562 találat a(z) pályázat cimkére
Kiva Kérdés
Tisztelt Szakértő! A következőkben szeretném kérni szakértelmüket. Egy kft. 2017 decemberében bejelentkezett a kiva hatálya alá 2018-ra Folyamatban lévő pályázatát decemberben hagyták jóvá. Ez a pályázat bérköltség-támogatásra vonatkozik (GINOP-5.1.1-15 ) és de-minimis támogatásnak minősül. 1 emberre a bélköltség 70%-át, valamint a a szociális hozzájárulás mértékét térítenék meg a kft.-nek. Kérdésem: hogyan befolyásolja a kivára áttérést, mert már 7 napot dolgozott az illető decemberben? Van-e társasági adóalapot módosító kötelezettsége az áttérésnél? Milyen béralapot vehetek figyelemben a kivabevallásnál, ha a bér 70%-át megtérítik? Előre is köszönöm válaszukat.
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése pályázat elszámolása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése című, VP2-6.3.1-16 kódszámú pályázatok elszámolásához szeretnék segítséget kérni. Hogyan kell az szja-bevallásban elszámolni az adott támogatást, ha az adózó mezőgazdasági őstermelő és tételes elszámolás szerint készíti a bevallását? Illetve hogyan abban az esetben, ha az átalányadózást választotta? Segítségüket köszönöm. Üdvözlettel: Pné
Tízmilliárd forint pályázható családbarát szülészetek kialakítására Cikk
Családbarát szülészetek kialakítására pályázhatnak intézmények tízmilliárd forint keretösszegben – jelentette be a család- és ifjúságügyért felelős államtitkár – olvasható a kormany.hu-n.
100-600 millió forint nyerhető vállalati képző központokra Cikk
Kilenc milliárd forintra pályázhatnak a vállalkozások: 100-600 millió forint támogatást nyerhetnek képző központok létrehozására, működtetésére, továbbá az ehhez szükséges infrastrukturális fejlesztések megvalósítására – tájékoztatta Rákossy Balázs, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára az MTI-t.
K+F – tao. Kérdés
Tisztelt Dr. Verbai Tamás Szakértő Úr! Korábban feltett kérdésemre (http://adozona.hu/kerdesek/2018_2_14_KF_TAMOGATAS_AFA_TAO_umx) adott válaszát köszönöm. Nem sikerült azonban közelebb jutnom az ön által is hivatkozott törvényhelyek céljának megértéséhez. Pontosítanom kell a kérdésfeltevés hátterét, ugyanis az a korábban felvetett formában nem tükrözi a probléma forrását. A diszkréció érdekében felvázolok egy virtuális körülményt, és az általam relevánsnak ítélt szempontokat, amelyeket mérlegeltem, és az ügy megítélése szempontjából véleményem szerint fontosak. Adott egy gazdasági társaság, tevékenysége építőipari tervezés, kivitelezés és építőanyag-kereskedelem. E tevékenység ellátásához megfelelő szakembergárdával rendelkezik, de eddig saját tevékenység keretében az adott területen K+F tevékenységet nem végzett. E társaság jelentősnek mondható támogatási összeget nyert (9 karakter) a mézpergetés technológiai megújítása, a virágpor molekuláris roncsolásmentes feldolgozás témakörben. A társaság nem hoz létre külön kutatócsoportot, a tevékenységi körét nem bővíti, meglévő szakembergárdával eredeti munkaköri feladatai meghagyása mellett utalványoz közvetlen bér- és járulékköltségeket, az adott témakörre önköltségszámítási szabályzattal nem rendelkezik, az egyes tevékenységek közvetlen és közvetett költségeit nem különíti el. A pályázathoz kapcsolódóan szerez be eszközöket, és bevon külső szakértőket. A bevont szakember kompetenciája nem kérdőjelezhető meg. Álláspontom szerint három témakört, bár azok összefüggnek és egymásra épülnek, önmagában is vizsgálni és értékelni kell. 1. A pályázati feltétel teljesítése: el lehet költeni x mennyiségű pénzt előfinanszírozott támogatásból és 1/2 x-et saját forrásból 3 év alatt. A kedvezményezett vállalja, hogy a projekt pénzügyi befejezéséig tesztelt prototípust és/vagy piacra vihető terméket állít elő. Opcionálisan választható kötelezettséggel. 2. A törvényi feltételeknek megfelelő számviteli nyilvántartások vezetése. A támogatási jogcímek elkülönítése (eszközbeszerzés és K+F tevékenység támogatása) a közvetlen és közvetett költségek helyes elkülönítése és utalványozása. 3. Az adókötelezettség kérdése, az adóalap helyes meghatározása. Az 1-2. pont a pályázat kiírójának, míg a 3. pont a megbízott könyvelőnek bír jelentőséggel. A Tao. törvény 4. § 32. pontja és a korábbi levelem jogszabályhelyei az én értelmezésem szerint az árbevétel realizálása a megrendelésre végzett tevékenység esetében mint nyújtott szolgáltatás nyilvánvaló, de a K+F tevékenységre eredmény kötelme nem logikus. E tevékenység lényege a jobbítás, a fejlesztés, melynek végső célja közvetlenül vagy közvetetten a jövedelmezőségre pozitívan hat, de a siker nem garantált. A K+F vagy sikeres vagy nem, az eredményt vagy piacra tudom vinni vagy nem; és semmi nem garantálja egy prototípus szűk körű forgalmazhatóságát. Ez a fejlesztés csak ekkor szolgálná a bevételszerző tevékenységet. Ugyanakkor a fogalom megfogalmazásából az alábbiakat következtetem: a tevékenység vagy szakosodott kutatási tevékenység vagy a tevékenységi körhöz kapcsolható műszaki fejlesztés, tudatos tevékenység, amely a K+F tevékenység fogalmának is megfelel. A bevezetőben vázolt eset véleményem szerint nem azonosítható e kritériumokkal, ezért kérem ismételt segítségét. Ha a logikám hibás és továbbra is úgy ítéli meg, hogy egy jövőbeni esetleges opcionálisan választható bevétel igazolja a jelen adódöntéseit, akkor kérem, hogy hozzám hasonlóan hipotetikusan mutasson be egy olyan esetet, amely a jogalkotó adóalapvédő szándékát tükrözi. A tét túlságosan nagy, a hiba lehetőségét nem engedhetem meg. Köszönettel és tisztelettel.
Ismét lehet vetőmagra pályázni, ne késse le a határidőt! Cikk
Elindult a Civil Iránytű Alapítvány és a Syngenta 2018-as Élelmiszerlavina programja. Az önkormányzatok, oktatási intézmények és civil szervezetek idén is több millió forint értékű zöldség vetőmagra pályázhatnak február 28-áig.
Önkormányzat – áfa Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi ügyben kérnénk segítségét. Egy közhasznú státuszú, alanyi mentes civil szervezet pályázati forrásból felújított egy önkormányzati épületet. Az építkezésnél a fordított áfa nem jöhetett szóba, mivel az egyesület áfa alanyi mentes volt, és ma is az. Áfa nem került levonásra egyetlen bejövő számla esetében sem. A hat év fenntartási idő lejárta után át kívánja adni a felújítás értékét az önkormányzatnak, közhasznú státusz keretében térítésmentesen. A felújításra szánt épület nem szerepel az egyesület könyveiben, csak a felhasznált pályázati összeg. A haszonkölcsön szerződés 3.3 pontja alapján a haszonkölcsönbe vevő sem ráépítéssel, sem egyéb módon a haszonkölcsön tárgyán tulajdonjogot nem szerez. Az ügylet eredeti szándéka az volt, hogy az egyesület a kiírás szerinti bruttó összeget tudta felhasználni a felújításkor, áfa-státusza miatt, míg az önkormányzat az áfával csökkentett összeget tudta volna csak megpályázni. Az egyesület közhasznú státusz keretében felszámított áfa nélkül adja át a felújítás értékét, megállapodás alapján. Az önkormányzat illetékese azt állítja, hogy nekik áfafizetési kötelezettségük keletkezik a fent leírt esetben. Kérem segítségüket a helyzet értelmezésére! Köszönöm.
