9 találat a(z) e-papír cimkére

E-papíron a NAV-tól szabadság miatt halasztás kérése Kérdés

Elektronikusan, otthonról végezhető ügyek: lassan minden megoldható személyes megjelenés nélkül Cikk

Tudta, hogy ha van ügyfélkapuja, van elektronikus aláírása is? Tudta, hogy ezzel a megírt iratait ki sem kell nyomtatnia, és máris használható közigazgatási vagy akár cégek, magánszemélyek egymás közötti ügyeiben? Cégek alapítása, változásbejegyzése során sem kell már megjelenni az ügyvéd előtt, Skype-on, ügyfélkapus aláírással készülnek a cég bejegyzései. Ismeri az ügyfélkapu azon beállítását, hogy közigazgatási, önkormányzati leveleit ne postán, hanem ügyfélkapun kapja meg, így elkerülve a postai sorban állást? Használta már az e-papír, e-cégbetekintő, e-földhivatal szolgáltatásait? A járvány talán egyetlen jó oldala, hogy széles körben használhatóvá váltak az online e-szolgáltatások, ezzel megkönnyítve mindenki életét, nem beszélve arról, hogy nem kell papírt használnunk.

Most kedvezményes a Cégkapu a gyakorlatban 2019 segédanyaggyűjtemény Cikk

Gondjai vannak a cégkapu használatával? Az Adózóna segítségére lesz! Most 40% kedvezménnyel várárolhatja meg legújabb kiadványunkat, a Cégkapu a gyakorlatban 2019 című segédanyag-gyűjteményt, amelyből választ kaphat azokra a kérdésekre, amelyek a leggyakoribb problémát okozzák pillanatnyilag a felhasználók számára.

Problémák a NAV-nál az eseti meghatalmazások bejelentésénél Cikk

Főként könyvelők és ügyvédek kerültek hátrányos helyzetbe az elektronikus kapcsolattartás, azon belül is az eseti meghatalmazotti képviselet miatt. Ez azért is veszélyes, mert az adózásról szóló törvények sokkal szűkebb határidőket szabtak az adózóknak, azonban a meghatalmazottak igen nehézkesen tudnak eljárni. Az alábbiakban felhívjuk a figyelmet a problémára, egyben szeretnénk segíteni azon meghatalmazottaknak, akik nem tudnak elektronikusan kommunikálni az adóhatósággal.

Pmt. szerinti szabályzat átdolgozásának bejelentése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Könyvviteli szolgáltatóként a közzétett mintaszabályzat segítségével a szabályzatunkat átdolgoztuk. Ezt megelőzően, a VPOP KSZ 17 nyomtatványon a kijelölt személyt bejelentettük. Mivel már a Pmt. és a Kit. hatálybalépése előtt is szolgáltattunk, elegendő a szabályzat átdolgozása. Az ehhez szükséges adatlapot nem találom. A NAV által közzétett útmutatóban a hivatkozás alatt csak a mintaszabályzatok találhatók, a bejelentésre alkalmas adatlap nem: https://www.nav.gov.hu/nav/penzmosas/felugyeleti_tevekenyseg Az e-papír szolgáltatáson keresztül próbáltam bejelenteni, de adatlap hiányában nem tudtam. Talán kötetlen formátumban is be lehet jelenteni? Köszönettel: KM

Vagyonfelosztási javaslat és határozat egyszerűsített végelszámolásnál Kérdés

Tisztelt Szakértő! A 2018. július 1. után elindított egyszerűsített végelszámolás esetén az eljárás végén a vagyonfelosztási javaslatot és a határozatot kötött formában kell beküldeni a cégbíróságnak. A 21/2016. IM rendelet 13. és 18. melléklete tartalmazza ezeket az iratmintákat, de egyetlen felületen sem találtam ezekre formanyomtatványt. Sajnos, azzal sem vagyok tisztában, hogy hogyan lehet ezeket az iratokat beküldeni a cégbíróságnak. Az E-Papír szolgáltatás nem kínálja fel a cégbíróságot mint címzettet. Szíves válaszát előre is nagyon köszönöm. Üdvözlettel: JM

E-ügyintézés az adóhatósággal – figyeljen a buktatókra! Cikk

2018. január 1-jétől a közigazgatásban általánosan kötelezővé vált az elektronikus ügyintézés, illetve ugyanettől az időponttól a gazdasági társaságok számára általánosan kötelező a Cégkapu használata. Az adóhatósággal való elektronikus kommunikációról egyre több a tapasztalat, az új rendszer még sok buktatót hordoz magában. Az OrienTax összefoglalta, mire érdemes odafigyelni.

E-papír Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft.-nek iparűzésiadó-mérséklési kérelmet szerettem volna beadni. Az önkormányzatnak nincs ilyen nyomtatványa (Budapestnek van). Végül papír alapon küldtük el, de azt olvastam, hogy 2018-tól már csak elektronikusan lehet ilyen ügyeket intézni. A kérdésem az lenne, hogy hogyan történik ennek a menete, és milyen oldalon, kinek a nevében kell ezt megtenni? Próbáltam az epapir.gov.hu oldalon, de ott a cég helyett az ügyvezető adatai szerepelnek. A KAÜ oldalon pedig ilyen menüpontot nem találtam. Előre is köszönöm a segítségét. Üdvözlettel: Lédererné

E-papír Kérdés

Tisztelt Szakértő! Szeretném megkérdezni, hogy az e-papíron keresztül küldött levélről kapunk-e valahova valamilyen visszaigazolást, hogy a címzett megkapta? A NAV szólított fel bennünket egy kérelem kapcsán hiánypótlásra, amit ezen a rendszeren keresztül küldtem el csatolmányokkal együtt. De visszakeresni sem lehet azt, amit elküldtem. Kinyomtatásra sincs lehetőség ezen az oldalon (csak a piszkozat mentésére). Mivel minden határidőhöz kötött, így csak reménykedhetek abban, hogy minden rendben megy a maga útján? Vagy gyanakodnom kellene, ha nem kapok választ pár napon belül? A bevallások esetén már kapásból jön a feladási igazolás, illetve a letöltési igazolás. Ennél a rendszernél ilyesmire ne is számítsak? Válaszát előre is köszönöm.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Ingatlan szerzésének időpontja

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink