32 találat a(z) iratőrzés cimkére

Iratőrzési gondok nyugdíj előtt Kérdés

Iratőrzés Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vállalatunk a könyvelése kiszervezése alatt áll indiai szolgáltatónak. Kérdésem az iratok őrzésével kapcsolatos. Számláink nagy része pdf-ben érkezik, azokat továbbítjuk Indiába e-mail-en, illetve közös tárhelyre mentjük, innen kerül feldolgozásra. A papír alapú számlákat scanneljük, és szintén továbbítjuk kinti kollégáiknak, ahol a könyvelés megtörténik. A számla könyvelés után, az integrált rendszerünkbe is becsatolásra kerül a könyvelési dokumentum mellé, onnan bármikor előkereshető. Kérdésem a következő: megfelel-e a követelményeknek az iratőrzés ezen módja, vagy szükséges a számlákat nyomtatnunk és fűznünk is manuálisan? A vámhatározatok esetében is ugyanígy járunk el. Egy esetleges ellenőrzés esetében elégséges-e, ha a bizonylatokat pdf-ben tudjuk előállítani? Ha elégséges elektronikusan tárolni a bizonylatokat, azokra a 8 év megőrzési idő vonatkozik? Válaszukat köszönöm!

Könyvelő iratmegőrzési kötelezettsége szerződésbontás után Cikk

Egy cég úgy dönt, felbontja a szerződést a könyvelőjével, akit arra kér, hogy miután átadta a könyvelési bizonylatokat, beszámolókat, minden egyéb iratot, ami a céggel kapcsolatos, törölje a könyvelőprogramból a céget és annak adatait. Megteheti a könyvelő, hogy törli a távozó cég adatait, vagy azok közül vannak, amelyeket köteles megőrizni? – kérdezte olvasónk. Hunyadné Szűts Veronika igazságügyi adó- és járulékszakértő válaszolt.

Új előírás: akár 50 évig is őrizni kell a munkavállalók papírjait! Cikk

Tavaly december 23-án hatályba lépett a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény (Tny.) módosítása, melynek egyik sarkalatos pontja szerint az irányadó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő öt évig kötelesek megőrizni a társadalombiztosítási nyilvántartás vezetésére kötelezett vállalkozások a szolgálati időről vagy a nyugellátás megállapítása során figyelembevételre kerülő keresetről, jövedelemről adatot tartalmazó munkaügyi iratokat.

Így kell megőrizni a munkaügyi iratokat Cikk

A munkaügyi iratok őrzésére nézve a jogszabályok nem tartalmaznak egyértelmű rendelkezést. Ez nem kis problémát jelent, hiszen számos cég számára visszatérő kérdés és nagy dilemmát okoz a helykapacitás, ugyanakkor a pontos szabályozás az adatvédelmi kötelezettségek betartása szempontjából is lényeges lenne.

Iratőrzés Kérdés

Mi az utolsó év, amit még tárolnunk kell a számviteli, illetve a munkaügyi iratok közül? Várjuk szíves válaszukat.

Székhelyszolgáltatás, iratőrzés helye Kérdés

Tisztelt Szakértő! Könyvelőiroda székhelyszolgáltatást nyújt egyik ügyfelének. A könyvelőiroda az iratmegőrzésre egy erre a tevékenységre szakosodott szolgáltatóval szerződést kötött és a könyvelési anyagát, iratait ott tárolja. Kérdésem, hogy a könyvelőirodánál székhelyszolgáltatást igénybe vevő cég könyvelési anyagának tárolására elegendő-e, ha csak a könyvelőirodának van szerződése az iratokat tároló céggel (a székhelyszolgáltatást igénybe vevő céggel nincs külön szerződés). A könyvelőiroda által az irattárolásra beküldött dobozok részletező jegyzékébe pontosan beírható, hogy milyen dokumentumokat tárol, tehát abból látható, hogy melyik cég dokumentumait tárolják. A fentiek ismeretében a székhelyszolgáltatást igénybe vevő cég iratőrzési helye lehet-e a székhelyszolgáltatást igénybe vevő NAV-hoz bejelentett címén, ami a székhelyszolgáltató könyvelő kft. székhelye? Előre is köszönöm a választ.

Katás vállalkozó iratanyag megőrzése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Katás egyéni vállalkozó kereskedelmi tevékenységet folytat. Az áru eredetének igazolása érdekében a beszerzési számlákat megőrzi. Meddig szükséges vagy köteles-e megőrizni a kiadási bizonylatait? Erre is vonatkozik az ötéves elévülési idő? (Legyen kedves jogszabályi hivatkozást is írni!) Köszönöm válaszukat

könyvelési iratanyag, bizonylatok megőrzési határideje Kérdés

Tisztelt Szakértő! A számviteli törvény 169. §-a változott 2012. 01.01-től. 8 évre csökkent 10 évről a megőrzési kötelezettség. Kérdésem, hogy e 8 év visszamenőleg is érvényes-e, vagy csak első ízben a hatálybalépést követően leadott beszámolókra vonatkozik? Tehát például a 2006. évi beszámoló megőrzési ideje 2017. 12. 31. vagy 2015.12.31.? Ehhez kapcsolódó másik kérdésem, hogy valamennyi alapbizonylatra (bejövő számla, bankkivonat, pénztárbizonylat stb) vonatkozik a 8 (vagy 10) éves megőrzési idő, függetlenül az Art. szerinti 5 éves elévülési időtől? Köszönettel.

Jelenléti ívek iratmegőrzési határideje Kérdés

Tisztelt Szakértő! Társasági adó hatálya alá tartozó cégnek mennyi ideig kell megőrizni a munkavállalók munkaidőbeosztását, jelenléti ívét?

Iratőrzés helye Kérdés

A "Be kell-e jelentenie könyvelőjét?" című cikkel kapcsolatban lenne kérdésem, mivel a NAV válasza számomra nem egyértelmű. Egyéni vállalkozó vagyok mint könyvelő. Kb.15 társas vállalkozónak könyvelek és készítem a bérszámfejtést. Az általam könyvelt cégek esetében a tárgyévi bizonylatok és a bérszámfejtéssel kapcsolatos nyilvántartások vannak nála. Az előző évek bizonylatait zárás után visszaadom az ügyfélnek. Kérdésem: a fenti esetbe be kell jelenteni a könyvelő székhelyét mint az iratőrzés helyét? És minden könyvelt cég esetében? Tisztelettel: Pongrácz Jolán könyvelő

Be kell-e jelentenie könyvelőjét? Itt a NAV válasza Cikk

A könyvelőirodát csak abban az esetben kell bejelenteni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz (NAV), ha iratőrzési helyként funkcionál – közölte az adóhatóság az MTI érdeklődésére.

Eredeti, hiteles másolat, pdf: hogyan őrizhetők meg az iratok? Cikk

Milyen formában kell az adózónak megőriznie, illetve részére a könyvelő cégnek átadnia a számlákat, iratokat? Olvasói kérdésre Szolnoki Béla adószakértő, könyvvizsgáló válaszolt.

Iratőrzés II. Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdést tettem fel Önnek, melyre Ön az alábbi választ adta: http://adozona.hu/kerdesek/2016_4_25_iratorzes_mmf#utm_source=dailypost&utm_medium=email&utm_campaign=notice Miután elolvastam a hivatkozott rendeletet, azt kell mondjam, hogy az Ön szerint előrevetített módon sajnos továbbra sem világos: átadhatom-e az ügyfelemnek pdf-ben (akármilyen adathordozón) az anyagot vagy sem? Itt fontos lenne számomra, ha Ön válaszában kitérne arra, hogy – megállapodhatok-e úgy az ügyfelemmel, hogy pdf-ben adom át az anyagot, viszont ő tudomásul veszi azt, hogy ellenőrzés esetén ki kell nyomtatnia azt, esetleg a pdf-ről a teljes anyagot? – pontosan milyen feltétel megléte esetén adhatom át pdf-ben az ügyfelemnek az anyagot ahhoz, hogy elfogadja tőle a NAV nyomtatás nélkül? Köszönöm a válaszát.

Iratőrzés Kérdés

Tisztelt Szakértő! Könyveléssel foglalkozó vállalkozás vagyunk, és évek óta fejtörést jelent, hogy a nagy méretű, vagyis nagy számlamennyiséggel bíró cégek részére a lezárt könyvelési anyagokat muszáj-e kinyomtatott formában átadni megőrzésre, vagy elegendő, ha a teljeskörű könyvelést felölelő iratanyagot pdf-formátumban mentjük le valamilyen tetszőleges adathordozóra? Ha a főkönyvi kartonokat, eszköznyilvántartást stb.-t ilyen módon adjuk át az ügyfélnek, azzal eleget teszünk kötelezettségeinknek, ha az ügyfél egyébként elfogadná ezt az adatátadási formát? Válaszát köszönöm.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink