242 találat a(z) nyomtatvány cimkére
Egészségügyi szolgáltatási járulék átvállalása
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyik dolgozónk táppénzre jogosultság időtartamát kimerítette, és továbbra is keresőképtelen. Mi munkáltatóként átvállalnánk helyette az egészségügyi szolgáltatási járulék fizetését. Szükséges-e járulékátvállalási szerződés kötése a munkáltató és munkavállaló között (és ha igen, kell-e csatolnia a munkavállalónak a 19T1011-es nyomtatványhoz), vagy elegendő-e a munkavállaló által postázott 19T1011-es nyomtatvány A lapjának 2-es pontjának aláírása a munkáltató részéről? Előre is köszönöm válaszát!
Nyugdíjasok bejelentése 2019
Kérdés
T. Szakértő! A 2019. évben a nyugdíjas dolgozók már nem biztosítottak, milyen nyomtatványon jelenthetem be őket mint munkavállalókat, hogy jogosan dolgoznak a cégnél? Köszönettel: H. Zs.
Cég vagyonára vonatkozó információ kényszertörléskor
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kft. ügyvezetője végzést kapott a Cégbíróságtól, amelyben közlik a kényszertörlési eljárás miatti teendőket. Két dolog nem világos számomra: 1. Felhívják az ügyvezetőt, hogy a cég vagyonára és kötelezettségeire vonatkozóan nyújtson információt. 2. Gondoskodjon a cég iratainak elhelyezéséről és az Art. szerinti kötelezettségek teljesítéséről, és ezek megtörténtét igazolja. Kérdésem, hogy a 2. pontban szereplő igazolást, illetve az 1. pontban szereplő információt milyen formában kell megtenni, létezik formanyomtatvány, esetleg kötetlen formában, vagy elegendőek a beadott bevallások és beszámoló, valamint a cég iratőrzési helyének aktualizálása? Postán vagy elektronikus formában? Köszönettel: Szabóné Sós Ildikó
Áfa, alanyi mentesség
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérem szíves tájékoztatását, hogy az áfa alanyi mentesség választását milyen módon (milyen nyomtatványom) kell a NAV felé bejelenteni. Ügyfelünk eddig az általános szabályok szerint fizette az áfát, de az értékhatár emelése miatt alanyi mentességet szeretne választani. Köszönettel és tisztelettel: Kiss Györgyi
NAV-tájékoztató az elektronikus ügyintézésről és a nyomtatványokról
Cikk
Tájékoztatókat tett közzé honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az állami adóhatóság előtti elektronikus ügyintézés általános szabályairól, valamint a NAV által rendszeresített ÁNYK űrlapok elektronikus úton történő benyújtásának módjáról, illetve a képviselet bejelentéséről.
Evából katába: így kell bejelenteni a változásokat
Cikk
Evás bt. jelenleg a számviteli törvény hatálya alá tartozik. Január 1-jétől szeretne áttérni katára, csak a beltag működik közre, a kültag nem. Milyen feladatai lesznek az áttérés miatt? Milyen bevallást, illetve a bejelentkezés szükséges nyomtatványt kell beadni 2018 decemberében? – kérdezte olvasónk. Szipszer Tamás adószakértőnk válaszolt.
Jogviszonyváltozás
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyik cégünk tulajdonosa és egyben ügyvezetője nem értesített minket (könyvelés), hogy eladta a céget,.és nem is ügyvezető 2017.07.15-én. Értesítést kaptunk a fentiekről 2018.10.hóban. A két időszak között az alábbi jogviszonyokkal volt bejelentve. 2017.06.08-ig társas vállalkozó főfoglalkozású, 2017.06.09-10.03-ig társas vállalkozó heti 36 óra mellett, 2017.10.04-2018.07.31-ig társas vállalkozó főfoglalkozású, 2018.08.01-től társasvállalkozó heti 36 óra mellett. Azokban az időszakokban, mikor a társasvállalkozó főfoglalkozású volt, tagi jövedelmet számfejtettünk, mikor 36 óra mellett volt társas vállalkozó, nullásan küldtük a 08-as bevallásokat. NAV-nak beküldve a jogviszony változásokról a 17T1041 és 18T1041bevallások is. Milyen módon tudjuk helyesbíteni, illetve ellenőrizni a nyomtatványokat? Üdvözlettel: Viktória
Egyszerűsített végelszámolás
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyszerűsített végelszámolás befejezéséhez közeledünk. Beadom a záró bevallásokat és a záró mérlegbeszámolót a NAV-nak, és kérem a cégbíróságtól a kft. törlését. A kérdésem arra vonatkozik, hogy milyen nyomtatványon kérem a cég törlését, e-papíron? Előre is köszönöm.
Közösségen belülről történő adómentes termékbeszerzés?
Kérdés
Tisztelt Cím ! Dél-amerikai árubeszerzés történik (harmadik országbeli árubeszerzésről számlát kapunk), amit az EU-ban egy holland közösségi vámkezelő cég vámkezel és szabad forgalomba helyez (erről a vámkezelési szolgáltatásáról pedig közösségi szolgáltatás tartalmú számlát kapunk). Az áru Magyarországra kerül a vámkezelés után. A kivetett vám értéke: 0 Eur A magyar fél rendelkezik közösségi adószámmal. 1. Jól értelmezzük, hogy a Közösségen belülről történő adómentes termékbeszerzés történik? (Áfabevallás 11. sor) 2. Az A60-as 02 lapján 1-es adószámmal kell felvinni az termékbeszerzés értékét, az országkódot pedig a szabad forgalomba beléptető uniós szolgáltató országát kell feltüntetni? 3. Amennyiben jól értelmezzük, hogyan tudjuk biztosítani a A65 és A60-as nyomtatvány közötti egyezőséget? Üdvözlettel: Pálkerti Norbert
Fizetés nélküli szabadság
Kérdés
Tisztelt Szakértő! 2018. 08. 09-én, fizetés nélküli szabadsággal kapcsolatban megjelent cikkük kapcsán cégünknél helytelen gyakorlatot állapítottunk meg, aminek kijavításában kérnénk szíves segítségüket. Egy dolgozónk (az anya) második gyermeke születése után fizetés nélküli szabadságot kért és kapott. Elmondása alapján az első gyermekkel (aki ekkor másfél éves volt) az apa van gyeden, s a második gyermek után is ő fogja igényelni a gyedet. Az anya a táppénz lejárta után azonnal fizetés nélküli szabadságot kért, ugyanis a gyermekek gondozását ő látja el. Cégünk a fizetés nélküli szabadság kezdetét nem jelentette be a T 1041 nyomtatványon, hanem a 1808 bevallás 08 lap 526 sorában "Biztosítás szünetelése" jelentjük "171" kóddal (Fizetés nélküli szabadság) a hónap első napjától az utolsó napig. Kérdésünk az, hogy ha a T 1041 nyomtatványon bejelentjük (nem tudom ezt lehet-e) visszamenőleg, akkor a 1808 bevallásokat le kell-e helyesbíteni azzal, hogy a dolgozó bevallását törölni kell. Vagy a 1808-as bevallásban akkor is szerepelni kell, ha a T 1041 nyomtatványon be van jelentve a szünetelés? Kérnénk fentiekben szíves útmutatásukat, melyet előre is köszönünk.
Belföldi és külföldi kiküldetés dokumentálása
Cikk
Hogyan kell dokumentálni a belföldi és külföldi kiküldetést, elszámolást munkaviszonyban és megbízási jogviszonyban? Olvasói kérdésre Surányi Imréné okleveles közgazdász válaszolt.
Vállalkozás telephelye
Kérdés
Telephely-bejelentést milyen nyomtatványon kell intézni?
A GDPR utolérte a cégeljárást is – módosuló rendeletek, frissülő nyomtatványok
Cikk
A Ctv. 10. § (4) bek. szerint: "Ha a cégiratban a jogszabályban előírt, illetve a cégjegyzék adattartalmát meghaladó személyes adat kerül feltüntetésre, a cégiratot szerkesztő jogi képviselő köteles felhívni a természetes személy figyelmét arra, hogy a személyes adatának az okiratban való feltüntetéséhez való hozzájárulása egyben azzal is jár, hogy az a cégiratok nyilvánosságának elve alapján bárki számára megismerhetővé válik." – írja 504. számú hírlevelében a Budapesti Ügyvédi Kamara.
Munkabér
Kérdés
Tisztelt Szakértő! A dolgozók bérét bankszámlán keresztül utaljuk, de van egy két dolgozó, aki pénztárban veszi fel a bérét. A bérkifizetési lapot két példányban kell kiállítani s egyiket a dolgozónak aláírva vissza kell adnia a munkáltatónak, vagy elég csak a dolgozóknak kiadni és nem kell a dolgozó által aláírt példányt a munkáltatónak gyűjteni?
PTGSZLA nyomtatványon kell-e jelenteni az átutalásos számlát, ha nem a helyszínen állítják ki?
Kérdés
Tisztelt Szakértő! A PTGSZLA nyomtatványon minden esetben kell jelenteni az adott telephelyhez köthető, de bankon keresztül utalt összegekről készült számlát. Adva van egy vendéglátó egység, akihez különböző szállásfoglalási portálokon foglalnak, kuponokkal, Erzsébet-utalvánnyal fizetnek, nem az üzlet területén, ezeket is szerepeltetni kell a jelentésben? Mi a helyzet akkor, ha rendezvényre kibérlik, előzetesen lefoglalják és utólag átutalással fizetnek számla ellenében? Egyébként a helyszínen van online pénztárgép, melybe a készpénzzel, helyszínen utalvánnyal egyéb fizetőeszközzel fizető partnereket szabályosan rögzítik, ezzel tesznek eleget nyugta-kibocsátási kötelezettségüknek. Kérdésem az, hogy a fenti két esetben van-e bejelentési kötelezettségük?