18 találat a(z) számlahelyesbítés cimkére

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy társaság a folyamatos szolgáltatásról (bérbeadás) szóló áfát tartalmazó számláján a teljesítési időpontot helytelenül állította ki, amely hibát minden hónapban elkövette: helytelen időpont: 2017. 06. 10., helyes időpont: 2017. 05. 17.; helytelen időpont: 2017. 05. 10., helyes időpont: 2017. 04. 17. és így tovább .... Mi a pontos eljárás a számlakiállító részéről? Kell-e önrevíziót készteni minden hónapra (havi bevalló)? A befogadó cégnél van-e tennivaló, hogyan jár el helyesen? Különös tekintettel a NAV által a közelmúltban közzétett iránymutatásra merültek fel a kérdések: “Abban az esetben, ha az ügylet teljesítési időpontja hibásan szerepel a számlán, és ezért a gazdasági esemény tényleges teljesítésének időpontja, valamint a számlában feltüntetett teljesítési időpont eltér, a tényleges teljesítés időpontja az irányadó. Attól függetlenül, hogy a számlán szereplő, téves teljesítési időpont és a valós teljesítési időpont azonos adómegállapítási időszakba esik-e vagy a téves teljesítési időpont a valósat megelőző adómegállapítási időszakba tartozik, a levonási jog gyakorlásához módosítani kell a számlát. A teljesítési időpont helyes feltüntetése, a számlamódosítás megtörténte esetén a levonási jog legkorábban a keletkezése szerinti adó-megállapítási időszakban gyakorolható." Megtisztelő válaszukat előre is köszönjük !

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Folyamatos teljesítésű ügyletnél, számlahelyesbítés esetén (teljesítés nem hiúsult meg), milyen esetekben marad az eredeti fizetési esedékesség, és milyen esetekben kell a módosító okiraton a fizetési dátumot módosítani? Válaszát előre is köszönöm.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! A segítségüket szeretném kérni abban, hogy mi a legmegfelelőbb/leghatékonyabban eljárás akkor, ha az ügyfél rosszul állította be a számlázó programját. Tévesen beállította a "pénzforgalmi elszámolás" megnevezést, ami valótlan, mert nincs bejelentkezve erre. Sajnos nem vettük észre ezt a megjegyzést a számlán, csak most. Az I. félévre nagyon sok kimenő számlát érint ez a helytelen megjegyzés a számlán. Mi lenne a legjobb megoldás ennek a korrekciójára? Elég-e egy nyilatkozatot írni erről a tévedésről, és esetleg ezt kipostázni a partnereknek (vagy e-mailben elküldeni), vagy le kell stornózni a számlákat, és újra kiállítani? A vevők egy része magánszemély, akiket nem is igazán érint ez a téves megjegyzés adózási szempontból. Köszönöm szépen a segítségüket!

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Osztalékadó fizetése

Antretter Erzsébet

adószakértő, adótanácsadási üzletágvezető

Niveus

Étterem alvállalkozásban

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Áttérés társasági adóról kivára

Erdős Gabriella

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 december
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Együttműködő partnereink