• M+T Audit Kft
Hozzászólások 0

Vevői követelés kivezetése

Tisztelt Szakértő! A következő kérdésre szeretnék választ kapni: Egy cég termékeket értékesített egy magyar cégnek. Szerződés szerint az átvétel után 8 napon belül lehet reklamálni. A vevő csak később kezdett reklamálni, illetve visszaküldte a számlát. A szállító cég újra postázta, a vevő ismét visszaküldte. Megjegyzem, hogy közben már használt bizonyos termékeket. A szállító cég bíróságra vitte az ügyet. A számviteli törvény szerint csak elismert követelés szerepelhet a mérlegben. Véleményem szerint ezt a vevői követelést ki kell vezetni, mert nem elismert. Esetleg a nullás számlaosztályban nyilvántartjuk. Helyes-e az a megoldás, hogy a vevői követelésből kivezetjük a nettó árbevétel csökkentésével az áfát (amit bevallott, befizetett) átvezetjük egyéb követeléssorba. Ezt nem akarjuk visszaigényelni, mert nem tudható, hogy mi lesz a per vége! További kérdés, hogy az értékesített termékeket, melyek még mindig a vevőnél vannak, hogyan rendezzük a könyvelésben? Mert ha az árbevételt csökkentjük, az ELÁBÉ-val is kell valamit tenni. Esetleg készletre venni, mint idegen helyen tárolt árut az ELÁBÉ-val szemben? Kérném szépen válaszukat köszönettel: Sz.M.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1