79 találat a(z) fuvarozó cimkére

Kisválalkozói kedvezmény Kérdés

Tisztelt Szakértő! Fuvarozó egyéni vállalkozóként szeretném tudni, hogy mi, fuvarozók is igénybe vehetjük-e (nem vagyunk-e kizárva belőle) a kisvállalkozói kedvezményt? Új tehergépjármű vásárlásával, annak árával szeretném csökkenteni az adóalapomat. Az idő rövidsége miatt fontos tudnom, hogy elég-e a kedvezményhez, ha csak kifizetem az autót, de birtokba venni csak januárban tudom?

Pizzafutárok gépkocsitérítése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. pizzakiszállítással foglalkozik. Futárok vannak bejelentve munkaviszonyban. A kérdésem, hogy a gépkocsihasználatot hogyan tudnák egyszerűen elszámoltnak tekinteni? Kell-e kiküldetési rendelvényt írni? Kell-e ehhez a gépkocsitankolás számlája? Lehet-e átalányként megállapítani egy összeget, és ha igen, akkor annak mi lehet a számítási alapja? Mint gépkocsi-költségtérítésnek adó- és járulékmentesnek kellene lennie. Hogyan lehetne ezt egyszerűbben, kevesebb adminisztrációval megoldani? Vonatkozhat-e rájuk a fuvarozókra alkalmazható a 3000 forintos napidíj? Várom válaszukat.

Belföldi vagy külföldi napidíj Kérdés

Tisztelt Szakértő! Ha közúti árufuvarozásban résztvevő gépkocsivezető Bécsbe fuvaroz, az országhatár-átlépések (oda, vissza) közötti idő nem éri el a 8 órát. Emiatt nem adható neki adómentesen külföldi napidíj. Távolléte meghaladja a 6 órát, de belföldről kilép. Adható neki adómentesen belföldi napidíj, ha más térítést nem kap? Vagy lehetséges, hogy neki nem adható adómentesen napidíj átalány, sem belföldi, sem külföldi? Válaszát előre is köszönöm!

Kilencszáz fuvarozó cég szűnt meg két év alatt Cikk

Az Opten adatai szerint 10 152 árufuvarozással foglakozó cég működik Magyarországon, ez 902-vel kevesebb, mint két évvel ezelőtt.

Sok munkahely kerülhet veszélybe Cikk

Sok munkahely kerülhet veszélybe, ha bevezetik azokat az adminisztratív és egyéb intézkedéseket, amelyek annyira hátrányosak a kelet-európai fuvarozóknak, hogy akár ki is szorulhatnak a nyugat-európai fuvarpiacról – közölte a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) főtitkára az M1 műsorában hétfőn.

Fuvarozás helyett ellopták a rájuk bízott árut Cikk

Négy év alatt közel ötven kamionnyi árut lopott el az a szlovák-magyar bűnbanda, amelynek tagjai ellen üzletszerű csalás miatt tett vádemelési javaslatot a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) – közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) csütörtökön a rendőrség honlapján.

Uniós kiküldetési irányelv: kivonnák alóla a nemzetközi fuvarozókat Cikk

Kivonná a nemzetközi áru- és személyfuvarozást a jövőben az uniós kiküldetési irányelv hatálya alól az Európai Parlament (EP) közlekedési bizottsága, amely szűk többséggel szavazta meg ma a jelentését az ügyben.

Új nemzetközi útdíj-elszámoló rendszer segíti a fuvarozókat Cikk

Jelentősen csökkenthető a nemzetközi közúti fuvarozók adminisztrációs terhe és költsége az UTA német közúti szolgáltató új, digitális technológiával működő nemzetközi útdíj-elszámoló rendszerének használatával – közölte az üzemanyag- és szervizkártya szolgáltató cég. Az új fedélzeti egység megfelel az Európai Elektronikus Útdíj-fizetési Rendszer (EETS) irányelvnek.

Német minimálbér fuvarozás esetén Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. fő tevékenysége (mezőgazdaság) mellett fuvarozási tevékenységet is folytat 3,5 tonna összsúlyú kistehergépkocsival. A gépkocsit a vállalkozás egyik tulajdonos tagja vezeti, aki 8 órás munkaviszonyban (munkaidőkeretes) van. Németországba és Ausztriába tervez havi 1-2 alkalommal fuvarozást vállalni. Milyen bejelentési kötelezettsége van az érintett országokban? Kell-e alkalmazni a német minimálbért ezekre a napokra? Ausztriára is vonatkozik ez az intézkedés? Hogyan kell számfejtenem? A magyar alapbérhez (garantált bérminimum 180 500 forint) hozzá kell adni ezt a német minimálbért, vagy külön tételként kell elszámolni? Milyen árfolyamon kell átváltani a 8,5 euró óradíjat? A munkaszerződésben rögzíteni szükséges, hogy esetenként Németországban is dolgozik a tulajdonos? Köszönöm segítségét.

Fuvarozó cég Tao törvény 7. § (1) bekezdés zs) pontja szerinti kedvezmény Kérdés

Tisztelt Szakértő! Közúti teherszállítást végző társaság 2017. évben új tehergépjárműveket szerzett be nyílt végű pénzügyi lízing keretében. A Tao törvény 7. § (1) bekezdés zs) pontja alapján adóalap-csökkentő kedvezményt szeretne érvényesíteni az általános csoportmentességi rendelet 17. cikke alapján. A kérdésem konkrétan az lenne, hogy mennyi adóalap-csökkentés érvényesíthető 2017-ben, ha kisvállalkozásnak minősül, 80 068 ezer forintért szerzett be új tehergépjárműveket, az adózás előtti eredménye 33 005 ezer forint. Válaszát előre is köszönöm.

