14 találat a(z) reklamáció cimkére

Reklamációs visszatérítés Kérdés

Reklamáció rendezése Kérdés

Kisadózó betéti társaság megszűnésével kapcsolatos ügymenet Kérdés

A fogyasztóknak kétmilliárdot, a központi költségvetésnek további 3,7 milliárd forintot hozott a versenyhivatal 2022-ben Cikk

Összesen 2 milliárd forint fogyasztói jóvátételt hajtott be, valamint mintegy 3,7 milliárd forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2022-ben. A nemzeti versenyhatóság idén 101 vállalkozást vont eljárás alá, ebből 57-et bírságolt meg, amelyek közül csak 5 élt a jogorvoslat lehetőségével, ami a GVH új stratégiájának eredménye – olvasható a hivatal honlapján.

Energiafogyasztás: tudnivalók a számlázásról és a reklamálási lehetőségekről Cikk

A közüzemi számlák folyamatos figyelemmel kísérését javasolja a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a fogyasztóknak, és azt tanácsolja, hogy a megszokottnál magasabb összegű számla esetén érdeklődjenek a szolgáltatónál, mi okozhatta az eltérést.

Reklamációs visszáru közösségi magánszemélytől Kérdés

Reklamációs levásárolható összeg Kérdés

Számlareklamáció Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégem rendszeres beszállítója egy nagy áruházláncnak. Az értékesítés az áruház megrendelése, pontos ár és mennyiség egyeztetése alapján történik. Megrendelőnk most szeretne reklamálni két-három évvel ezelőtti számlázott és fizetett értékesítéseket. Állítása szerint nem a megállapodott egységárral történt a számlázás, és ehhez táblázatot is csatolt. Meddig lehet kifogással élni a már több éve (2015-ben) számlázott és fizetett értékesítéssel kapcsolatban? Tisztelettel: Vné

Termékvisszaküldés Kérdés

Vevőnk a 2017. májusban szállított termékből októberben visszaküldött pár darabot minőségi reklamáció miatt. Milyen teljesítési dátummal kell a jóváíró számlát kiállítani, a visszaérkezés napjával vagy az eredeti teljesítési dátummal?

Reklamáció nem közvetlen vevőtől Kérdés

Tisztelt Szakértő! Nagykereskedelmi cég vagyunk. Az egyik vevőnk vevője most közvetlenül hozzánk nyújtott be reklamációt. Kérdésem, hogy ezt simán lekönyvelhetjük reklamációs költségként így is, hogy az értékesítés nem kapcsolható közvetlenül hozzánk? Segítségét előre is köszönöm.

Utánvét Kérdés

Tisztelt Szakértő! Ügyfelem utánvéttel vásárolt alkatrészeket, de sajnos a futárszolgálattól kapott papírt, amin a kifizetés tényét igazolni tudja, elveszett. A tétel, amit az ügyfelemtől követelnek, 2016. évi. Érdeklődni szeretnék, hogy az utánvétes számla nem úgy müködik mint a készpénzes számla, hogy az utánvét után már nem lehet reklamálni, főleg fél évre, hogy nem kapta meg a pénzt? Köszönettel: Anita

Számlareklamáció Kérdés

Tisztelt Szakértő! Mennyi ideig küldheti vissza a számlát befogadó fél a számlát mennyiségi vagy minőségi (akármilyen más) okra hivatkozva? Van erre határidő? A számlát kiállító fél ugye nem szerepeltethet a beszámolóban olyan számlát, melyet nem ismer el a partner, de mi van akkor, ha a partner hónapokkal később ébred arra, hogy mégsem megfelelő az általa eddig befogadott számla?

Minőségi reklamáció Kérdés

Egy EU-s partnernek terméket (alkatrészt) értékesít egy kft. A partner minőségi reklamációval él, de mivel azokat már saját termékébe beépítette, az árut nem küldi vissza az eladó részére, nem keletkezik visszáru. A partner minőségi kifogásról számlát állít ki áfa nélkül a kft. részére. Hogyan kell ezt a tételt könyvelni, és mi ennek az ügyletnek a közösségi, uniós megítélése (A60-as bevallás)?

Vevői követelés kivezetése Kérdés

Tisztelt Szakértő! A következő kérdésre szeretnék választ kapni: Egy cég termékeket értékesített egy magyar cégnek. Szerződés szerint az átvétel után 8 napon belül lehet reklamálni. A vevő csak később kezdett reklamálni, illetve visszaküldte a számlát. A szállító cég újra postázta, a vevő ismét visszaküldte. Megjegyzem, hogy közben már használt bizonyos termékeket. A szállító cég bíróságra vitte az ügyet. A számviteli törvény szerint csak elismert követelés szerepelhet a mérlegben. Véleményem szerint ezt a vevői követelést ki kell vezetni, mert nem elismert. Esetleg a nullás számlaosztályban nyilvántartjuk. Helyes-e az a megoldás, hogy a vevői követelésből kivezetjük a nettó árbevétel csökkentésével az áfát (amit bevallott, befizetett) átvezetjük egyéb követeléssorba. Ezt nem akarjuk visszaigényelni, mert nem tudható, hogy mi lesz a per vége! További kérdés, hogy az értékesített termékeket, melyek még mindig a vevőnél vannak, hogyan rendezzük a könyvelésben? Mert ha az árbevételt csökkentjük, az ELÁBÉ-val is kell valamit tenni. Esetleg készletre venni, mint idegen helyen tárolt árut az ELÁBÉ-val szemben? Kérném szépen válaszukat köszönettel: Sz.M.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kiva, elhatárolt veszteség

Pölöskei Pálné

adószakértő

Munkaruha áruházi dolgozóknak

Horváthné Szabó Beáta

adószakértő

Lakáscélú munkáltatói kölcsön

Horváthné Szabó Beáta

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 április
H K Sze Cs P Sz V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Együttműködő partnereink

Körbevezetjük a megújult Adózónán!

Kattintson a gombra, és megmutatjuk, hol találja az oldal főbb funkcióit.

MégseTovább
Jogszabályok és jogi segédletek

Ide kattintva könnyedén kereshet a közteherviseléssel kapcsolatos jogszabályok, NAV-, illetve APEH-tájékoztatók, egyéb hivatalos szabályozási dokumentumok között! Könnyen elérheti innen a legfontosabb jogszabályokat is.

MégseTovább
Kalkulátorok A-tól Z-ig

Kalkulátorainkat megújítottuk, de a számítások továbbra is megbízhatóak, szakértőink ellenőrizték. Előfizetőink saját eredményeiket elmenthetik, könnyedén kinyomtathatják.

MégseTovább
Segítség a gyakorlatban!

Tekintse át, mások milyen kérdésekre keresik a választ, és mit tanácsoltak szakértőink. Előfizetőként Ön is kérdéseket tehet fel, amelyre rövid időn belül személyre szabott válasz születik.

MégseTovább
Határidők és szakmai események tára

Folyamatosan frissülő naptár szolgáltatásunk segít utánanézni a befizetési, bevallási, adatszolgáltatási határidőknek, megtalálja a részleteket, tájékoztatást kap konferenciákról, oktatásokról. Előfizetőink e-mailben is kérhetnek emlékeztetőt.

MégseTovább
Aktuálisabb témáink

Kategóriáink mintegy rovatként gyűjtik magukba szakmai cikkeinket, egyéb tartalmainkat. A jobb szélső linkre kattintva megtalálja további kategóriáink listáját is.

MégseTovább
Mi történt, amióta legutóbb nálunk járt...

Rendszeres látogatóként ezekre az ikonokra kattintva megtalálja a legutóbbi itt járta óta keletkezett cikkeinket, a közelgő eseményeket, vagy előfizetőnkként az Önnek szóló személyes üzenetek listáját.

MégseTovább
Legyen partnerünk!

Ha regisztrál nálunk és igénybe veszi előfizetőknek biztosított szolgáltatásainkat, számos hasznos funkcióval segítjük szakmai munkáját a mindennapokban. Ide kattintva tájékozódhat, miért érdemes előfizetővé válni!

Tovább