10 találat a(z) transzferár nyilvántartás cimkére

Transzferár Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy méreteinél fogva kisvállalkozásnak (létszám: 15 fő, árbevétel: 650 000 ezer Ft) minősülő gazdasági társaság többségi tulajdont (50% feletti) szerzett egy középvállalkozásnak minősülő társaságban. A transzferárrendelet a Tao tv. 18. § (6)–(7) bekezdésére hivatkozik. Eszerint a kisvállalkozás nem kötelezett transzferár nyilvántartásra. Kérdésem: jól gondoljuk-e, hogy a társaságnak nem kell transzferár nyilvántartást készíteni, hisz itt nem hivatkozik a jogalkotó a kkv törvényre mint például az innovációs járuléknál. Természetesen tudjuk, hogy a Tao tv. szerint kapcsolt jogviszony fennáll, és azt is figyeljük, hogy az egymás közötti kapcsolatban lehetnek-e módosító tételek a társasági adó megállapítása során. Válaszukat köszönöm. Tisztelettel: Dékány Józsefné

Transzferár Kérdés

Tisztelt Szakértő! Szeretném a segítségét kérni transzferár-nyilvántartás készítésével kapcsolatban! Adott két kapcsolt vállalkozás. „A” vállalkozás egyrészt bérmunkát végez „B” vállalkozás részére, tehát megkapja az alapanyagot, ízesíti, csomagolja és visszaadja „B” vállalkozásnak, másrészt teasütemények gyártását végzi „B” vállalkozás valamint további partnerek részére. „B” vállalkozás nem végső fogyasztó. „A” vállalkozás adatai: a létszám 10 fő alatti, az éves árbevétel sem éri el a határértéket, tehát mikrovállalkozás. „B” vállalkozás adatai: létszáma 2015. évben meghaladja az 50 főt, 2a 016. évben nem érte el, a 2017. évtől pedig 50 fő feletti. A szerződések alapján történő teljesítések általános forgalmi adó nélküli értéke az 50 millió forintot nem haladta meg. Az értékeket (pl. létszám adat) összevontan kell vizsgálni a besorolás megállapításánál? A leírtak alapján transzferár nyilvántartási kötelezettség fennáll-e az „A” vállalkozás esetében? Válaszukat előre is köszönöm!

Transzferárnyilvántartás-készítési kötelezettség Kérdés

Tisztelt Szakértő! Tájékoztatását szeretném kérni az alábbiakkal kapcsolatban. Egy önállóan középvállalkozásnak minősül társaság számviteli szolgáltatást nyújt több, önállóan mikro- vagy kisvállalkozásnak minősülő kapcsolt vállalkozásának (tulajdonosi egyezőség), ebben az esetben kell-e az ügylettel kapcsolatban transzferár-nyilvántartást készíteni a társaságoknak. Köszönöm válaszát!

Transzferár-nyilvántartási kötelezettség Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdéshez szeretném kérni szíves állásfoglalását: az elmúlt két évet figyelembe véve a létszámunk meghaladta az 50 főt, de sem az árbevételünk, sem a mérlegfőösszegünk nem érte el a 10 millió EUR-t és 100 százalékos állami tulajdonú társaság vagyunk. 2016. október 1-jétől új anyacégünk van, aki szintén 100 százalék állami tulajdonú, de a paraméterek alapján már transzferár vezetésére kötelezett. Kérdésem, hogy nekünk mint leányvállalatnak kell-e transzferár-nyilvántartást vezetni? Az anyacégünk szerint igen. Ha igen, akkor mi az indok, illetve ha nem, akkor mire hivatkozhatunk? Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel: Varró Mária

Transzferár-nyilvántartás vezetésére ki kötelezett? Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vállalkozásunk kisvállalkozásnak minősül, de közel áll a középvállalkozás határértékeihez. Van a cégnek két kapcsolt vállalkozása. Az egyik román székhelyű, a másik pedig magyar. Az éves nettó árbevétel meghaladja a középvállalkozás kritériumának alsó határát, és az átlagos statisztikai létszám is közelíti az 50 főt. A cég kötelezett-e ezekkel a paraméterekkel transzferár-nyilvántartás vezetésére? Ha nem, mikor válik kötelezetté? Középvállalkozásnak kötelező-e vezetni ilyen nyilvántartást? Ha nem, akkor mi a kritérium?

Transzferár-nyilvántartási kötelezettség Kérdés

Tisztelt Szakértő! A transzferár-nyilvántartással kapcsolatosan az alábbi kérdésekre szeretnék választ kapni: 1. Önkormányzati 100 százalékos tulajdonú kft. parkoló-üzemeltetést is végez, a díjakat az önkormányzat rendeletben határozta meg. Közszolgáltatási szerződést kötöttek egymás közt. Kell-e transzferár-nyilvántartás? 2. A közbeszerzési eljárás során elnyert önkormányzati megrendelésekről, valamint épületbérletről kötött szerződéseket is be kell vonni a transzferár-nyilvántartásba? Köszönöm válaszukat.

Transzferár-nyilvántartás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Önkormányzati 100 százalékos tulajdonú kft.-ként működünk. Azt már tudjuk, hogy kapcsolt vállalkozásként kell kezelnünk az önkormányzatot, a polgármesteri hivatalt és az önkormányzat intézményeit, valamint másik gazdasági társaságát. A mi székhelyünket az önkormányzat ingyenesen adta oda (önkormányzati lakás), a rezsit kell megfizetnünk. Ezen kívül kaptunk egy üzlethelyiséget, amelyért szintén nem fizettünk, nem fizetünk, azt mi adjuk bérbe vállalkozásnak. Az önkormányzat megállapodás alapján fizeti az általunk foglalkoztatott karbantartók bérét, ennek fejében az önkormányzat és intézményei részére a karbantartással összefüggésben csak az anyagköltséget számlázzuk. Végzünk még megállapodás alapján parkfenntartási, parkgondozási tevékenységet az önkormányzat részére. Az önkormányzat által fenntartott konyhának mi szállítjuk az általunk fenntartott húsboltból a húsárut. Az önkormányzat másik 100 százalékos tulajdonú gazdasági társaságának a könyvelését, bevallásokat és beszámoló készítését mi végezzük szerződés alapján. Kérdésem az lenne, hogy milyen dokumentumok, illetve nyilvántartás szükséges a transzferárral kapcsolatosan, illetve nekünk szükséges-e a nyilvántartás? Árbevételünk 199 000 e Ft. Köszönöm válaszukat.

Transzferár: akiknek nem kell nyilvántartást készíteni Cikk

A transzferár-nyilvántartás készítésével kapcsolatban egyszerűsítésekkel számolhatnak a cégek idén.

Transzferár szabályozás: egyszerűsítés súlyosodó szankciókkal Cikk

Számos ponton módosultak a transzferár nyilvántartásra vonatkozó szabályok január elsejével, teljesítésük sok tekintetben kisebb terhet ró az adózókra, ugyanakkor a transzferár szabályok megsértése esetén súlyosabb szankciókra kell számítaniuk a vállalkozásoknak a jövőben - összegezte a változásokat az RSM DTM.

Transzferár-nyilvántartás és mulasztási bírság: mire lehet számítani? Cikk

Magyarországon a vállalkozások adminisztratív terhei a GDP százalékában mérve nagyságrendileg az Európai Unió átlagának két és félszeresét teszik ki.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Mikor mehetek nyugdíjba?

Winkler Róbert

nyugdíjszakértő

Személyi kedvezmény igénybevétele

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2020 július
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
hirdetés

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close