Fuvarozó vállalkozó járulékalapja Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kérdésem, hogy egyéni vállalkozó fuvarozónak elég a minimálbér alapján fizetni a járulékait, vagy meg kell fizetnie a garantált bérminimum után? Ha kft. ügyvezetőjeként végzi a tevékenységet, akkor is ugyanaz a járulékalap vonatkozik rá?

Közúti fuvarozó – gázolaj jövedéki adójának visszaigénylése Kérdés

Igen Tisztelt Szakértő! Közúti teherfuvarozásban felhasznált kereskedelmi gázolaj jövedéki adójának visszaigénylésével és a BEV_J02 nyomtatvány kitöltésével kapcsolatban felmerült kérdések megválaszolásában szeretném szíves segítségüket kérni. Társaságunk a visszaigénylést 2017. évre szeretné benyújtani. Az üzemanyagkártyás tankolásokról adott hónap végén egy számlát kapunk, amely az egyes tankolások adatait is tartalmazza. Szeretném megkérdezni, hogy – a visszaigényelhetõ adó mértékének és kódjának meghatározásakor az egyes tankolások idõpontját vagy a számla kiállításának dátumát kell figyelembe vennem, – illetve a 2017.04.01. elõtti (régi jövedéki törvény hatálya alá tartozó) számlák illetve tankolások esetében igényelhetek-e vissza támogatást, ha a számla, illetve a tankolás 12 hónapnál korább? Szíves segítségüket nagyon köszönöm! Maradok tisztelettel: Nyitrai Tamás

Társasági adó 2017 Kérdés

Kis- és középvállalkozások adóalap-kedvezménye zs) pont: nemzetközi fuvarozó cég tehergépjárművet szerzett be 12 millió forintért. Nyeresége 9 millió forint. Kérdés: adóalap-csökkentő tételként elszámolható-e a tehergépjármű összege az eredmény összegéig, illetve az adóalap összegéig, és akkor az adóalap nulla forint lenne. Figyelembe kell-e venni a támogatásokra előírt korlátot, hogy csak 70 százalék adókedvezmény vonható le és 30 százalék társasági adót be kell fizetni? Köszönettel: Négyökrüné

Norvég cégtől beszerzés belföldről (láncügylet) II. Kérdés

Kedves Nagy Róbert! Köszönöm szakmai válaszát. Álláspontja szerint a "C" Kft. jól számláz, hogyha a megrendelőknek "D" cégeknek 27 százalék áfával növelten számláz, ha belföldi, ha közösségen belüli akkor mentes és szintén áfamentes export, ha harmadik országba számláz. További kérdéseim merültek fel: 1. A norvég cég mit kell, hogy tegyen, hogy helyesen járjon el? A "C" Kft. a gépekre eddig nem áfás számlákat kapott, mert a norvég cég nincs itt Magyarországon. Gondolom a gyártó "A" egyéni vállalkozó sem számláz a norvég felé áfásan. Mit kell, hogy tegyenek, hogy megfeleljenek a jogszabályi előírásoknak? 2. A "C" Kft. fuvarozó céget bíz meg minden egyes kiszállításhoz, melynek a költségeit viseli, de van amikor a gyártó "A" átvállalja a szállítási költségeket, ettől még a "C" Kft. részéről ez az eladás az áfatörvény 26. §-a szerintinek számít? 3. Hogyha a norvég cég "B" cég nem hajlandó magyar áfával növelt számlát küldeni, mit lehet tenni? Köszönöm válaszát előre is.

Ekáer-bejelentési kötelezettség Kérdés

T. Szakértő ! “A” cég gyárt és létrehozza a “Terméket”, melyet elad “B” cégnek. Ekkor közúti árufuvarozás nem történik, mert A és B cég egy telephelyen belül működik (A gyárt, B raktároz). B cég Terméket értékesíti “C” részére, amely jellemzően mezőgazdasági növénytermesztéssel foglalkozó vállalkozás (termelő, egyéni vállalkozó, kft., zrt., szövetkezet). B cég C részére kiszállítja annak telephelyére a Terméket, majd számlát küld az átvételt igazoló szállítólevél alapján. “Fuvarozó” (külön cég) a szállításokat 3,5 tonna alatti kisteherautókkal végzi, erre B cégtől kapja a megbízást. A Termék, egyéb kockázatos termék (31052010, 31051000) kategóriába tartozó, egy szállítási címre, egy alkalommal 500 kilogramm vagy azt is meghaladó mennyiségű is lehet. Nettó számlaértéke 1190 kilogrammnál éri el az 1 millió forintot. (Van olyan termék is, ami nem kockázatos kategóriába tartozik: 31010000. Fentiek az értékesített mennyiségre és értékre vonatkozóan igazak erre is.) Kérdés: Van-e ekáer-bejelentési kötelezettség a C végfelhasználó (?) részére eladott és kiszállított termékek kapcsán? Ha van, akkor van-e mód az ekáer felületen adatimporttal megoldani az adatbevitelt? Köszönöm válaszukat, üdvözlettel: Kelemen Gabriella

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Szabadság

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Szakmunkástanuló utáni kedvezmény könyvelése

Szolnoki Béla

adószakértő, könyvvizsgáló

Nemzetközi fuvar áfája

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2020 szeptember
H K Sze Cs P Sz V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
hirdetés

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close