130 találat a(z) online számla cimkére

Változások július 1-jétől Kérdés

Tisztelt Szakértő! A július 1-jétől életbe lépő változásokkal kapcsolatban szeretnék kérdezni. Egy a honlapjukon található cikkből idéznék, amihez a kérdéseim kapcsolódnak: "és ezen időponttól kezdve az adószám (vagy "csasz") első nyolc számjegye kötelező adattartalma lesz a számlának, ha belföldön nyilvántartásba vett adóalanynak történik a termék értékesítése szolgáltatás nyújtása." Honnan tudni, hogy a vevő belföldi adóalany-e? Ki felelős akkor, ha egy természetes személy részére állítunk ki számlát például bruttó 732 000 Ft-ról, de a személy nem közli vásárláskor, hogy ő belföldi adóalany? A mi kötelességünk számlakibocsátáskor megkérdezni a vásárlótól, hogy belföldi adóalany-e, vagy azt neki kell jeleznie? Másik: cégünk bizonyos vásárlóinknak szállítóleveleket ad ki, amiket hónap elején és hónap közepén gyűjtőszámlákon számláz ki (erről velük szerződéses megállapodásunk is van). Most a 8 napra csökkenő határidő miatt 8 naponta kell minden ilyen partnernek gyűjtőszámlát kiállítani? Válaszát előre is köszönöm!

Üzemszünet az Online Számla rendszerben Cikk

Karbantartási munkálatok miatt az Online Számla rendszer 2020. április 14-én 18 órától előreláthatólag 21 óráig nem lesz elérhető – közölte honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Online számla: a kötelező adatszolgáltatás általános szabályai Cikk

A koronavírus okozta helyzet a gazdasági élet és az adózás több területét is érinti. Az adóhatóság is döntött a számlázórendszerek online adatszolgáltatásával kapcsolatos változások következő fázisának elhalasztásáról. Az eredetileg 2020. április 1-jei hatályba lépéssel tervezett online adatszolgáltatás csak július 1-jétől lesz kötelezően alkalmazandó. A 2.0 adatszolgáltatás főleg technikai jellegű változást fog jelenteni az adatszolgáltatás formájában. Mielőtt – a cikksorozat következő részében – részletesen is megvizsgáljuk az új szabályozást, nézzük az online adatszolgáltatással kapcsolatos főbb rendelkezéseket!

Online számla – onlinepénztárgép-használatra kötelezett Kérdés

Tisztelt Szakértő! Olyan cég, aki onlinepénztárgép-használatra kötelezett, ezidáig úgy járt el, hogy mikor áfás számlát kértek tőle, akkor beütötték a pénztárgépbe. Úgy tudjuk nem ez a szabály, de a NAV állásfoglalása szerint nem büntethető, ezért így az adminisztráció csökkentése miatt alkalmaztuk. 100 ezer forint áfát meghaladó számlája ezidáig nem volt. Ugye jól értelmezzük ,hogy neki is 2020. július 1-jét követően, minden vállalkozónak kiállított számlájáról adatot kell majd szolgáltatnia. Ez esetben nem fog gondot jelenteni, hogy az online pénztárgépben is szerepel a bevétel és az online számlán is le lesz jelentve? A NAV nem fogja ez esetben duplán venni ugyanazt a bevételt? A kérdés tehát az, hogy egy online pénztárgépes cég 2020. július 1-jétől pontosan milyen új rendszert alakítson ki, hogy megfeleljen a szabályoknak?

Online pénztárgép és adatszolgáltatás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi gyakorlattal kapcsolatban kérem szíves állásfoglalását: TEÁOR 9602 Fodrászat, szépségápolás tevékenységi körű – jellemzően alanyi áfamentes és katás – egyéni vállalkozók idén, 2020-ban sem kötelesek a pénztárgépekről szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet szerint tevékenységük végzéséhez az online pénztérgép használatára. Ők kézi nyugtát adnak a szolgáltatásukról és kérésre számlát bocsátanak ki, jellemzően eddig kézi számlatömböt használva. Az idén 07. 01-jétől, illetve 2021-től az online adatszolgáltatással kapcsolatos változások következtében csak a kibocsátott számlákkal kapcsolatos változások miatt szükséges változtatni a gyakorlatukon az alábbiak szerint: 2020. 07. 01-jétől minden vállalkozásnak kibocsátott számláról online adatszolgáltatást teljesítenek a NAV-nak, 2021-től a magánszemélyeknek adott számlákról (a tevékenység jellege miatt ez a jellemző) jelentenek online. A kézi nyugtákról – mivel nem kötelesek továbbra sem online pénztárgép használatára – pedig adatszolgáltatásra nem kötelesek a nyugta kibocsátásakor. Ez a joggyakorlat így megfelel-e az idén, illetve jövőre hatályos rendelkezéseknek?

Alanyi mentesek adatszolgáltatása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az "Adóellenőrzések az online számlaadatok alapján" dr. Szeiler Nikolett ügyvéd, adótanácsadó cikkében megjelent állítással kapcsolatban kérdeznék: "Alanyi mentesek adatszolgáltatása Előfordulhat, hogy alanyi mentes vállalkozásokat is érinthet az online adatszolgáltatás. Ez akkor lehetséges, ha például átlépik az alanyi mentesség határát." Egy NAV-os előadásban azt mondták, hogy nem előfordulhat, hanem az alanyi adómenteseknek is jelenteni kell majd a számláikat, eképpen: "2020. július 1-től minden adóalany vevőre kiállított számla (AM, TM, FAD, különbözeti) adatát be kell küldeni". Kérdésem, hogy kell vagy sem adatot szolgáltatni az alanyi adómenteseknek július 1-jétől? Köszönöm válaszát.

Kézi számlázás kiváltása Kérdés

Vállalkozásunk termékeit országszerte közel 5000 értékesítési ponton forgalmazza (460 saját értékesítőhely és mintegy 4500 ügynöki kontrukcióban üzemelő értékesítési pont. Az Áfa tv. 167. § értelmében társaságunk mentesül a nyugtaadási kötelezettség alól, vásárlóink kérésére számlaadási kötelezettségünknek jelenleg kéziszámlák tömbben való előállításával tudunk eleget tenni. Sajátos jellegére tekintettel tevékenységünk mentes az általános forgalmi adó fizetése alól, e számlák tehát áfatartalommal nem bírnak. A 2020. július 1-jétől életbe lépő jogszabályi változások miatt vizsgáljuk, hogy társaságunk miként tudja kiváltani a kézi számlakiállítást gépi módszerrel. Ezzel kapcsolatban kérjük szíves állásfoglalásukat az alábbi kérdésben: Jogszerűen járunk-e el, ha – a készpénzes (értékesítőhelyi) vásárláskor felvesszük a vásárló (számlakiállításhoz szükséges) adatait, majd – az értékesítőhely e számlaigénylőt központunkba elektronikusan eljuttatja, ahol – a számlát a vásárlás tényleges teljesülésének dátumával, a számlaigénylő (vagyis a vásárlás) keltezésének napján, de legkésőbb az azt követő munkanapon állítjuk ki, és – számlázási rendszerünk automatikusan és haladéktalanul továbbítja azt a NAV online rendszere felé? Válaszukat előre is köszönöm.

Online számla 2020-2021 Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az eladó 2020. július 01-jétől az adóalanyoknak kiállított összes számláról adatot szolgáltat az adó összegétől függően, maximum 5 napon belül. A vevő mikor nyilatkozik? Az áfatörvény 10. sz. melléklet 12. pontjában a bevallásra vonatkozó rendelkezésekre hivatkozik. Ezt lehet úgy értelmezni, ha például negyedéves bevalló a vevő, akkor a negyedévet követő 20-áig rögzíti az online számla felületen az előző negyedéves vásárlásairól kiállított számlákat? 2021. január 01-jétől pedig az eladó az összes számláját rögzíteni köteles az online számla felületen (a magánszemélynek kiállítottat is)? Köszönettel

