53 találat a(z) gépkocsivezető cimkére

Belföldi kiküldetés költségtérítésének érvényesítése Kérdés

Nemzetközi árufuvarozás, gépkocsivezető adómentes napidíja Kérdés

Ügyvezető megbízási jogviszonyban. Kérdés

Belföldi kiküldetés Kérdés

Kataváltozások 2021-ben Kérdés

Munkavállalónk tehertaxi gépkocsivezetőként dolgozik,a járvány miatt nem hajlandó a lakossági feladatokat elvégezni,a cég más munkát biztositani nem tud,ebben az estben mit lehet tenni? köszönettel várom a válaszukat Kérdés

Munkavállalónk tehertaxi-gépkocsivezetőként dolgozik, a járvány miatt nem hajlandó a lakossági feladatokat elvégezni, a cég más munkát biztosítani nem tud, ebben az esetben mit lehet tenni? Köszönettel várom a válaszukat

Gépkocsivezetők bére Kérdés

Tisztelt Szakértő! Társaságunknál 3,5 tonna alatti tehergépjárművekre alkalmazunk tehergépkocsi-vezetőket. Kérdésem az, hogy a minimálbért vagy a garantált bérminimumot vagyok-e köteles fizetni munkáltatóként?

Korhatár előtti ellátás sofőröknek Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban kérném a segítségüket. 1961-ben született férfi, 1980 óta hivatásos tehergépkocsi-sofőr. 1986 óta egyéni vállalkozóként sofőr. A fuvarozók lapjában olyan cikk jelent meg, hogy az idősebb sofőrök korhatár előtt ellátást kérhetnek, mint hivatásos gépkocsivezetők. Kérdésem: valóban igaz, hogy az első 10 évre 2 év, minden további öt év után 1-1 év kedvezmény vehető igénybe. A fentiek alapján a kérdéses sofőr valóban a 65 év betöltése előtt elmehet-e nyugdíjba? Tisztelettel: Abelovszky Andrea

Papírmunka a sofőrök külföldi minimálbérénél Cikk

„Sofőrjeink nemzetközi minimálbérét hogyan kell számfejteni, és hogyan számoljuk a járulék alapjául szolgáló összeget (Németország, Ausztria, Hollandia)? Valamint a bérjegyzékükön fel kell tüntetni külön tételenként a belföldi-nemzetközi napidíjat és az üzemanyag-megtakarítást?” – kérdezte az Adózóna olvasója. Hunyadné Szűts Veronika igazságügyi adó- és járulékszakértő válaszolt.

Gépkocsivezető túlórája Kérdés

Tisztelt Szakértő! Gépkocsivezetőnk minden nap budapesti házhozszállítást végez Budapest környéki telephelyről. A megnövekedett forgalom miatt egyszerűen képtelen 8 óra alatt végezni, általában 9-10 órába telik a feladat ellátása. Hogyan járjunk el helyesen?

Letiltás napidíjból Kérdés

Kérdésem a letiltás alapjának meghatározására irányulna. Mentes a letiltás alól a kiküldetéssel, külszolgálattal és munkába járással összefüggő költségtérítés. Ugyanakkor a letiltás alapja bármely munkából eredő olyan díjazás, juttatás, amelyet rendszeresen vagy időszakonként visszatérően kap. Számos állásfoglalásban az szerepel, hogy a költségtérítésként kapott összeg nem vehető mentes jövedelemnek, ha az e címen feltüntetett és kifizetett összegről megállapítható, hogy annak rendeltetése nem a felmerült költségek megtérítése, hanem a végzett munka anyagi elismerését szolgálja. A konkrétan, a tehergépkocsi-vezetőknek juttatott belföldi/külföldi napidíj összege beleszámít-e a letiltás alapjába vagy nem? Elviekben ez egy (bizonyos összegig) adómentesen adható a munkavállaló költségeinek fedezetére szolgáló juttatás (a munkáltató más költséget nem számol el, például szállásköltség stb.), és nem az elvégzett munka díjazása, ugyanakkor rendszeres, hiszen minden hónapban kapja a munkavállaló. Van-e különbség a napidíj megítélésében aszerint, hogy a letiltás gyerektartásdíj vagy bármilyen más letiltás, például hiteltartozás? Az erre a kérdésre adott válaszban megjelölt jogi hivatkozások pontosítására volna szükségem, hogy hivatkozni tudjak rájuk a fellebbviteli bíróságon.(Mfv. I. 10.305/2000.).(BH 1993.772.). Ugyanis hiába írom be így a google keresőbe nem ad ki semmi értékelhetőt.

Nemzetközi autóbuszos személyszállítás vállalkozó gépkocsivezetővel Kérdés

Az egyéni vállalkozó saját autóbuszaival mint engedélyes közúti közlekedési szolgáltató nem menetrendszerű személyszállítást végez hazai és nemzetközi, EU-n belül és EU-n kívüli országokba. Ezen tevékenység végzéséhez igénybe venné egy másik egyéni vállalkozó szolgáltatását, aki 493906 TEÁOR számmal (”Autóbusszal nem menetrendszerű személyszállításként végzett gépjárművezetői szolgáltatás engedélyes közúti közlekedési szolgáltató részére”) be van jegyezve, és nyilvánvalóan a megfelelő jogosítványai megvannak ehhez. Kérdésem: a vállalkozóval kötött vállalkozói szerződés alapján végeztethetem-e akár külföldön is a személyszállítást, kiemelt figyelemmel arra a tényre, hogy a saját munkavállalóinak a külföldi hatóságok ellenőrzései során be kell mutatniuk a munkaszerződésüket és a jármű jogszerű vezetését bizonyító iratokat? A kockázat az, hogy ha a külföldi hatósági ellenőrzés valamilyen körülményt nem fogad el jogszerűnek, akkor akár a járatot leállíthatja, a gépkocsivezetőt és az utasokat egy szállodába elhelyezi, addig míg az általa jogsértő körülményből ki nem menti magát a szállító cég. A másik lehetőség, hogy csak a munkaviszonyban álló gépkocsivezetőkkel végeztesse el a személyszállítást. Kérném a véleményét, tanácsát. Tisztelettel: Toronicza István

Üzemanyag-megtakarítás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy nemzetközi és belföldi fuvarozással foglalkozó cég minden tehergépkocsija 3,5 tonnát meghaladó. A gépkocsivezetőknek hogyan kell kiszámolniuk az üzemanyag-megtakarítást (melyik két üzemanyag-fogyasztást kell összehasonlítaniuk), és azt milyen bizonylattal kell alátámasztaniuk? Válaszukat előre is köszönöm.

Külföldi szállítmányozás megbízási jogviszonyban Kérdés

Tisztelt Címzett! A következőben szeretném az Önök segítségét, illetve állásfoglalását kérni: Adott egy magyar kft., aki leszerződött egy külföldi fuvarozási céggel. Furgonnal történik a szállítási tevékenység. Kérdésünk az lenne, hogy lehetséges lenne megbízási jogviszonnyal foglalkoztatni a furgont vezető gépkocsivezetőt, munkaviszony helyett? Utánanéztük a követelményeknek, amik a munkaviszonyban lévő gépkocsivezetőkre vonatkoznak, az ezekkel járó adminisztrációs terheinket szeretnénk csökkenteni. Járulékfizetés ugyanúgy történik, rendelkezésre áll a gépkocsivezetőnek az EU-kártya is. Köszönöm szépen a választ. Fekete Ildikó

Újabb hivatásos gépkocsivezetői képzések indulnak 1 milliárd forintból Cikk

Újabb 1200 hivatásos tehergépkocsi- és autóbuszvezető képzése kezdődhet meg 1 milliárd forintos költségvetési támogatásból a "Gépjárművezető-képzés munkaviszonyban állók számára" elnevezésű program keretében – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Kockázati biztosítás egyéni vállalkozó esetén

Szarvas Imréné

könyvvizsgáló, adószakértő, könyvelő

Katás vállalkozó tárgyieszköz-vásárlás

Szipszer Tamás

adószakértő

Kilépés kata alól

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2021 december
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
hirdetÉs