130 találat a(z) online számla cimkére
Változások július 1-jétől Kérdés
Tisztelt Szakértő! A július 1-jétől életbe lépő változásokkal kapcsolatban szeretnék kérdezni. Egy a honlapjukon található cikkből idéznék, amihez a kérdéseim kapcsolódnak: "és ezen időponttól kezdve az adószám (vagy "csasz") első nyolc számjegye kötelező adattartalma lesz a számlának, ha belföldön nyilvántartásba vett adóalanynak történik a termék értékesítése szolgáltatás nyújtása." Honnan tudni, hogy a vevő belföldi adóalany-e? Ki felelős akkor, ha egy természetes személy részére állítunk ki számlát például bruttó 732 000 Ft-ról, de a személy nem közli vásárláskor, hogy ő belföldi adóalany? A mi kötelességünk számlakibocsátáskor megkérdezni a vásárlótól, hogy belföldi adóalany-e, vagy azt neki kell jeleznie? Másik: cégünk bizonyos vásárlóinknak szállítóleveleket ad ki, amiket hónap elején és hónap közepén gyűjtőszámlákon számláz ki (erről velük szerződéses megállapodásunk is van). Most a 8 napra csökkenő határidő miatt 8 naponta kell minden ilyen partnernek gyűjtőszámlát kiállítani? Válaszát előre is köszönöm!
Üzemszünet az Online Számla rendszerben Cikk
Karbantartási munkálatok miatt az Online Számla rendszer 2020. április 14-én 18 órától előreláthatólag 21 óráig nem lesz elérhető – közölte honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.
Online számla: a kötelező adatszolgáltatás általános szabályai Cikk
A koronavírus okozta helyzet a gazdasági élet és az adózás több területét is érinti. Az adóhatóság is döntött a számlázórendszerek online adatszolgáltatásával kapcsolatos változások következő fázisának elhalasztásáról. Az eredetileg 2020. április 1-jei hatályba lépéssel tervezett online adatszolgáltatás csak július 1-jétől lesz kötelezően alkalmazandó. A 2.0 adatszolgáltatás főleg technikai jellegű változást fog jelenteni az adatszolgáltatás formájában. Mielőtt – a cikksorozat következő részében – részletesen is megvizsgáljuk az új szabályozást, nézzük az online adatszolgáltatással kapcsolatos főbb rendelkezéseket!
Online számla – onlinepénztárgép-használatra kötelezett Kérdés
Tisztelt Szakértő! Olyan cég, aki onlinepénztárgép-használatra kötelezett, ezidáig úgy járt el, hogy mikor áfás számlát kértek tőle, akkor beütötték a pénztárgépbe. Úgy tudjuk nem ez a szabály, de a NAV állásfoglalása szerint nem büntethető, ezért így az adminisztráció csökkentése miatt alkalmaztuk. 100 ezer forint áfát meghaladó számlája ezidáig nem volt. Ugye jól értelmezzük ,hogy neki is 2020. július 1-jét követően, minden vállalkozónak kiállított számlájáról adatot kell majd szolgáltatnia. Ez esetben nem fog gondot jelenteni, hogy az online pénztárgépben is szerepel a bevétel és az online számlán is le lesz jelentve? A NAV nem fogja ez esetben duplán venni ugyanazt a bevételt? A kérdés tehát az, hogy egy online pénztárgépes cég 2020. július 1-jétől pontosan milyen új rendszert alakítson ki, hogy megfeleljen a szabályoknak?
