábbi kérdéseink vannak: 1. EKAER-számot mely szereplő igényel? 2. C szereplő milyen dokumentumon veheti át az árut? Átveheti-e olyan szállítólevélen vagy esetleg egyéb más dokumentumon, ahol csak B mint eladó és C mint vevő szerepel (ugyanis C cég B céget egy erre a célra általuk rendszeresített szállítólevél nyomtatvány használatára kéri, amelyen nem szerepel A cég, ebben az esetben az EKAER szám igénylése hogyan alakul)? Köszönettel.

Szállítólevél! Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi témában szeretnék segítséget kapni. Van egy kft., amely zöldség-, gyümölcs-kiskereskedelemmel, illetve nagykereskedelemmel foglalkozik. A kft .tagja a kiskereskedelmi zöldségüzletben dolgozik. Egy alkalmazott meg a nagybani zöldség- és gyümölcspiacon árul kiskereskedőknek. Kérdésem: Ha a nagybani piacról zöldséget v. gyümölcsöt szállít, akkor a kis üzletben elég szállítólevélen bevinni? Mivel ez az egész egy cég. Hiszen az egész egy kft.-ben van könyvelve. Úgy gondolom, hogy a bolt szállítólevélen igazolja az áru eredetét. A nagybani piacon meg a vásárlásról megtalálja a számlát az illetékes hatóság. A boltnak meg akkor bevétel, amikor eladja. Jól gondolom? Előre is köszönöm a választ: Pánti Etelka

Szállítólevél Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kérdésem az, hogy a szállítólevél szigorú számadású nyomtatványnak számít-e? Kell-e róla nyilvántartást vezetni? Köszönettel.

Pótbefizetés Kérdés

T. Szerkesztőség! Egy magyarországi kft tulajdonosa egy szlovák cég. Hirtelen tőkevesztés miatt a saját tőke rendezésére szólítottam fel. Ügyvédi tanácsra a társasági szerződés szerinti pótbefizetés lehetőségre hivatkozva, csak szállítólevéllel, ellenérték nélkül kíván terméket átadni. Áfatörvény, Sztv., közösségi összesítő?Ezekre a kérdésekre keresem a választ, illetve lehet-e ez megoldás? Köszönettel:Varga Éva

Szigorú számadású szállítólevél kötelező tartalmi elemei Kérdés

Tisztelt Szakértő! A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 168. § (1) bekezdése alapján a készpénz kezeléséhez más jogszabály előírása alapján meghatározott gazdasági eseményekhez kapcsolódó bizonylatokat (ideértve a számlát, az egyszerűsített adattartalmú számlát és a nyugtát is), továbbá minden olyan nyomtatványt, amelyért a nyomtatvány értékét meghaladó vagy a nyomtatványon szereplő névértéknek megfelelő ellenértéket kell fizetni, vagy amely illetéktelen felhasználása visszaélésre adhat okot, szigorú számadási kötelezettség alá kell vonni. Van-e olyan hatályos adó-, illetve számviteli jogszabály, amely előírja, hogy egy szigorú számadású szállítólevélnek milyen tartalmi elemeket kell tartalmaznia? Amennyiben igen, melyik ez a jogszabályi rendelkezés? Köszönettel.

Szállítólevél számlázása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kérdésem mindössze annyi, hogy egy tévesen kiállított szállítólevél – rossz partnerre lett kiállítva – alapján kiállított számla szabályosnak számít-e, ha azon már a jó partner szerepel? Ha nem, akkor ilyen esetben mit javasolnak? Mi a szabályszerű eljárás? Köszönettel.

Mérlegjegy kiállítása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy mezőgazdasággal foglalkozó cég az eladott terményekről számlát állít ki, azonban a termékek elszállítása a cégtől nem egyszerre történik, az áru nagysága miatt. Ha a szállítás jogszerűségének igazolására a cég kizárólag mérlegjegyet állítana ki, szabályszerűen járna-e el, vagy a szállítólevél kiállítása ebben az esetben kötelező lenne? Ezzel kapcsolatban melyik jogszabály ír elő szabályozást? Köszönöm a választ.

Szállítólevél és teljesítési időpont Kérdés

Tisztelt Szakértő! Több vevőnkkel is előfordul, hogy olyan megrendelőt küld, amelyen kiköti, hogy számlát csak az aláírt, visszaküldött szállítólevél alapján fogad el (ilyenkor az áru kiszállítása fuvarozó céggel történik). Idáig azt a gyakorlatot követtük, hogy ezeknek a vevőknek a visszaigazolt, általuk közölt dátummal állítottuk ki a számlákat (amelyek természetesen nem egyeztek meg az általunk kiállított szállítólevélen található teljesítési dátummal). Azonban mostanában többször is előfordul, hogy ezek a vevők nem küldik vissza a szállítólevél aláírt példányát, vagy csak több mint egy 1 hónap múlva, áfabevallás után. Összességében azt szeretném megkérdezni, hogy mi a számla teljesítési dátuma fuvarozónak átadott, szállítóleveles értékesítés esetén: az általunk kiállított szállítólevél teljesítési dátuma vagy a vevő által visszaigazolt, átvételt igazoló dátum? Megtehetjük-e, hogy ha 15 napon belül nem igazolják vissza a szállítólevelet, akkor kiállítjuk a számlát a szállítólevél teljesítési dátumával? Kérem, hogy válaszát törvényi hivatkozásokkal tegye meg. Köszönettel: Lőrinczné

Gépi szállítólevél Kérdés

Tisztelt Szakértő! A kérdésem a következő: lehet-e problémám egy áfaellenőrzés során abból adódóan, ha a gépi szállítólevélen szerepel egy dátum (pl. 2017. 02. 25.), de a kiszállítás csak 03. 02-án történik meg, és ezt egy kiadva bélyegzővel jelzem a szállítólevélen? Ilyenkor a teljesítési dátum március 02. lesz, kérhetik tőlem az áfát februárra, mivel a gépi szállítón az a dátum szerepel? Köszönettel: Zsuzsanna

Nem időszakos elszámolás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Szeretném megkérdezni, hogy amennyiben a felek nem állapodtak meg időszakos elszámolásban, de például egy héten belül három különböző dátumú szállítólevéllel vásároltak árut, amit az eladó az utolsó szállítólevél dátuma után a legkorábbi dátumú szállítólevéllel elszállított áru dátumához képest 15. napon belül leszámláz, helyesen jár-e el?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Személyijövedelemadó-bevallás

Lepsényi Mária

adószakértő

Helyi iparűzési adó

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink