68 találat a(z) ügyintézés cimkére

Cikk

A nyugták és számlák nyomdai előállításakor a sorszámtartományt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), a számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint az elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről szóló 23/2014. NGM rendelet 4. § (2) bekezdése értelmében, az előállító SORSZIG-nyomtatványon benyújtott kérelme alapján jelöli ki. A nyomtatványt a NAV 2022. augusztus 18-ától az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA) teszi elérhetővé. Így egyszerűbben, gyorsabban tölthető ki és nyújtható be a NAV-hoz – tette közzé honlapján a NAV.

Cikk

Az online számla rendszerének karbantartása miatt 2022. július 11-én 19 és 20 óra között a webes felületre belépéskor, valamint a gépi interfészen elérhető szolgáltatások használatakor előfordulhat kapcsolódási probléma – tette közzé csütörtökön a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján.

Cikk

Az Európai Unió területén vásárolt gépkocsit a természetes személyek a magyar–ukrán határszakaszon – végleges rendeltetéssel – kereskedelmi forgalomban csak írásbeli elektronikus kiviteli árunyilatkozat, illetve az árunyilatkozat feldolgozása után kiállított kiviteli kísérőokmány benyújtásával vihetik ki Ukrajnába – írja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján.

Cikk

Ha valaki saját adóügyét szeretné intézni a NAV-nál, például kedvezményekkel kapcsolatban kér segítséget, az ügyfélszolgálat személyes felkeresése nélkül, telefonon vagy e-Papíron is elérheti a hivatal munkatársait – írja honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

Cikk

Az év elején több olyan jogszabályváltozás lépett hatályba, ami a mindennapi életünket és az általános ügyintézéseket is érinti – a változásokat az act Bán és Karika Ügyvédi Társulás összegezte.

Cikk

Időpontfoglalás alapján fogadják a személyesen megjelenő ügyfeleket a NAV központi ügyfélszolgálatai – közölte a Newmzeti Adó- és Vámhivatal. Az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézése, a csekkigénylés és a beadványok beadása időpontfoglalás nélkül is intézhető.

Kérdés

• Közismert, hogy a budapesti hagyatéki ügyek minimum 180 napig tartanak, hogyan lehet kivárni a hagyatéki eljárás végét és közben megtartani a 90 napos igény-bejelentési határidőt? Lehet, hogy kezdetnek az ember "csak" bejelenti a szándékát a kormányablaknál, és a tényleges ügyintézést csak a hagyatéki eljárás után megkezdeni? • Számomra a dolog úgy néz ki, hogy először le kell zárni az elhunyt vállalkozását, és utána egy "kvázi új" vállalkozást elindítani. De lehet egy lezárt adószámot "feléleszteni"? Mivel az "új" vállalkozás átveszi a régi vállalkozást, lehet annak tartozása? Hogyan lehet egy vállalkozást tisztességesen lezárni, ha már nem élnek a hozzáférési jogosultságok? Mi a helyzet a szükséges bevallásokkal? Például az alkalmazott fiú 08-sa, illetve a kiléptetése az alkalmazásból Valószínű, hogy még több kérdésem lesz. A sok kérdés miatt (mivel nem akarok visszaélni a mostani helyzettel) – ha az Önök környezetében van egy felkészült szakember, akinek kedve lenne ezt az ügyet végig vinni – adják ki neki az elérési paramétereimet, hajlandó vagyok anyagi áldozatokra is. Végül lenne egy javaslatom. Mostanában sokszor lapozok bele a "Cégek átalakulása és megszünése" legújabb kiadványukba, tetszik. Jó lenne, ha valami hasonló születne az egyéni vállalkozásokra is. Tisztelettel: Mihajlov Nikifor +36 20 9293 402

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt vállalkozások

Pölöskei Pálné

adószakértő

Raktári állványrendszer elszámolása

Pölöskei Pálné

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 december
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Együttműködő partnereink