5 találat a(z) ügyféltájékoztatás cimkére

15 millió forintos felügyeleti bírság az Union VIG Biztosítónak Cikk

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 15 millió forintos felügyeleti bírságot szabott ki az Union Biztosítóra, mivel utóvizsgálata megállapította: a társaság nem teljeskörűen teljesítette a korábbi vizsgálatában előírtakat. A felügyelet az IT-rendszer, a befektetési életbiztosítások megszűnéséhez kötődő ügyféltájékoztatás, a kgfb-vel kapcsolatos adatszolgáltatás, illetve a kárrendezési határidők betartása kapcsán tárt fel ismételten hiányosságokat – írja honlapján az MNB.

150 millió forintra bírságolta az Uniqa Biztosítót az MNB Cikk

Az MNB vizsgálata nyomán összesen 150 millió forint bírságot rótt ki az Uniqa Biztosító Zrt.-re, többek között életbiztosítások értékesítését érintő hiányos ügyféltájékoztatás, egyes termékek szerződési feltételei, gépjármű-kárrendezés, valamint az informatikai biztonság nem megfelelősége miatt.

Hibázott az Allianz – jókora bírságot kapott az MNB-től Cikk

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 61 millió forint bírságot szabott ki az Allianz Hungária Biztosítóra az adatfeldolgozási, nyilvántartási és ellenőrzési rendszer, az ügyfelek tájékoztatása, illetve a panaszkezelés során felmerült hiányosságok miatt. A biztosító többször nem tájékoztatta ügyfeleit, illetve a kötvény- és kárnyilvántartót egyebek közt a szerződések létrejöttéről, díjhátralékáról vagy megszűnéséről, olvasható az MNB honlapján.

Hibázott a CIB Bank – súlyos árat fizet érte Cikk

A jegybank 40 millió forint bírságot szabott ki a CIB Bankra hibás ügyféltájékoztatási és felügyeleti adatszolgáltatási hiányosságok miatt. Az Magyar Nemzeti Bank (MNB) határidők tűzésével felszólította a bankot a jogszabályi kötelezettségei teljesítésére és a jogsértések megszüntetésére. A feltárt hiányosságok nem veszélyeztetik a hitelintézet biztonságos működését.

Ügyféltájékoztatás GDPR-módra: a csillagokat is le kell hozni az égről Cikk

Minden vállalkozás kezel személyes adatokat, hiszen üzletszerű gazdasági tevékenysége körében természetes személy ügyfelei, illetve jogi személy ügyfelei természetes személy kapcsolattartói, törvényes képviselői személyes adatait feltétlenül kezeli. Ezzel kapcsolatosan gyakran felmerül a kérdés: milyen formában kell eleget tenniük tájékoztatási kötelezettségüknek? Elegendő-e például az, ha az adatkezelési tájékoztató a honlapon elérhető? Kell-e egyáltalán adatkezelési tájékoztatót elhelyezni a honlapon? Milyen részletesen kell eleget tenni a tájékoztatási kötelezettségnek? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keressük a választ.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink