44 találat a(z) fuvar cimkére

Gépkocsivezetők külföldi napidíja Kérdés

Tisztelt Szakértő! Fuvarozó cég vagyunk. 1.) Megtehetjük-e jogszerűen, hogy hétvégére, illetve ünnepnapra magasabb összegű, de 60 eurót nem meghaladó külföldi napidíjat állapítunk meg a gépkocsivezetőinknek (mert például kevesebb üzlet tart nyitva, drágább helyen tudnak vásárolni), mint hétköznapra? 2.) A 285/2011. kormányrendelet előírásai szerint, ha a gépkocsivezető 8 óránál kevesebbet tartózkodik külföldön, nem jár neki napidíj, ha 8-32 órát, 1 napi jár neki, ha 32-56 órát, 2 napi stb. Előfordul, hogy a gépkocsivezetők azért késlekednek hazafelé a határ átlépésével, hogy több napidíjat kapjanak. Jogszerű-e, ha előre megállapítjuk az egyes fuvarokhoz szükséges reális időszükségletet, és csak az ennek megfelelő napidíjat fizetjük idő túllépés esetén is? Természetesen, amennyiben a hazatérésnek nem volt objektív akadálya. Válaszukat előre is köszönöm!

Láncügylet áfája Kérdés

Tisztelt Szakértő! Magyar társaság (HU1) Hollandiában vásárol árut (NL), amelyet egy másik magyar cég (HU2) fog tőle megvenni. HU1 szervezi a fuvart és HU2-nél rakodnak le. Ez alapján a HU1 társaságnak van bármilyen adófizetési bejelentkezési kötelezettsége Hollandiában vagy a holland partner (NL) EU-s adómentes értékesítést valósít meg fordított adóval (HU1 felé), és a HU1-HU2 pedig belföldi áfás? Változik-e a helyzet ha HU2 szervezi meg a fuvart? Előre is köszönöm a válaszát!

Anyag beszerzési értéke Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vitába keveredtem egy könyvvizsgálóval az anyagköltség könyvelése kapcsán. Én a beszerzési érték részének könyveltem a GLS futár költségét, ami az anyagvásárlás számla egy tétele volt. Szerintem a számviteli törvény 47. § (1) bekezdése is vonatkozik erre a gazdasági eseményre. Tehát egyértelműen hozzárendelhető volt az anyaghoz a fuvar. A könyvvizsgáló egyéb anyagjellegű szolgáltatásként könyveltetné a GLS költségét, a számlán lévő többi az anyag költség lenne. Ugyanez a könyvvizsgáló viszont a készlet értékénél elvárja, hogy a fuvarköltség is része legyen a készletnek. Véleményem szerint mindkét esetben az áru, illetve az anyag része a fuvar- vagy futárköltség. Ez az iparűzési adó alapjának megállapítása miatt is lényeges. Kinek van igaza? Ha a könyvvizsgálónak, akkor milyen rendelkezés alapján kell eltérően könyvelni a fuvart az anyag esetében az áruhoz képest? Köszönettel: Soltész Nóra

Számlázás közvetítő útján Kérdés

Tisztelt Cím! Az alábbi számlázási kérdésben kérném a segítségüket: A társaságunk kapcsolatban áll egy külföldi illetőségű ügynökkel, aki a szolgáltatásunkat (reptéri transzfert) értékesíti és reklámozza, jutalék fejében. Az ügynök felveszi a megrendelést, számlát készít a megrendelőnek és továbbítja nekünk a fuvar megrendelését. Beszedi a díjat és a különbözetet továbbítja a bankszámlánkra. Társaságunk a megrendelést továbbítja-megszervezi az éppen szabad sofőrök részére, fuvarszervezési jutalék fejében, akik szolgáltatói szerződéssel állnak kapcsolatban a mi cégünkkel, általában egyéni vállalkozók. A jutalékot levonva továbbítja a díjat az egyéni vállalkozók részére. Eddig az önszámlázást alkalmaztuk, azaz a sofőrök nevében társaságunk kiszámlázta a fuvarokat a megrendelő magánszemélyek részére. Ez több problémát is felvett, első a rengeteg adminisztráció, valamint sok esetben hiányos számlázási adatok. Az lenne a kérdésünk, hogy a sofőrök megtehetnék-e, hogy nem adnak nyugtát-számlát az utas részére, hiszen azt már az ügynök kiállította, hanem minden hónap végén az ügynök részére állítsák ki egy összegben a számlájukat? Teljesülne-e így a számlaadási kötelezettségük? Köszönettel: Horváth Emőke

Áfás vagy nem a fuvar Kérdés

Tisztelt Szakértő! Külföldi partnerünk felé az áfa megítélése alapján mentes vagy áfás számlát kell kiállítanunk, ha a partner székhelye Svédország, ott adóalany, azaz rendelkezik svéd közösségi adószámmal, viszont a cégnek van magyar közösségi adószáma, magyar telephelye, melyek érintettek az általunk felé kiszámlázott szolgáltatásban (fuvarszervező cég vagyunk, fuvarozást számlázunk feléjük) és a külföldi partner által kiállított szállító leveleken feltünteti saját magyar adószámát? Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Lászlók Éva

Közösségi fuvar? Kérdés

Egy belga állami szerv (nincs közösségi adószáma) (legyen "A") egy irodaház komplett bútorozását rendeli meg egy magyar generálkivitelezőtől (legyen "B"). A bútorok nagy része egy osztrák bútorgyártótól származik ("C"), akinek van egy magyar leányvállalata ("D"). "B" magyar vállalkozás "D" magyar vállalkozástól rendeli meg az összes berendezési tárgyat, ebben vannak háztartási gépek, székek, bútorok stb. "D" magyar vállalkozás beszerzi a bútoron kívüli összes terméket, egy részét Magyarországról, más részét különböző uniós országokból, és beszállíttatja a saját (magyar) telephelyére. Majd az összes árut kiszállítják Ausztriába ("D" szállítja "C"-hez), mert az osztrák bútorgyár saját kamionja szállítja az összes árut a saját gyártású bútorokkal együtt Brüsszelbe ("C" szállítja "A"-hoz). A számlázás menete pedig "C" osztrák gyár számlázza a bútorokat "D" magyar leányvállalatnak, "D" magyar cég számlázza az összes árut "B" magyar cégnek, "B" magyar cég számláz egy belga állami cégnek ("A"), akinek nincs közösségi adószáma. A fuvart a "D" magyar leányvállalat megrendelésére a "C" osztrák vállalat végzi saját fuvareszközzel. A fuvart "C" nem számlázza ki külön "D"-nek, de "B" és "A" ragaszkodik hozzá, hogy az ő számlájukon külön legyen feltüntetve a fuvar. Milyen áfákkal kel számlázni? Állítólag csak egy lehet közösségen belüli, de melyik? És a többi?

30 ezerért vállalta a fuvart, de nem jutott célba Cikk

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei 5000 doboz adójegy nélküli cigarettát találtak egy személygépkocsiban Békéscsabán.

Az ártatlant is bírsággal sújthatják Cikk

„Az árumozgások szigorú nyomon követése az áfacsalások elleni védekezés eszközeként mindenképpen üdvözlendő, de adóalanyként nem szabad vakon bízni az ekáerben” – hangsúlyozta Jancsa-Pék Judit, a LeitnerLeitner osztrák gyökerű adótanácsadó cég vezető tanácsadója.

Kétszer is lebuktak az illegális fuvarral Cikk

Tranzitállomásként jelölte meg Magyarországot, mégis Budapesten akarta lerakni szállítmányát egy angol feladótól érkező kamion. A NAV ekáer munkacsoportja megakadályozta a ruhaneműk illegális piacra kerülését és a fuvart kikísérték az országból.

Buktához vezetett a szállítmányok ellenőrzése Cikk

A már éles üzemben működő elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (ekáer) több szabálytalanságot is feltárt – közölte a NAV.

Feladó az ekáerben Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi értékesítésről szeretnék ekáerszámot kapni. A telephelyek mind önálló külön cégek. "A" telephelyről felveszik az árut és elviszik "D" telephelyre, de, "A"- "B"-nek számláz, B meg C-nek, C meg D-nek. Jelen esetben mi vagyunk "C " és a felületen mi jelenünk meg feladóként automatikusan. Holott az elkészített bizonylatok szerint nem mi vagyunk az első forgalomba hozók, az első címzett B. Azt sem értem egyébként, hogy április 1-jétől miért a fuvarszervezés dönti el a szám igénylést. A feladó árujáról van szó, miért nem ő képezi kizárólagosán az ekáer számot. Segítségét nagyon köszönöm.

Szigorítások és könnyítések az ekáerben. Itt vannak a részletek! Cikk

2015. február 27-én, pénteken este kihirdették az új ekáer szabályokat, melynek eredményeként március 1-jén vasárnap lejárt az ekáer próbaüzeme, és beindult az éles rendszer. Az új szabályok változást hoznak a mentességek kiterjesztésén túl a bejelentésre kötelezettek személyében és a bejelentendő adatok körében is – írja a LeitnerLeitner adózásról érthetően című blogjában Jancsa-Pék Judit.

EKÁER tüzépnél Kérdés

Tisztelt Szakértő! Tüzép 40 tonnás járművel gyárból szállít árut. Nem minden esetben a saját telephelyére, van, hogy közvetlenül a vevőnek. A sóderszállításnál napi 4-5 fuvar is lehetséges, a mennyiség nem állapítható meg, csak felrakás után. Minden egyes fuvart be kell jelenteni az EKÁER-hez?

EKAER: hézagos a szabályozás, rövid a felkészülési idő, bírságveszély Cikk

A raktárosok, logisztikusok és beszerzők számára komoly fejfájást jelenthet, hogy mit kezdjenek egy más EU tagállamból érkezett szállítmánnyal, ha annak indításáról előzetesen nem kaptak információt, így azt az EKAER-ben sem tudták bejelenteni – írja blogbejegyzésében Hegedüs Sándor (RSM DTM partner).

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink