108 találat a(z) cégkapu cimkére
E-ügyintézés az adóhatósággal – figyeljen a buktatókra! Cikk
2018. január 1-jétől a közigazgatásban általánosan kötelezővé vált az elektronikus ügyintézés, illetve ugyanettől az időponttól a gazdasági társaságok számára általánosan kötelező a Cégkapu használata. Az adóhatósággal való elektronikus kommunikációról egyre több a tapasztalat, az új rendszer még sok buktatót hordoz magában. Az OrienTax összefoglalta, mire érdemes odafigyelni.
2017. évi beszámoló feltöltése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Könyvelőnk az alábbiakról tájékoztatott: "A beszámolót és mellékleteit közzétenni a könyvelő már nem tudja, csak a cégkapunál regisztrált képviselő az obr. rendszeren keresztül." Kérdésünk az lenne, hogy meghatalmazást tudunk-e adni a könyvelőnek a feltöltésre az obr rendszerhez és ha igen, hol és milyen formában. Köszönettel!
Mérlegbeszámoló közzététele Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ha egy kft. még nem rendelkezik cégkapu-tárhellyel, a cég könyvelője 2018-ban be tudja-e küldeni a kft. mérlegét a tavalyi módon az OBR-en, a könyvelő saját ügyfélkapuján keresztül? Köszönöm.
Hivatalikapu- és cégkapuhiba Cikk
Az ÁNYK v2.83.0-as 2018.05.02.-án kiadott verziójában a Hivatali kapu és Cégkapu küldés hibásan működik – írja honlapján a NAV.
Ellenőrzés meghiúsulása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Vállalkozás adóellenőrzésről cégkapun kapott tájékoztatást. Sajnos nem nézték meg az értesítést... Kérdésem, hogy meghiúsult ellenőrzés kapcsán milyen bírságtétel szabható ki? Köszönettel: Szabó Anita
Cégkapu, mérleg Kérdés
Egy vállalkozást vásárolt ügyfelem, az előző tulajdonos nyitotta meg a cégkaput. Mi a teendő, hogyan lehet "átírni" az új tulajdonos adataira a regisztrációt? Illetve azt hallottam, hogy a mérleget idén már a cégkapun keresztül kell benyújtani. Igaz ez, és ha igen, akkor kinek a nevében? Amennyiben nekem van megbízásom az adóbevallásra, akkor az én ügyfélkapumon keresztül le tudom adni a mérleget továbbra is? Köszönöm.
Cégkapu-megbízott regisztráció Kérdés
Kérdezni szeretném, hol találom ezt a bizonyos iFORM űrlapot. Nekem a Tovább gomb sehol sem jelenik meg, ami mögé állítólag el van dugva. Egyszerűen nem találok olyan menüpontot, ahol úgy tudnám megbízottként regisztrálni magam, hogy az én e-mail-címem is rögzíthető legyen.
Könyvelő cég beküldhet-e beszámolót? Kérdés
Az elektronikus beszámoló portálon a kitöltés során meg kell adni a közzétevő szervezeten kívül a beküldő szervezet adatait is. A kitöltés és az ellenőrzés során ez a két szervezet eltérhet egymástól. A legfrissebb módosítás szerint viszont csak a közzétevő szervezet cégkapus ügykezelője, kapcsolattartója küldheti be a beszámolót. Kérdéseim: milyen logikája lehet annak, hogy a beküldő szervezet eltérhet a közzétevőtől, de mégsem küldheti be a beszámolót a beküldő szervezet ügykezelője? Másik kérdésem: van-e jogszabályi alapja annak, hogy a közzétevő szervezetet kötelezik a beszámoló beküldésére? Az utóbbi kérdés éppen a frissen megválaszolt "Beszámoló megőrzése" című kérdés kapcsán merült fel bennem, amely a 48/2017 Számviteli kérdésre hivatkozik.
A cégkapu hiányosságaira figyelmeztet a könyvelők egyesülete Cikk
Bár nincs kész a cégkapu, máris berakták azt a számviteli beszámolók útjába – figyelmeztet az Országos Sajtószolgálathoz eljuttatott közleményében a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete.
Így használhatja a cégkaput Cikk
Olvasónk a cégkapu használatával, valamint az értesítési tárhellyel kapcsolatosan feltett kérdéseire dr. Szeiler Nikolett ügyvéd, adótanácsadó szakértőnk válaszolt.
Megjelent a márciusi VálaszAdó Cikk
Idén január 1-jétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal előtt intézhető ügyek (ideértve az adóval, illetékkel, jövedékkel és vámmal kapcsolatos ügyeket) valamennyi adózó, illetve ügyfél számára teljes egészében, a teljes eljárási folyamatban elektronikus úton intézhetővé váltak. Ez azonban nemcsak könnyebbséget jelent az adózók számára, hanem kellemetlen meglepetéseket is tartogat – olvasható az ügyfélkapus, illetve a cégkapus kapcsolattartásról közölt cikkünkben. Szerzőnk figyelmeztet azokra a kockázatokra, amelyek kellő körültekintés hiányában fenyegethetik az adózókat.
Cégkapu-cégkapumegbízott Kérdés
Tisztelt Szakértő! A cégkapu használatával, valamint az értesítési tárhellyel kapcsolatosan merültek fel kérdések. 1. Meg tudom-e valahol nézni, hogy mely cégek vannak cégkapun regisztrálva? 2. Regisztráltunk általunk képviselt cégeket a cégkapun, törvényes képviselők felhasználóneveivel, hogyan tudom beállítani, hogy a saját értesítési tárhelyünkön lássuk a nekik érkezett leveleket? 3. A beküldött nyomtatványok elfogadó nyugtáit és az azokkal kapcsolatos hiánypótló leveleket megkapjuk a NAV-tól, ha ügyfélkapun keresztül bejelentkezünk az értesítési tárhelyre, előfordulhat, hogy más levelet nem ide kapunk? 4. cégkapumegbízottként hogyan tudjuk regisztrálni magunkat az egyes gazdálkodó szervezetek tekintetében? Milyen mellékleteket szükséges csatolni? Válaszát köszönöm.
Figyelje ügyfélkapus, cégkapus tárhelyét! Pórul járhat, ha nem teszi Cikk
Idén január 1-jétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal előtt intézhető ügyek (ideértve az adóval, illetékkel, jövedékkel és vámmal kapcsolatos ügyeket) valamennyi adózó, illetve ügyfél számára teljes egészében, a teljes eljárási folyamatban elektronikus úton intézhetővé váltak. Ez azonban nemcsak könnyebbséget jelent az adózók számára, hanem kellemetlen meglepetéseket is tartogat.
Cégkapunyitás adószámmal rendelkező külföldi vállalkozásnak Kérdés
Tisztelt Szakértő! Szükséges-e cégkapuregisztráció az adószámmal rendelkező külföldi vállalkozásnak? A vállalkozás cégnyilvántartásban nem bejegyzett, csak áfabevallásokat nyújtunk be, más bevallásra nem kötelezett. Amennyiben szükséges a regisztráció, azt meghatalmazottként nyújtanám be. Milyen dokumentumokat kell csatolnom? Válaszukat előre is köszönöm.
Adminisztrátori bejelentkezés cégkapura Kérdés
Tisztelt Szakértő! A NAV tájékoztató füzete szerint a 2018-as évben még lehet az ügyfélkaput használni a bevallások beküldésére. Így megjelent néhány szakirányú cikk, hogy akkor elegendő volt, hogy az ügyfelek ügyvezetői beregisztráltak a cégkapura, eleget téve a törvényi kötelezettségnek. A könyvelők megnyugodtak, hogy akkor most nem kell "szenvedni" a cégkapus adminisztrátori bejelentéssel. Ehhez képest a NAV-levél hol a cégkapura jön, ahol csak az ügyvezető olvashatja, ha elolvassa, mert ők ezt nemigen figyelik, hol az ügyfélkapura, ahol a könyvelő is olvashatja. Akkor most hol kell leveleznie a NAV-nak? Mi a helyes részéről? Kérem szépen, hogy részletesen írják le, lépésről lépésre, hogy hogyan kell bejelenteni a könyvelőt a cégkapura adminisztrátorként, hogy ő is olvashasson minden beérkező dokumentumot, mert nem találunk olyan klassz részletes útmutatót, amilyen a regisztrációhoz volt. Köszönettel várom válaszukat.