Számlázás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cipő-kiskereskedelemmel foglalkozó vállalkozásunk webshopot indít a már régóta működő cipőboltja mellett. A cipőboltban online pénztárgép üzemel, amennyiben készpénzfizetési számlát kér a vásárló, azt a megfelelő számlatömbbel, kézzel írva teljesítjük. Kizárólag a webshopos értékesítéseknél a számlázz.hu-t használnánk. A kérdésünk: van-e bármi akadálya annak, hogy a telephelyen üzemelő cipőbolt továbbra is a kézzel írt számlát állítson ki, a webshopon történő értékesítés esetén pedig a szamlazz.hu-t alkalmazza? (Természetesen az Áfa tv. szerinti lejelentési kötelezettségünk biztosítása mellett.) Válaszukat előre is köszönjük!

Online számla 2.0: már a bejövő számla adatai is lekérdezhetők Cikk

Elnyerte végső formáját az online számla rendszer, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) valós idejű számla-adatszolgáltatás támogatására fejlesztett rendszere. A 2.0 verziószámot viselő változtatási csomag mind az online számla rendszert, mind a valós idejű számla-adatszolgáltatást jelentősen érinti. A hozzá kapcsolódó tesztrendszer viszont, amelyre az adózói számlázási rendszerek fejlesztéséhez elengedhetetlenül szükség van, csak október közepén indult, mely idő közben október végén még módosításra is került. A változások lekövetésére minden adózó számára közel fél éves felkészülési idő áll rendelkezésre, így 2020. április 1-jét követően, a jelenlegi 1.1 verziójú számlalejelentés már sikertelen adatszolgáltatásnak minősül – írja sajtóközleményében a Deloitte.

Számlaadatexport az onlineszámla-rendszerben Cikk

Június közepétől új funkcióval bővült az immár egyéves onlineszámla-rendszer. A számlaadatexporttal a már jelentett kimenő és bejövő számlák adatai három nyelven, excel-formátumban (xlsx) letölthetők és menthetők – hívja fel a figyelmet közleményében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

Így látja a PM az online számlarendszert Cikk

Az első év mérlege szerint olyan jól teljesít az online számlarendszer, hogy jövőre akár 10 százalék alatt lehet az adóelkerülés mértéke – tájékoztatta az MTI-t Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium (PM) adóügyekért felelős államtitkára.

Online számla Kérdés

Tisztelt Szakértő! Abban kérem a segítségét, hogy van olyan számlánk, mely sajnálatos módon nem lett az online számla rendszerbe elküldve (külföldi partner, magyar adószámmal rendelkezik - hiányzott a magyar adószám-> nem küldte el a rendszer). Előző havi volt a számla, tehát már az 5 napos határidőn túl vagyunk. Önök szerint milyen módon tudnánk javítani? Köszönöm a segítségüket!

Fontos változásokra kell készülni az onlineszámla-beküldés kapcsán Cikk

Változásokra kell felkészülniük május elejétől az online számla adatszolgáltatásra kötelezett adózóknak, amelyek többek között a beküldendő adatokat is érintik. A szükséges módosítások végrehajtásának elmulasztása májustól sikertelen számlalejelentést eredményezhet – írja sajtóközleményében a Deloitte.

E-számla Kérdés

Tisztelt Szakértő! Segítsen tisztázni az alábbi kérdést! Az e-számla fogalmát ismerem, kérdésem hogyan lesz egy számlából csak digitális, fájl formájában bíró bizonylat? Jelenleg ügyfeleinknek távnyomtatott, azaz online számlát küldünk ki, melyet ügyfeleink 90 százaléka e-számlaként kezel. Okozhat ez bárkinek problémát? Írjuk meg kísérőlevélben az ügyfeleknek, hogy ez egy távnyomtatott számla?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Ingatlan szerzésének időpontja

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink