38 találat a(z) ügyfél cimkére
Itt az MNB tájékoztatója a moratóriumhoz kötődő ügyfélpanaszok vizsgálatáról
Cikk
Tavaly július óta 700, a törlesztési moratóriumhoz kötődő ügyfélpanaszt, vitarendezési kérelmet kezelt a Magyar Nemzeti Bank (MNB) ügyfélszolgálata és a jegybankban működő Pénzügyi Békéltető Testület (PBT). Az MNB ősszel zárhatja le témavizsgálatát, amelyben 16 pénzügyi intézménynél tekinti át, hogy azok megfeleltek-e a moratórium jogszabályi előírásainak. A még a fizetési stopban lévőknek – ha anyagi körülményeik megengedik – érdemes ismét megkezdeni a hiteltörlesztést – közölte az MNB honlapján.
Értem én a humort, csak nem szeretem – az üzleti vezetők nagy része fél a humor alkalmazásától a márkaépítésben
Cikk
Bár az emberek 91 százaléka szereti, ha a márkák viccesek, és 72 százalékuk választana egy humoros márkát a konkurenciával szemben, az üzleti vezetők 95 százaléka tart a humor használatától az ügyfélkapcsolatokban egy felmérés szerint.
Csoportos áf alanyok egymás közötti számlázása
Kérdés
Adathalászok küldenek e-mailt az MVM Next nevében
Cikk
„Az utóbbi időszakban sajnos több esetben fordul elő, hogy adathalászat céljából megtévesztő e-mailt küldtek ügyfeleink részére az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. online ügyfélszolgálata nevében” – közölte egyik panaszos ügyfelének adott válaszában a társaság. Hozzátéve: a levél tárgya új, befizetendő számla elkészültére utal, az e-mailben pedig a nem valóságos számlaérték mellett hamis, nem az MVM Next-hez tartozó linket is megadnak bankkártyás fizetéshez.
Ne dőljön be a csalóknak, ne telepítsen telefonhívásra alkalmazást a mobiljára!
Cikk
Az elmúlt napokban az OTP Bank ügyfélszolgálatára számos bejelentés érkezett, miszerint ismeretlenek telefonon új módszerrel próbálják megszerezni az ügyfelek megtakarításait, az ügyben OTP Bank feljelentést tett – közölte a pénzintézet szerdán az MTI-vel.
Nem tudjuk, mire költünk
Cikk
Magyarországon az ügyfelek közel 80 százaléka néha nem tudja utólag beazonosítani bankkártyás vásárlásait, és a kelet-közép-európai régióban is hasonló az arány – derül ki a Mastercard 11 ország részvételvével készített nemzetközi kutatásából.
Könyvelőként meddig kell megőrizni az ügyfelek dokumentumait?
Cikk
Olvasónk azzal a problémával szembesült, hogy ügyfele teljes iratanyagának törlését kérte. Köteles a könyvelő a könyvelési anyagok megőrzésére? Ha igen, akkor mennyi ideig szükséges ezeket az iratokat akár papír alapon, akár digitálisan tárolni? Olvasói kérdésre Hunyadné Szűts Veronika igazságügyi adó- és járulékszakértő válaszolt.
Adó parkolóhelyek után
Cikk
Kell-e adót fizetni a cég által bérelt teremgarázs munkavállalók és ügyfelek által használható parkolóhelyei után? Olvasói kérdésre Hunyadné Szűts Veronika igazságügyi adó- és járulékszakértő válaszolt.
Munkavállalóknak biztosított parkolóhely adóvonzata
Kérdés
Bevételi számla kinyomtatása
Kérdés
Csaló ügyfelek a gazdasági bűnözés élén
Cikk
A vállalatok által tapasztalt bűncselekmények toplistájának élén az ügyfelek által elkövetett csalás szerepel 35 százalékos aránnyal, ami növekedést jelent a 2018-ban mért 29 százalékhoz képest. A vállalkozások szerint az összes bűncselekmény közül ez a terület és a kiberbűnözés okozza a legtöbb gondot – derül ki a PwC globális gazdasági bűnözésről készített kétévenkénti felmérésének aktuális kiadásából.
65 milliós bírságot szabott ki az MNB
Cikk
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma publikált határozatában hatvanötmillió forintra bírságolta az UniCredit Bank Zrt.-t. A Hitelintézetnek az MNB kötelezése alapján legkésőbb 2020. október végéig orvosolnia kell az általa elkövetett pénzforgalmi jogszabálysértéseket, olvasható az MNB honlapján.
Túlzott eladósodással veszélyezteti ügyfeleit a Provident – bírságot kell fizetnie
Cikk
Ötvenmillió forintnyi bírságot szabott ki a Provident Pénzügyi Zrt.-re a jegybank a jövedelemarányos törlesztőrészlet mutató meghatározására és felső korlátjára, az ezzel kapcsolatos ügyfél-tájékoztatásra, illetve a Központi Hitelinformációs Rendszerbe történő adatszolgáltatásra vonatkozó jogszabályi előírások megsértése miatt. A JTM szabályok megsértése huzamosabb időn át a túlzott eladósodás veszélyének tette ki az ügyfeleket, közölte az MNB.
Ismét átvilágítják ügyfeleiket a bankok
Cikk
Június 26-áig minden pénzügyi intézménynek el kell végeznie azon ügyfelei teljeskörű ügyfél-átvilágítását, akikkel 2017 júniusa előtt létesített ügyfélkapcsolatot, és akik esetében nem rendelkezik a jogszabály által előírt adatokkal, dokumentumokkal. Ezek hiányában az ügyfelek 2019. június 26. után – a hiány pótlásáig – nem tudnak újabb ügyleteket indítani – emlékeztet a Pénzügyminisztérium. Az ügyfél-átvilágításhoz szükséges adatok, dokumentumok postán, élő videóbanki vagy netbanki úton is megadhatók.
Egyéni vállalkozók a GDPR szerint
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Hivatkozva a https://adozona.hu/kerdesek/2018_11_1_GDPR_kgs kérdés-válaszra, ezzel kapcsolatban felmerült bennem, hogy az eredeti kérdés a beszerzésekre vonatkozik, azonban könyvelőirodaként nem kezelünk több adatot az egyéni vállalkozó ügyfeleinkről (a vevőinkről), mint az eredeti kérdésben felsorolt adatok. Kell-e akkor az egyéni vállalkozó ügyfeleinknek tájékoztatást adnunk a saját személyes adataik kezeléséről, vagy mint közérdekű adat nincs ilyen kötelezettségünk? A kérdésem nem foglalkozik jelen esetben az adatfeldolgozói szerződéssel érintett kezelt adatokra, kizárolag az egyéni vállalkozóra mint a könyvelőiroda ügyfelére terjed ki. Köszönettel: Partner-E Kft.