7 találat a(z) cégeljárás cimkére
Könnyítések várhatók a cégalapításban Cikk
Könnyebbé válhat a cégalapítás, csökken a cégbejegyzési eljárások adminisztrációs terhe – írja közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
Cégeljárások egyetlen papírlap nyomtatása nélkül Cikk
Már a koronavírus-világjárványt megelőzően felmerült az igény az elektronikus eljárások mind szélesebb körben történő alkalmazása iránt. Különösen indokolt lenne ez a vállalkozásoknál, hogy minél gyorsabban, így szükségképpen digitális úton, idő- és költséghatékony módon intézhessék ügyeiket, biztosíthassák mindennapi üzletvitelüket.
A GDPR utolérte a cégeljárást is – módosuló rendeletek, frissülő nyomtatványok Cikk
A Ctv. 10. § (4) bek. szerint: "Ha a cégiratban a jogszabályban előírt, illetve a cégjegyzék adattartalmát meghaladó személyes adat kerül feltüntetésre, a cégiratot szerkesztő jogi képviselő köteles felhívni a természetes személy figyelmét arra, hogy a személyes adatának az okiratban való feltüntetéséhez való hozzájárulása egyben azzal is jár, hogy az a cégiratok nyilvánosságának elve alapján bárki számára megismerhetővé válik." – írja 504. számú hírlevelében a Budapesti Ügyvédi Kamara.
Módosulhat a székhelyszolgáltatásról szóló rendelet Cikk
Egy – az IM által június 30-án közzétett – tervezet szerint módosulna a székhelyszolgáltatásról szóló, valamint a cégbejegyzési eljárás és a cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló IM rendelet is.
Cégeljáráshoz igazolás Kérdés
Társaságunk végelszámolás elindítását kezdeményezte. A benyújtott anyagokhoz a cégbíró hiánypótlást írt elő a 2006-os V. Ctv. 1. számú melléklet V./ e) pontja alapján (tartalma: a nyugdíj-biztosítási igazgatási szerv és az állami adóhatóság igazolása a cég biztosítottjai adatainak átadásáról). Az ONYF-nél elindítottam az igazolás megszerzését (T32-es nyomtatvány). A NAV-nál fogalmuk sincs róla, mit kérek, pedig a cégbíró levelét is átadtam. Bízom benne, hogy Önök tapasztalatból is tudnak segíteni abban, hogy konkrétan milyen igazolást kell erről a NAV-nak kiállítani, és hogyan tudnám ezt tőlük gyorsan megszerezni. Egyébként érthetetlen számomra, hogy egy 2007 óta hatályos feladatról miért nem tudnak kapásból, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy csak idén már legalább 16 000 ilyen kérés mehetett feléjük. Az is érthetetlen nekem, hogy ilyen igazolás kiadása miért lehet feltétele a végelszámolás indításának (bejegyzésének). Különösen azzal összefüggésben nem értem ezt, hogy esetleges hiányos igazolás esetén, azok pótlása a végelszámoló feladata. Akkor nem érne rá bejegyzés után az egész? Nagyon remélem, hogy segítségükkel mindezt gyorsan sikerül elintéznem, különben új végelszámolási időpont lesz, amihez új mérleg, stb kell.
Több adatra és papírra van szükség cégalapításhoz Cikk
A tavalyi év utolsó napjaiban hirdették ki azt a „salátatörvényt”, amely jelentősen módosítja a társasági jogi és cégeljárási szabályokat. Az alábbiakban a módosító törvény legfontosabb következményeit ismertetjük. Az új szabályok többsége 2012. március 1-jén lép hatályba.
Januártól megszűnik az egyszerűsített cégeljárás Szakértői Kommentár
Milyen hatása van az adóregisztrációs eljárásnak a cégeljárás szabályaira?