25 találat a(z) kormányablak cimkére

Nagy változás jön a kormányablakokban Cikk

A kormány számos változást hozna a kormányablakok működésében és az állami, valamint önkormányzati közfeladatok nyilvántartásában. A módosítások célja az ügyintézés egyszerűsítése és hatékonyságának növelése a hivatalos indoklás szerint – írja a portfolio.hu.

Technikai okok miatt szünetel a személyiokmány- és gépjármű-ügyintézés Cikk

A szakrendszer informatikai hibája miatt a kormányablakokban és az okmányirodákban a személyi okmányokkal és a gépjárművekkel kapcsolatos ügyintézésre jelenleg nincs lehetőség – közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) szerdán az MTI-vel.

Vakációzik a NAV? Cikk

A bíróságok nyári és karácsonyi törvénykezési szünetéhez hasonló, a hivatali, közigazgatási eljárásokra vonatkozó igazgatási szünetet szabályozó törvényt fogadott el az Országgyűlés. A törvény célja, hogy az egyes állami és önkormányzati szervek nyári és karácsonyi szünetet tarthassanak, mégpedig anélkül, hogy ehhez a jövőben törvényi szintű szabályozásra legyen szükség. A törvény ugyanis megadja az igazgatási szünet fő kereteit és felhatalmazza a kormányt, hogy a jövőben rendelettel is elrendelhessen igazgatási szünetet. Két fontos kérdés azonban felmerül – hívta fel a figyelmet a Niveus Consulting Group.

Kormányablakok: több helyszín, hosszabb nyitvatartás hétfőtől Cikk

Ismét teljes nyitvatartással várja az ügyfeleket a legtöbb kormányablak 2023. március 20-a hétfőtől.

Fennakadások a gépjármű-ügyintézésben, rendszerhiba miatt Cikk

A szakrendszer hibája miatt a kormányablakokban és okmányirodákban a gépjárművekkel kapcsolatos ügyintézésre jelenleg nincs lehetőség – tudatta OS közleményében a Miniszterelnökség.

Szünetel az okmány- és járműügyintézés március 7-én Cikk

Uniós rendszerátállás miatt szünetel az okmány- és járműügyintézés március 7-én, kedden – tudatta a Miniszterelnökség közleményben az MTI-vel vasárnap.

Igazolványok, okmányok: ellenőrizze, hogy nem járt-e le az érvényességük! Cikk

Már csak a hónap végéig érvényesek azok az okmányok, amelyek bár korábban lejártak, de a veszélyhelyzet miatt meghosszabbították az érvényességüket. Érdemes minél előbb ellenőrizni az utazáshoz, személyazonosításhoz szükséges igazolványokat és szükség esetén legkésőbb június 30-áig megújítani, írja honlapján a BKK.

Hétvégi nyitvatartás segíti az okmánycserét a kormányablakokban június végéig Cikk

Ezen a hétvégén már nyitva vannak a kormányablakok a június 30-án lejáró személyazonosító okmányok cseréje miatt érkező ügyfelek előtt – tájékoztatta a Miniszterelnökség pénteken az MTI-t.

Már a kormányablakokban is lehet kérelmezni a menedékes státuszt Cikk

Újabb, az ukrajnai háború elől menekülőket segítő jogszabályt fogadott el a kormány: a mai naptól a kormányablakokban is benyújtható a menedékeskénti elismerés iránti kérelem, nemcsak az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóságnál.

Hétfőtől kötelező a maszkviselés a kormányablakokban Cikk

2021. november 15-től, azaz hétfőtől valamennyi kormányablakban és kormányhivatali ügyfélszolgálaton mindenkinek – ügyfeleknek és ügyintézőknek is – kötelező a szájat és az orrot eltakaró maszkot viselni, olvasható a kormányhivatal honlapján.

Egyszerűbb ügyintézés a kormányablakokban az aláírásminta alapú hitelesítéssel Cikk

Egyszerűbb ügyintézésre nyílik lehetőség a kormányablakokban az új típusú, aláírásminta alapú hitelesítéssel – közölte Budapest Főváros Kormányhivatala.

Védettségi igazolvány: időpontfoglalás nélkül lehet a kormányablakokban intézkedni Cikk

Időpontfoglalás nélkül intézhetők a védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügyek a kormányablakokban – tette közzé a kormány a koronavirus.gov.hu-n.

NAV: időpontot kell foglalni az ügyintézéshez Cikk

A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzetben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), központi ügyfélszolgálatain, kirendeltségein és ügyfélszolgálati helyein a személyesen megjelenő ügyfeleket időpontfoglalással fogadja, olvasható a NAV honlapján.

Időpontot kell foglalni az ügyintézéshez Cikk

A Kormányablakokban működő NAV-ablakokban 2020. november 12-étől a személyes ügyintézéshez előzetes időpontfoglalásra van szükség. Ez összhangban van a kormányablakok ügyfélfogadási rendjével, ami a Magyarország kormánya által kihirdetett veszélyhelyzethez kapcsolódó kormányzati intézkedések betartását szolgálja, olvasható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján.

Bővül a személyes ügyintézés lehetősége a közigazgatásban Cikk

A védelmi intézkedések betartása mellett fokozatosan bővül a személyes ügyintézés lehetősége a közigazgatásban. A veszélyhelyzet ideje alatt lejárt okmányok cseréje esetében vidéken – tehát Budapesten és Pest megyén kívül – nem kötelező előzetesen időpontot kérni, a kormányablakkal nem rendelkező településeken pedig ismét szolgálatba állnak a mobilizált ügyfélszolgálatok. A foglalkoztatási ügyfélszolgálatok az ország teljes területén időpontfoglalás nélkül is fogadják ügyfeleiket.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Pénzforgalmi áfa levonása

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Turizmusfejlesztési hozzájárulás alapja

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Közúti áruszállítás, fordított áfa

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink