Tisztelt Szakértő!
Közhasznúságát 2014. 05. 31-ei hatállyal elvesztő alapítvány a jogerős végzés kézhezvételéig folytatta nyugdíjasokat segélyező tevékenységét. Kérdéseim erre az átmeneti időre vonatkoznak:
1. A pénzbeli segélyeket (4-40 ezer forint) milyen jövedelemnek kell tekinteni, milyen adó- és járulékvonzatuk van?
2. Nem pénzbeli juttatásként látogatókon keresztül kaptak 500 forint értékű juttatásokat (élelmiszer, utalvány). Milyen adóteherrel kell számolni (adóalap, szja, eho vagy szocho)?
3. Ugyanez a kérdés gyógyszerjuttatásoknál is, azzal a különbséggel, hogy itt nem tudunk személyre bontottan megállapítani juttatási összeget?
4. Megoldható-e, hogy az összes közterhet az alapítvány fizesse. Ha igen, ezt miként teheti meg?
5. Van-e arra valamilyen lehetőség, hogy az összes adókötelezettséget az alapítvány úgy teljesíthesse, hogy ezzel ne kelljen a juttatásban részesülőket megkeresnie, mert nem rendelkezik minden adózói adattal, amely a bevalláshoz szükséges? Szeretnénk a nyugdíjasokat is megkímélni attól, hogy adóbevallást kelljen készíteniük.
6. A gyógyszersegélyeknél a 2014-es havi bontású adóalap (nem tud a szoftver lezárt évre ilyet előállítani) meghatározható-e becsléssel, például úgy, hogy a még le nem zárt 2015-ös év havi arányszámaival kalkulálunk? Ez fontos mind az adóalap, mind a késedelmi pótlék megállapításánál?