Nyolcmilliárd forintos keret vállalkozások technológiai korszerűsítésére Cikk
Kis- és közepes vállalkozások jelentkezését várják az építőipari kapacitás bővítését támogató 8 milliárd forintos keretösszeggel meghirdetett pályázatokra, amelyek a vállalkozások technológiai korszerűsítését szolgálják – mondta Koji László, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) elnöke.
Új pályázatok 61 milliárdért innovációs fejlesztésekre Cikk
Új felhívások jelentek meg januárban 61 milliárd forintos keretösszeggel a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs (NKFI) Alapból történő támogatásra, ezek egyike a magyar mikro- és kisvállalkozások innovációs tevékenységét ösztönzi – mondta el a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) elnöke a hivatal mai budapesti pályázati fórumán.
Támogatás zártkertekre: még lehet pályázni Cikk
Mintegy kétszáz pályázatot támogatnak a kétmilliárd forint keretösszegű, önkormányzatok számára meghirdetett Zártkerti programban – mondta Szakáli István Loránd, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős helyettes államtitkára egy szakmai konferencián szerdán, Nyíregyházán.
Több mint másfél milliárd forintra pályázhatnak előadó-művészeti szervezetek Cikk
Több mint másfél milliárd forintra pályázhatnak 2018-ban a nyilvántartásba vett, kiemelt vagy nemzeti minősítéssel nem rendelkező színházak, táncegyüttesek, illetve zenekarok és énekkarok működésük és szakmai programjaik megvalósításának támogatására.
Kivás kft.-nek milyen előnnyel jár nyugdíjast nyugdíjas szövetkezeten keresztül foglalkoztatni? Kérdés
Kiva hatálya alá bejelentkezett vállalkozásban nyugdíjas szakmunkásokat foglalkoztatnánk. Megéri-e ezt nyugdíjas szövetkezeten keresztül tenni? Szociális juttatások – mint egészségpénztári befizetés, étkezési hozzájárulás, BKV-bérlet, utazási kedvezmények – adóterheiben van eltérés a normál foglalkoztatáshoz képest? A vállalkozás adja ezeket vagy a szövetkezet? A munkaerő-kölcsönzésre hasonlító a jogszabályi környezet? Ez foglalkoztatásnak minősül például a gazdaságfejlesztési pályázatok esetében?
Ennyi pénzre várunk még Brüsszeltől Cikk
Tavaly december 31-éig 2488 milliárd forintot fizettek ki az uniós pályázatok hazai nyerteseinek, ebből az év végéig több mint 900 milliárd forint érkezett meg Brüsszelből.
Lakossági energiahatékonysági hitel: kedvezően változtak a feltételek Cikk
Kedvezőbb feltételekkel és egyszerűbben igényelhető január 8-ától a lakóépületek energiahatékonyságának és megújulóenergia-felhasználásának növelését célzó hitel az MFB Pontokon; egyebek között ötmillió forintra emelkedett a biztosítéknyújtás értékhatára, és már szállítói előlegfizetés mellett is igényelhető a hitel – közölte a Magyar Fejlesztési Bank (MFB).
Zártkertek: 2–10 millió forint támogatás kapható Cikk
Megnyílt a Zártkerti program pályázatának elektronikus felülete, amelyen keresztül az önkormányzatok 2 milliárd forintra pályázhatnak – közölte V. Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára keddi, budapesti sajtótájékoztatóján.