41 találat a(z) e-számla cimkére

Kérdés

Tisztelt Szakértők! Ügyfelem néhány partnerének e-számlát állít ki és nem hajlandó nekem kinyomtatni a könyveléshez, mert azt mondja, hogy ezeket a számlákat nem lehet kinyomtatni. Azt mondja, hogy nekem ezeket a számlákat importálnom kellene a könyvelésbe. Havonta van kb. 100 db kimenő számlájuk, ebből 10 e-számla. A programom nem annyira alkalmas ilyen dolgokra, emiatt nem szeretnék új programra átállni. A könyvelőprogramom szoftvereseitől is kérdeztem ezt, ők azt mondták, hogy ez hülyeség, de nem tudtak jogszabályra hivatkozni. Abban szeretnék segítséget kérni, hogy hol találom meg ezt leírva, melyek az erre vonatkozó szabályok, rendeletek? Köszönöm szépen: Krcsik Eszter

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Alanyi áfamentes katásként szeretnék külföldi magánszemélynek e-számlát kiállítani. A külföldi lehet EU-n belüli és kívüli is. Fel kell számolni az áfát a külföldi magánszemélynek? Ha nem, akkor mit kell az áfakulcshoz írni 27% helyett? Illetve mik a kötelező plusz megjelenítendő adatok egy magyar magánszemélynek kiállított e-számlához képest?

Kérdés

Tisztelt Szakértő! E-számla befogadását tervezi egy gyógyszertár, mivel éves szinten több ezer számla érkezik hozzá. A szállítók bizonyos időszakonként (hetente) a kiállított számlákról egy számlaösszesítőt is készítenek, amelyen az összes számla számlaszámonként szerepel, majd a kimutatás végén áfa bontásban összesítetten szerepel a fizetendő összeg. Kérdésem, hogy ebben az esetben lehet-e a számlaösszesítőt könyvelni, és nem egyenként az azon szereplő számlákat? A számlaösszesítő is külön számlaszámmal rendelkezik. E-számla esetében hogyan történik a kontírozás? A NAV egyik képviselője egy újságcikkben a következőket írta: "úgy érdemes megőrizni a számlát, hogy a file neve a saját belső – bizonylati – azonosító száma legyen, és így a könyvelési tételek és a számlák könnyen összekapcsolhatók egy esetleges ellenőrzésnél". Tehát mondjuk megjönnek pdf formátumban az e-számlák, és azoknak a nevét file-onként át kéne nevezni? Van egy ún. Digitdoc alkalmazás is, amellyel a számlákat el lehet látni kontírtétellel, de igazán nem értem, hogy mi a könnyebbség ebben a munkában, ha ezt külön-külön számlánként meg kell tenni? Akkor tényleg könnyebb papíralapon befogadni a számlákat, ellátni a kontír tétellel, könyvelési hivatkozással, és vége. Kérem válaszukban a jogszabályi hivatkozásokat saját mondatokba öltve szíveskedjenek megfogalmazni, mert az összes e témával kapcsolatos cikk a jogszabályt említi, amely sajnos technikai segítséget nem nyújt. Válaszukat előre is megköszönve: Timi

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. áttért az e-számlázásra. Webáruház lévén havi több száz kimenő számláról van szó. Megfelelő-e az a megoldás, hogy a számlázó program által kiállított összesítő excel táblázat alapján kerülnek a számlák könyvelésre? A táblázat tartalmazza mindazon adatokat, melyek a könyveléshez szükségesek. A nagy számlamennyiség miatt a számlákat nem nyomtatjuk ki. A másik kérdésem még a számlák kontírozásával kapcsolatos. Hogyan oldható ez meg ebben az esetben (a gyakorlati megvalósítás érdekelne)? Előre is köszönöm a választ.

Cikk

Az egységesített, elektronikus adatszolgáltatás bevezetése új időszámítást jelent az adóvizsgálatokban, a dokumentumok szúrópróba jellegű ellenőrzését ugyanis felváltja a tranzakciók széles körére kiterjedő, automatizált adatelemzés. Az új szabályok jelentősen megnövelik a rendszerszintű hibák azonosításának lehetőségét. A Deloitte az alábbiakban összefoglalja a változásokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Manapság már nincs olyan vállalkozás, amelyet ne érintene az e-számla kérdése, ha más miatt nem, akkor azért, mert a beszámoló közzétételi díjának megfizetéséről mindenképpen e-számlát kap a vállalkozás. Kicsit bizonytalan vagyok az e-számla kontírozásának gyakorlati alkalmazásában, és ebben szeretném a segítségét kérni. Egy beszállító hó végén küld egyhavi könyvelői csomagot, amiben benne van az összes, az adott hónapban kiállított bizonylat pdf formátumban, plusz számlánként egy xml file. Ehhez küldenek egy excel táblázatot, amiben minden számla fel van tüntetve számlaszámmal, kiállítási, teljesítési, fizetési dátummal, szerepelnek a nettó árak, áfa, bruttó árak, áfakulcsok, számla végösszege. A könyvelésbe a számlákat a táblázat alapján visszük fel, mert ez havonta többszáz számlát tesz ki, a számlákat természetesen nem nyomtatjuk. Elegendő-e, ha ebbe az excel táblába felvisszük számlánként a kontírozást külön oszlopokba? Ez megfelel-e egy esetleges ellenőrzéskor? Vagy egyesével, minden számlát külön ki kell kontírozni egy arra alkalmas programmal? Válaszát előre is köszönöm!

Cikk

Hiába tudják a cégek, hogy havonta akár több százezer forintot spórolhatnának, ha áttérnek az elektronikus számlázásra, egyelőre nem válnak meg a papír alapú számláiktól. Bár az APEH egy éve hivatalosan is elfogadja az e-számlát, akadnak még megoldatlan problémák az ellenőrzések terén. Mit vizsgálnak a revizorok?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Munkába járás költségtérités

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Folyamatos jogviszony, bércsökkentés

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Önkormányzat által adott mikuláscsomag adózása

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 december
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Együttműködő partnereink