Online pénztárgép és adatszolgáltatás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi gyakorlattal kapcsolatban kérem szíves állásfoglalását: TEÁOR 9602 Fodrászat, szépségápolás tevékenységi körű – jellemzően alanyi áfamentes és katás – egyéni vállalkozók idén, 2020-ban sem kötelesek a pénztárgépekről szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet szerint tevékenységük végzéséhez az online pénztérgép használatára. Ők kézi nyugtát adnak a szolgáltatásukról és kérésre számlát bocsátanak ki, jellemzően eddig kézi számlatömböt használva. Az idén 07. 01-jétől, illetve 2021-től az online adatszolgáltatással kapcsolatos változások következtében csak a kibocsátott számlákkal kapcsolatos változások miatt szükséges változtatni a gyakorlatukon az alábbiak szerint: 2020. 07. 01-jétől minden vállalkozásnak kibocsátott számláról online adatszolgáltatást teljesítenek a NAV-nak, 2021-től a magánszemélyeknek adott számlákról (a tevékenység jellege miatt ez a jellemző) jelentenek online. A kézi nyugtákról – mivel nem kötelesek továbbra sem online pénztárgép használatára – pedig adatszolgáltatásra nem kötelesek a nyugta kibocsátásakor. Ez a joggyakorlat így megfelel-e az idén, illetve jövőre hatályos rendelkezéseknek?
Alanyi mentesek adatszolgáltatása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az "Adóellenőrzések az online számlaadatok alapján" dr. Szeiler Nikolett ügyvéd, adótanácsadó cikkében megjelent állítással kapcsolatban kérdeznék: "Alanyi mentesek adatszolgáltatása Előfordulhat, hogy alanyi mentes vállalkozásokat is érinthet az online adatszolgáltatás. Ez akkor lehetséges, ha például átlépik az alanyi mentesség határát." Egy NAV-os előadásban azt mondták, hogy nem előfordulhat, hanem az alanyi adómenteseknek is jelenteni kell majd a számláikat, eképpen: "2020. július 1-től minden adóalany vevőre kiállított számla (AM, TM, FAD, különbözeti) adatát be kell küldeni". Kérdésem, hogy kell vagy sem adatot szolgáltatni az alanyi adómenteseknek július 1-jétől? Köszönöm válaszát.
Kézi számlázás kiváltása Kérdés
Vállalkozásunk termékeit országszerte közel 5000 értékesítési ponton forgalmazza (460 saját értékesítőhely és mintegy 4500 ügynöki kontrukcióban üzemelő értékesítési pont. Az Áfa tv. 167. § értelmében társaságunk mentesül a nyugtaadási kötelezettség alól, vásárlóink kérésére számlaadási kötelezettségünknek jelenleg kéziszámlák tömbben való előállításával tudunk eleget tenni. Sajátos jellegére tekintettel tevékenységünk mentes az általános forgalmi adó fizetése alól, e számlák tehát áfatartalommal nem bírnak. A 2020. július 1-jétől életbe lépő jogszabályi változások miatt vizsgáljuk, hogy társaságunk miként tudja kiváltani a kézi számlakiállítást gépi módszerrel. Ezzel kapcsolatban kérjük szíves állásfoglalásukat az alábbi kérdésben: Jogszerűen járunk-e el, ha – a készpénzes (értékesítőhelyi) vásárláskor felvesszük a vásárló (számlakiállításhoz szükséges) adatait, majd – az értékesítőhely e számlaigénylőt központunkba elektronikusan eljuttatja, ahol – a számlát a vásárlás tényleges teljesülésének dátumával, a számlaigénylő (vagyis a vásárlás) keltezésének napján, de legkésőbb az azt követő munkanapon állítjuk ki, és – számlázási rendszerünk automatikusan és haladéktalanul továbbítja azt a NAV online rendszere felé? Válaszukat előre is köszönöm.
Online számla 2020-2021 Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az eladó 2020. július 01-jétől az adóalanyoknak kiállított összes számláról adatot szolgáltat az adó összegétől függően, maximum 5 napon belül. A vevő mikor nyilatkozik? Az áfatörvény 10. sz. melléklet 12. pontjában a bevallásra vonatkozó rendelkezésekre hivatkozik. Ezt lehet úgy értelmezni, ha például negyedéves bevalló a vevő, akkor a negyedévet követő 20-áig rögzíti az online számla felületen az előző negyedéves vásárlásairól kiállított számlákat? 2021. január 01-jétől pedig az eladó az összes számláját rögzíteni köteles az online számla felületen (a magánszemélynek kiállítottat is)? Köszönettel
Számlázás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cipő-kiskereskedelemmel foglalkozó vállalkozásunk webshopot indít a már régóta működő cipőboltja mellett. A cipőboltban online pénztárgép üzemel, amennyiben készpénzfizetési számlát kér a vásárló, azt a megfelelő számlatömbbel, kézzel írva teljesítjük. Kizárólag a webshopos értékesítéseknél a számlázz.hu-t használnánk. A kérdésünk: van-e bármi akadálya annak, hogy a telephelyen üzemelő cipőbolt továbbra is a kézzel írt számlát állítson ki, a webshopon történő értékesítés esetén pedig a szamlazz.hu-t alkalmazza? (Természetesen az Áfa tv. szerinti lejelentési kötelezettségünk biztosítása mellett.) Válaszukat előre is köszönjük!
Online számla 2.0: már a bejövő számla adatai is lekérdezhetők Cikk
Elnyerte végső formáját az online számla rendszer, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) valós idejű számla-adatszolgáltatás támogatására fejlesztett rendszere. A 2.0 verziószámot viselő változtatási csomag mind az online számla rendszert, mind a valós idejű számla-adatszolgáltatást jelentősen érinti. A hozzá kapcsolódó tesztrendszer viszont, amelyre az adózói számlázási rendszerek fejlesztéséhez elengedhetetlenül szükség van, csak október közepén indult, mely idő közben október végén még módosításra is került. A változások lekövetésére minden adózó számára közel fél éves felkészülési idő áll rendelkezésre, így 2020. április 1-jét követően, a jelenlegi 1.1 verziójú számlalejelentés már sikertelen adatszolgáltatásnak minősül – írja sajtóközleményében a Deloitte.
Számlaadatexport az onlineszámla-rendszerben Cikk
Június közepétől új funkcióval bővült az immár egyéves onlineszámla-rendszer. A számlaadatexporttal a már jelentett kimenő és bejövő számlák adatai három nyelven, excel-formátumban (xlsx) letölthetők és menthetők – hívja fel a figyelmet közleményében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Így látja a PM az online számlarendszert Cikk
Az első év mérlege szerint olyan jól teljesít az online számlarendszer, hogy jövőre akár 10 százalék alatt lehet az adóelkerülés mértéke – tájékoztatta az MTI-t Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium (PM) adóügyekért felelős államtitkára.
Online számla Kérdés
Tisztelt Szakértő! Abban kérem a segítségét, hogy van olyan számlánk, mely sajnálatos módon nem lett az online számla rendszerbe elküldve (külföldi partner, magyar adószámmal rendelkezik - hiányzott a magyar adószám-> nem küldte el a rendszer). Előző havi volt a számla, tehát már az 5 napos határidőn túl vagyunk. Önök szerint milyen módon tudnánk javítani? Köszönöm a segítségüket!
Fontos változásokra kell készülni az onlineszámla-beküldés kapcsán Cikk
Változásokra kell felkészülniük május elejétől az online számla adatszolgáltatásra kötelezett adózóknak, amelyek többek között a beküldendő adatokat is érintik. A szükséges módosítások végrehajtásának elmulasztása májustól sikertelen számlalejelentést eredményezhet – írja sajtóközleményében a Deloitte.
E-számla Kérdés
Tisztelt Szakértő! Segítsen tisztázni az alábbi kérdést! Az e-számla fogalmát ismerem, kérdésem hogyan lesz egy számlából csak digitális, fájl formájában bíró bizonylat? Jelenleg ügyfeleinknek távnyomtatott, azaz online számlát küldünk ki, melyet ügyfeleink 90 százaléka e-számlaként kezel. Okozhat ez bárkinek problémát? Írjuk meg kísérőlevélben az ügyfeleknek, hogy ez egy távnyomtatott számla?