34 találat a(z) ügyfél cimkére
Ne dőljön be a csalóknak, ne telepítsen telefonhívásra alkalmazást a mobiljára! Cikk
Az elmúlt napokban az OTP Bank ügyfélszolgálatára számos bejelentés érkezett, miszerint ismeretlenek telefonon új módszerrel próbálják megszerezni az ügyfelek megtakarításait, az ügyben OTP Bank feljelentést tett – közölte a pénzintézet szerdán az MTI-vel.
Nem tudjuk, mire költünk Cikk
Magyarországon az ügyfelek közel 80 százaléka néha nem tudja utólag beazonosítani bankkártyás vásárlásait, és a kelet-közép-európai régióban is hasonló az arány – derül ki a Mastercard 11 ország részvételvével készített nemzetközi kutatásából.
Könyvelőként meddig kell megőrizni az ügyfelek dokumentumait? Cikk
Olvasónk azzal a problémával szembesült, hogy ügyfele teljes iratanyagának törlését kérte. Köteles a könyvelő a könyvelési anyagok megőrzésére? Ha igen, akkor mennyi ideig szükséges ezeket az iratokat akár papír alapon, akár digitálisan tárolni? Olvasói kérdésre Hunyadné Szűts Veronika igazságügyi adó- és járulékszakértő válaszolt.
Adó parkolóhelyek után Cikk
Kell-e adót fizetni a cég által bérelt teremgarázs munkavállalók és ügyfelek által használható parkolóhelyei után? Olvasói kérdésre Hunyadné Szűts Veronika igazságügyi adó- és járulékszakértő válaszolt.
Munkavállalóknak biztosított parkolóhely adóvonzata Kérdés
Bevételi számla kinyomtatása Kérdés
Csaló ügyfelek a gazdasági bűnözés élén Cikk
A vállalatok által tapasztalt bűncselekmények toplistájának élén az ügyfelek által elkövetett csalás szerepel 35 százalékos aránnyal, ami növekedést jelent a 2018-ban mért 29 százalékhoz képest. A vállalkozások szerint az összes bűncselekmény közül ez a terület és a kiberbűnözés okozza a legtöbb gondot – derül ki a PwC globális gazdasági bűnözésről készített kétévenkénti felmérésének aktuális kiadásából.
65 milliós bírságot szabott ki az MNB Cikk
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma publikált határozatában hatvanötmillió forintra bírságolta az UniCredit Bank Zrt.-t. A Hitelintézetnek az MNB kötelezése alapján legkésőbb 2020. október végéig orvosolnia kell az általa elkövetett pénzforgalmi jogszabálysértéseket, olvasható az MNB honlapján.
Túlzott eladósodással veszélyezteti ügyfeleit a Provident – bírságot kell fizetnie Cikk
Ötvenmillió forintnyi bírságot szabott ki a Provident Pénzügyi Zrt.-re a jegybank a jövedelemarányos törlesztőrészlet mutató meghatározására és felső korlátjára, az ezzel kapcsolatos ügyfél-tájékoztatásra, illetve a Központi Hitelinformációs Rendszerbe történő adatszolgáltatásra vonatkozó jogszabályi előírások megsértése miatt. A JTM szabályok megsértése huzamosabb időn át a túlzott eladósodás veszélyének tette ki az ügyfeleket, közölte az MNB.
Ismét átvilágítják ügyfeleiket a bankok Cikk
Június 26-áig minden pénzügyi intézménynek el kell végeznie azon ügyfelei teljeskörű ügyfél-átvilágítását, akikkel 2017 júniusa előtt létesített ügyfélkapcsolatot, és akik esetében nem rendelkezik a jogszabály által előírt adatokkal, dokumentumokkal. Ezek hiányában az ügyfelek 2019. június 26. után – a hiány pótlásáig – nem tudnak újabb ügyleteket indítani – emlékeztet a Pénzügyminisztérium. Az ügyfél-átvilágításhoz szükséges adatok, dokumentumok postán, élő videóbanki vagy netbanki úton is megadhatók.
Egyéni vállalkozók a GDPR szerint Kérdés
Tisztelt Szakértő! Hivatkozva a https://adozona.hu/kerdesek/2018_11_1_GDPR_kgs kérdés-válaszra, ezzel kapcsolatban felmerült bennem, hogy az eredeti kérdés a beszerzésekre vonatkozik, azonban könyvelőirodaként nem kezelünk több adatot az egyéni vállalkozó ügyfeleinkről (a vevőinkről), mint az eredeti kérdésben felsorolt adatok. Kell-e akkor az egyéni vállalkozó ügyfeleinknek tájékoztatást adnunk a saját személyes adataik kezeléséről, vagy mint közérdekű adat nincs ilyen kötelezettségünk? A kérdésem nem foglalkozik jelen esetben az adatfeldolgozói szerződéssel érintett kezelt adatokra, kizárolag az egyéni vállalkozóra mint a könyvelőiroda ügyfelére terjed ki. Köszönettel: Partner-E Kft.
Postán is beküldhetik az ügyfelek az átvilágításhoz szükséges dokumentumokat Cikk
A pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni fellépés miatt szükséges az adategyeztetés, amelyet mind a pénzügyi, mind a nem pénzügyi szolgáltatók meglévő ügyfelei egyszerűbben, postai úton is intézhetnek – közölte a Pénzügyminisztérium. A pénzügyi szolgáltatóknak 2019. június 26-áig kell végezniük a törvény által előírt teljes körű ügyfélátvilágítással. Ennek hiányában a szolgáltatók kötelesek lesznek az ügyfél által kezdeményezett ügyleteket megtagadni.
Fontos tudnivalók Quaestor-ügyfeleknek Cikk
A Quaestor Értékpapír Zrt. (Quaestor) ügyfelei, akik még nem rendelkeztek a vagyonkiadással összefüggésben kiadható pénzeszközeik átutalásáról, illetve pénzügyi eszközeik transzferálásáról, már csak 2017. december 31-éig intézhetik ügyüket vidéki helyszíneken, ezt követően az ügyfélvagyon kiadására már csak személyesen a Quaestor budapesti irodáján lesz lehetőség – közölte a Pénzügyi Stabilitási és Felszámoló Nonprofit Kft. csütörtökön az MTI-vel.
Munkavállaló felelőssége Kérdés
Kérdésem arra irányul, hogy a munkáltató a munkavállalóval kötött munkaszerződésben kiköthet-e olyan feltételt, miszerint a munkáltatóval szerződéses viszonyban álló ügyfelekkel a munkavállaló munkaviszonyának megszűnése után egyező tartalmú szerződést adott időszakon belül nem létesíthet. Például egy volt könyvelő ilyen módon "nem vihet el" ügyfelet, csak a szerződésben meghatározott szankciók figyelembevételével. Ha lehet ilyen kitételt belefoglalni a munkaszerződésbe, mi az a törvény által megengedett maximum szankció, amit még lehet érvényesíteni?
Ügyfél-azonosítás külföldi tulajdonos esetén Cikk
A cég külföldi gazdasági társaság tulajdonosának külföldi tulajdonosát is azonosítania kell a szolgáltatónak? Olvasónk kérdésére Szolnoki Béla könyvvizsgáló adószakértőnk válaszolt.