55 találat a(z) fogyasztó cimkére
Május 28-tól egységes szabályok vonatkoznak az akciós árakra
Cikk
Az Európai Unió területén, így Magyarországon is 2022. május 28-tól egységes szabályok vonatkoznak az árcsökkentésre – olvasható az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelmi portálján.
Rendeletek jelentek meg a fogyasztónak nyújtott hitelekről
Cikk
Február 18-án két, fogyasztónak nyújtott hitelről is új rendelet jelent meg a Magyar Közlönyben.
Gondok a weboldalakon közzétett fogyasztói értékelésekkel
Cikk
A kereskedők által alkalmazott értékelési rendszerek nagy része nem tükrözi hitelesen a fogyasztói véleményeket az online térben – állapította meg az európai versenyhatóságok közös vizsgálata, amelyben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is részt vett – írja honlapján a GVH.
Erősödnek a fogyasztók jogai 2022-ben
Cikk
Május végétől a kereskedelmi engedmények bejelentésekor minden esetben fel kell tüntetni a korábbi árat, amely kizárólag a megelőző legalább harminc napon belüli legalacsonyabb ár lehet. Az ügyeskedő üzletek, webshopok a továbbiakban tehát nem kerekíthetik mutatósabbra kedvezményeiket úgy, hogy az akció előtt rövid időre feltornázzák áraikat – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtökön az MTI-vel.
Tisztességtelen ÁSZF az ingatlanközvetítőnél – pert nyert az ügyészség
Cikk
Első fokon pert nyert egy ingatlanközvetítő cég ellen a fogyasztók jogainak védelmében fellépő, Fővárosi Főügyészség – tájékoztatta a fővárosi főügyész kedden az MTI-t.
Megütheti a bokáját a Google: szankciókra számíthat, ha nem változtat
Cikk
Az Európai Bizottság arra szólította fel hétfőn a Google-t, hogy az uniós jogszabályoknak megfelelően tegye átláthatóvá keresőprogramja működési elvét a keresési találatok sorrendjének meghatározása terén; különben az amerikai internetes szolgáltató szankciók bevezetésével nézhet szembe – tájékoztatott az uniós bizottság hétfőn.
A GVH ismét hadat üzent a hamisan vírusellenes terméket kínáló weboldalaknak
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tavaszi gyorselemzéséhez hasonlóan újra áttekintette a vírusellenesként hirdetett termékek online kereskedelmét, immár a vírustesztelésre is kiterjedve. A vizsgálat ismét számos problémát talált.
Jobb Bécsben, mint Budapesten? Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatként szankcionálható lesz a kettős minőség
Cikk
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatként lesz szankcionálható a kettős minőség – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára a tárca törvénymódosítási javaslatát ismertetve kedden Budapesten.
Visszatérítés jár a fogyasztóknak, mégsem egészséges a Chocolate Brown szolárium
Cikk
Megalapozatlanul állította szoláriumairól a Chocolate Brown hálózat, hogy azok egészségesek. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyebek mellett a fogyasztók kompenzációjára, valamint ismeretterjesztő kampányra kötelezte a franchise lánc üzemeltetőjét – írja honlapján a GVH.
Egyre árérzékennyebbek a vásárlók – háttérbe szorulnak a vezető márkák
Cikk
Egyre árérzékenyebbé válnak a vevők az elhúzódó egészségügyi veszélyhelyzet hatására, akiknek megtartása emiatt már komoly kihívást jelent még a legnagyobb vállalatoknak is – mutat rá az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatása. Ez a trend elsősorban a kiskereskedelemben elterjedt saját márkás termékek népszerűségének kedvez. A vezető márkáknak azonnali lépéseket kell tenniük, ha meg akarják állítani vásárlóik elvándorlását.
A Kúria álláspontja a hitelintézeti tájékoztatásról
Cikk
A Kúria fellebbezési eljárás keretében hozott döntést a hitelintézetek tájékoztatási kötelezettségére vonatkozó törvényi rendelkezések értelmezéséről.
Legyen körültekintő! Vírusok és baktériumok elleni védelmet hirdető reklámokat vizsgál a GVH
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a www.shopolo.hu weboldalon, valamint a Facebook és Instagram posztokban az „ANTISEPTIC”, illetve „ANTIVIRUS” elnevezésű terméket népszerűsítő vállalkozással szemben.
Európa-szerte gyakori a fogyasztók hiányos tájékoztatása online vásárláskor
Cikk
Az Európai Bizottság koordinálásával 26 országban tartottak egyidejű, átfogó vizsgálatot az online kereskedelem területén az Európai Unió, illetve Norvégia és Izland nemzeti hatóságait is összefogó Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC) tagjai, köztük a Gazdasági Versenyhivatal. Az átvilágítás feltárta, hogy a fogyasztó sokszor kap hiányos információt online vásárláskor az árakról és az árengedményekről – írja honlapján a GVH.
Online vásárlás során a fogyasztók gyakran nem kapnak egyértelmű tájékoztatást
Cikk
Gyakran nem tájékoztatják egyértelműen a fogyasztókat az árakról és az engedményekről az internetes vásárlások során, a vizsgált webshopok 60 százalékánál szabálytalanságokra derült fény – közölte az Európai Bizottság pénteken.
Húszhavi mélyponton a fogyasztói hangulat az euróövezetben
Cikk
Novemberben a vártnál nagyobb mértékben, húszhavi mélypontra esett az előzetes adatok alapján az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyi főigazgatósága (DG EcFin) által vezetett fogyasztói hangulatindex.