10 találat a(z) felújítási alap cimkére
Társasház könyvelése (felújítási alap, rezsi) Kérdés
Közös költség tulajdonosváltás esetén Kérdés
Felújítási alap – cég tulajdonos Kérdés
Lakásszövetkezet felújítási alapja Kérdés
Lakásszövetkezet – felújítási alap Kérdés
Tisztelt Szakértő! A 479/2016. (XII. 28) kormányrendelet 33. § (3) szerint a lakásszövetkezet − mint önálló jogi személy − tulajdonában lévő, közösen használt eszközök (épületrészek) felújítása céljára kapott (járó) külön hozzájárulást végleges pénzeszköz átvételként kell elszámolni. A még fel nem használt összegeket kettős könyvvitelt vezető lakásszövetkezetnél a passzív időbeli elhatárolások között halasztott bevételként, egyszeres könyvvitelt vezető lakásszövetkezetnél kötelezettségként kell kimutatni. Szövetkezetünknél nem külön felújítási alapot létesítettünk, hanem azt mondtuk, az addigi közös költségből ennyi meg ennyi megy a felújítási alapba. Tehát a "felújítási alapba" fizetett összeget nem úgy kezeltük, mint külön hozzájárulást, henem mint egyfajta részt a közös költségen belül. A kérdésem a következő, ha ezt eddig rosszul értelmeztük és kötelezettségként kellett volna nyilvántartani, hogy lehet ezt egyszeres könyvvezetésben "lekezelni"? Mert a befolyt összeg megejelenik a bevételek között az eredménykimutatásban, de annak érdekében hogy eredménysemleges legyen, meg kellene hogy jelenjen a kiadási oldalon is. Ellenkező esetben a mérlegben megjelenik az adott tárgyévi eredményben is, illetve a kötelezettségek között is. Szintén kérdés, hogy mivel van LTP-nk, azt is egyfajta felújítási alapnak kell tekinteni? A kapott állami támogatást hogyan kell könyvelni, nyilvántartani ez esetben? Válaszát előre is köszönöm.
Üzletházban lévő társasházi saját üzlet felújítási alap hozzájárulásának könyvelése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Társasházként működő üzletházban van kft.-nek saját tulajdonú üzlete, melynek az üzletházat üzemeltető cég a közgyűlés által meghatározott felújítási alap hozzájárulásról negyedévente számlát állít ki, amely nem előleg és független az üzemeltető cég által ebből kivitelezett felújítások elvégzésétől, azok teljesítésétől. A társasház természetesen évente beszámol a felújítási hozzájárulásokból elvégzett munkákról és a maradványról. Kérdésem, ez szabályosnak tekinthető-e, illetve az így megkapott számlákat költségként elszámolhatja-e a kft.? Ha nem, akkor miként kell azt helyesen kezelni? Üdvözlettel T.Ildikó
Társasház felújítási alapja Kérdés
Tisztelt Szakértő! Társasház naplófőkönyvében hogyan kell könyvelni a felújítási alapra befizetett, Fundamenta Lakáskassza számlán vezetett összegeket, és a betétre jutó kamatot, az állami támogatást? Felhasználás előtti években? (Amikor befizetésre kerül, felhasználásig, bevétel, vagy pedig tulajdonosokkal szembeni kötelezettség?) Felhasználáskor? Előre is köszönöm a segítséget.
Felújítási alap Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kft. vásárolt egy ingatlant egy társasházban. A társasházkezelő havonta felújítási alapra követel egy bizonyos összeget.Az lenne a kérdésem, hogy a kft. könyvelésében ez milyen költségként jelenjen meg, és milyen számviteli bizonylat alapján számolhatja el ezt az utalást a kft.? Válaszát előre is köszönöm.
Társasházi felújítási alap fel nem használt része, mint ráfordítás Kérdés
Tisztelt Szakértők! Kérdésem a következő. Ha eladok egy lakást egy társasházban, ahol van külön képzett és fizetett "felújítási alap", ami nincs felhasználva, akkor eladáskor (a jövedelem meghatározásakor) az szja-alap számításához a bevétellel (a lakás eladási ára) szemben, költségként beállítható-e a "felújítási alap"-ba befizetett összeg, ami nem lett felhasználva (mint az ügyvédi kültség, tényleges felújítás költsége stb.)?
Felújítási alap Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kft.-nek üzlethelyisége van egy bevásárló központban. Minden évben kb. 25 ezer forintot kell befizetni a felújítási alapba. Hogyan kell a fenti összeget könyvelni? Köszönettel Vágner Emília