23 találat a(z) promóció cimkére

Promóció adózása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy belföldi gazdasági társaság ügyfelei részére értékesítési ösztönző program keretében a lenti promóciókat hirdeti. Kérdésünk, hogy milyen adóvonzatokkal kell számolnunk? 1.) Minden partnerük, aki minimum 80-120-200 db xy terméket előrendel, egy előre meghatározott ajándékcsomag egyikét kapja. A csomagokban különböző márkázott termékek vannak, például: fejlámpa, póló, esernyő, pulóver, mellény, bőrönd stb. 2.) Azon partnerük, aki a legtöbb meghatározott terméket tárolja be egy meghatározott időszak alatt egy Smart LED tv-t vagy egy laptopot kap ajándékba (ezek a cég által nem márkázottak). 3.) Azon 10 partnerük, akik az egyes márkákban a legtöbb terméket vásárolják, illetve a legnagyobb mennyiségi növekedést érik el egy előző meghatározott időszakhoz képest, 3nap/2éjszakás programmal díjazzák egy előre meghatározott helyen, időben, 4 csillagos hotelben teljes ellátással és sok programmal. 4.) Kérdésünk még, hogy a promóció keretén belül átadott termékek beszerzésekor az előzetesen felszámított áfa levonásba helyezhető-e? 5.) A fent felsorolt promóciók valamelyike beletartozik-e az ajándéksorsolás vagy a szerencsejáték kategóriájába? Köszönettel várom válaszukat.

A követelések kezelése az áfában. Ellenérték módosítása, árengedmény Cikk

A számviteli törvény, illetve a direkt adózási szabályok (társasági adózás, jövedelemadózás) több helyen foglalkoznak azon speciális esetekkel, amikor az adóalany követelése módosul. Ennek legtipikusabb esetei a követelés-elengedéssel, vagy behajthatatlanná válással valósulnak meg. Három cikkből álló sorozatunkban forgalmi adózási szempontból szeretnénk ezt a rendkívül izgalmas kérdést körüljárni. Elsőként a követelések (pontosabban az ellenérték) módosításáról, illetve az árengedmények egyes eseteiről írunk.

Promóciós nyerteseknek igazolás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. promóciós nyereményjátékot szervez, nyereménytárgyakat oszt ki magánszemélyeknek. A kft. mint kifizető a nyereménytárgyak 1,18x-osa után megfizeti és bevallja az szja-t és az ehót. Kérdésem, hogy a magánszemélyeknek kell-e igazolást kiállítani erről és nekik be kell-e vallaniuk ezt az szja-bevallásukban? Ha ki kell állítani igazolást, akkor az M30-at kell-e és melyik sorban kellene feltüntetni a nyereményt és milyen értékkel? Válaszát köszönöm.

Promóciós nyereményjáték továbbterhelése Kérdés

Tisztelt Szakértő! "A" Kft. megbízza "B" Kft.-t promóciós nyereményjáték szervezésével. A játék nem tartozik a szerencsejáték felügyelet hatáskörébe. Egy üzletközpntban aki vásárol, feltölti a blokk kódját az internetre és így vehet részt a sorsoláson. "B" Kft. megszervezi a játékot, megveszi az ajándékokat, levonja és befizeti az adókat belőle, kiosztja a nyereményeket a magánszemélyek részére. Kérdésem első körben, hogy az ajándékok bruttó értéke 1,18-szorosa után 15 százalék szja és 22 százalék eho a megfelelő adóteher, ugye? "B" Kft. az ajándékok értékét és az adókat továbbterheli "A" Kft. részére. Kérdés, hogy hogyan járjon el a továbbszámlázás során úgy, hogy nála hátrány ne keletkezzen? Arra jutottam, hogy mivel az ajándékok áfáját nem vonhatja le "B" Kft., ezért az ajándékok bruttó értékét áfával növelten kell hogy továbbszámlázza. Az adókkal kapcsolatban vagyok gondban, hogy az szja-t és az ehót is áfával növelten kell hogy továbbszámlázza? Az adók ilyenkor az ajándékhoz kapcsolódnak és szintén áfaalapot képeznek, vagy csak az ajándék lesz áfás, az adók továbbszámlázása pedig áfa körön kívüli? Előre is köszönöm a segítségét.

Az adómentes kampányok egyik titka. Ajándék teher nélkül Cikk

Henry Ford szerint – és neki igazán hihetünk –, aki nem költ reklámra, hogy pénzt takarítson meg, az megállíthatná az óráját, hogy időt nyerjen! Reklám tehát kell. Nem mindegy azonban, hogy mennyibe kerül, esetleg terheli-e a marketing büdzsét adó és járulék is. Ebből a nézőpontból vizsgáljuk a manapság oly népszerű, a termék, a szolgáltatás mellé adott ajándék-, illetve vásárlási utalványokat.

Kis foci, nagy pénz: bírságot szabott ki a GVH Cikk

A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. jogsértő módon reklámozta Pepsi Funball promócióját, mert a vállalkozás nem tudta biztosítani a garantált ajándékként ígért labdát az akció teljes időtartama alatt, a jogsértésért 40 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – közölte a hivatal kedden az MTI-vel.

Nyereményjáték Kérdés

November 10-én feltett kérdésem így hangzott: Kereskedelmi cég ajándéksorsolásos nyereményjátékot szervez. A játékban való részvétel további feltétele, hogy a játékos 5 darab, a promócióban résztvevő termékeken megtalálható fóliacsíkot visszaküld a kft. címére, valamint megőrzi a vásárlást igazoló blokkot, és nyerés esetén ezt vagy ezeket szintén bemutatja. A nyereményjáték során az alábbi nyereményeket adják át: Fődíj: 1 darab kétszemélyes, 3 napos szállás és félpanziós ellátás egy magyarországi négycsillagos hotelben, az érintett hotel felajánlásával. Továbbá kisorsolnak 10 darab minőségi borokat tartalmazó borválogatást a felajánló borászat jóvoltából. Kézi sorsolással húzzák ki a nyertesek neveit. A főnyereményt az a pályázó nyeri el, akinek a nevét a sorsolás alatt elsőként kihúzzák. Kérdésem, hogy kinek, és milyen mértékű adót kell fizetni? Erre azt a választ kaptam, hogy a szja tv. 1 számú mellékletének 8.14. alpontja szerint adómentes. Kollégám véleménye szerint ajándéksorsolásnak minősül, külön engedély nem kell, de bejelentési kötelezettség terheli a céget az állami adóhatóság felé. Az Szja tv. 76. § (1) bekezdés értelmében az ajándéksorsolásból származó nyeremény címén kapott bevétel egészét jövedelemnek kell tekinteni. A (3) bekezdés szerint, ha ha a nyeremény nem pénz, hanem más vagyoni érték, a kifizetőt terhelő adó alapja a nyeremény szokásos piaci értékének 1,19-szerese, az adó 16 százalék. Eho fizetése az ajándéksorsolást nem terheli. Helytálló-e véleménye ?

Buktatók a kuponos és pontgyűjtő akciók adózása során Cikk

Számos, fogyasztási cikkek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó vállalat alkalmaz marketingakciókat, különféle promóciókat a vásárlások ösztönzése érdekében. A cégek akcióik során sokszor egyúttal komoly adókockázatoknak teszik ki magukat, hiszen ezeknek a konstrukcióknak az adóbeli kezelésére máig nem született egységes, a hatóságok által minden esetben, garantáltan elfogadott gyakorlat.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Üzemi baleset

Széles Imre

tb-szakértő

Gyógytorna

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink