8 találat a(z) kilépő papírok cimkére
Főállású egyéni vállalkozó kilépő papirjai Kérdés
Nyugdíjba vonulás Kérdés
Kilépett dolgozó, és szakmunkástanuló bére Kérdés
Hogy kell kezelni a kilépett dolgozók számfejtését? A járulékkedvezmény 03 .01-jével lép hatályba. Sok kilépő volt 03.16-áig, akiknek a számfejtésekor ezt még nem tudtuk. A kilépő papíroknál ugyan a bruttó bér nem változik, de a járulékigazolás igen. Újra kell számfejteni ezeket a béreket? Ha igen, mi a teendő az új igazolásokkal? Mi a teendő a nettó bérnövekménnyel, ha a dolgozó nem érhető utol. Hogy kell a szakmunkástanulókat kezelni? Kell a részükre számfejteni? Nagy valószínűséggel szeptemberig nem fognak megjelenni a gyakorlati helyeken, így igazságtalan lenne, ha nekik továbbra is utalni kellene a havi 25-30 ezer forintokat., de sehol nem találok rá iránymutatást, hogy kell ezt kezelni. 40 tanulónál ez már jelentős összeg. Előre is köszönöm!
Egyéni vállalkozó halála: ki intézi az alkalmazottak ügyeit? Cikk
Meghalt az egyéni vállalkozó, akinek könyveltem. A NAV már hivatalból törölte is a meghatalmazásomat. Azt mondták, mivel nem folytatja az örökös a tevékenységet, a bevallásokat, a zárásokat a NAV végzi el hivatalból. Viszont az alkalmazottakkal mi a helyzet? Nekik a kilépő papírokat ki állítja ki, hogy tudnak így a munkaügyi központba bejelentkezni? A NAV-tól kell kérniük valamilyen igazolást, vagy velük mi a teendő? – kérdezte olvasónk. Dr. Hajdu-Dudás Mária munkajogi ügyvéd szakértőnk válaszolt.
Elévülés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kft.-nél vizsgálatot indított a NAV. Az ellenőrzés típusa: egyes adókötelezettségek vizsgálatára irányuló ellenőrzés. Ennek keretében 2007. és a 2009. évben a kft.-től távozott dolgozók kilépő igazolásait és bérjegyzékeit kérik az ellenőrök. Jogos-e a NAV kérése? Ha igen, miért, ha nem, miért nem? Köteles-e a kft. a 2007. és a 2009. évi bérjegyzékeket, kilépő dolgozói igazolásokat a NAV ellenőreinek rendelkezésére bocsátani? Egyáltalán terheli-e őt e dokumentumok vonatkozásában megőrzési kötelezettség? Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!
Bajba kerülhet, ha nem tudja, milyen kilépő papírokra van szüksége Cikk
Komoly hátránnyal kell számolnia, ha nem tudja, milyen papírokra van szüksége munkaviszony létesítésekor. A munkavállaló ugyanis kötelezhető korábbi munkahelyi papírjainak a bemutatására/átadására, másrészt jól felfogott érdeke, hogy tudja igazolni például a biztosítási jogviszonyát vagy azt, hogy nincs tartozása. Mire hivatkozhat a munkáltató, illetve a munkavállaló? Olvasónk kérdésére dr. Kéri Ádám ügyvéd válaszol.
Munkavállaló kilépése Kérdés
Ügyfelem (kft.) munkavállalójának munkaviszonya december 5-én szűnt meg, novemberben átvette a kilépő papírokat, a kft. a neki járó pénzt elutalta egy összegben, november hóban. A 1508-ason novemberben a novemberi kötelezettség, a decemberi bevallásban pedig a hiányzó 5 napi kötelezettség jelent meg. Nem az lett volna a szabályos, hogy a novemberi 1508-ason jelenjen meg a teljes (december 5-éig szóló) kötelezettség? Köszönöm, ha válaszolnak, CsK
Átadó teendői munkáltatói jogutódláskor Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk munkavállalóit átveszi egy másik cég munkáltatói jogutódlással. Mi ilyenkor a teendő a munkaviszonyok lezárásával kapcsolatosan? Ki kell-e adni munkaügyi papírokat? Ha jól értettem, a T1041-es nyomtatványt az átvevőnek kell benyújtani – nekünk van-e a NAV felé jelenteni valónk? Milyen papírokat kell kiadni a munkavállalónak? Előre is köszönöm a segítséget.