20 találat a(z) önkormányzati tulajdon cimkére
Önkormányzati tulajdonú kft. könyvvizsgálati kötelezettsége Kérdés
Közalkalmazott szociális gondozó nyugdíja Kérdés
Pótbefizetés egyszemélyes kft. javára Kérdés
Itt a kormányrendelet a bérleti díj elengedéséről Cikk
A Magyar Közlöny 2021. évi 19. számában megjelent a bérletidíj-fizetési mentességről szóló 52/2021. (II. 9.) kormányrendelet, amely az állami és önkormányzati tulajdonban levő helyiségek 2021. február–júniusi időszaki bérleti díjának elengedéséről rendelkezik.
Munkáltató azonnali felmondása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy önkormányzati tulajdonú társaság által létrehozott nonprofit kft. ügyvezetőjének a munkáltató (igazgatótanács - amelyet az önkormányzat közgyűlése jóváhagyott) azonnali felmondással, indoklás nélkül felmondott. Az indoklás elmaradását a Mt. "A vezető állású munkavállalókra" vonatkozó előírásaival indokolták. A felmondást a dolgozó táppénze alatt kézbesítették. Kérdésem: A munkavállalóra valóban a vezető állásúakra vonatkozó előírásokat lehetett alkalmazni? A törvény szerint: "208. § (1) Vezető állású munkavállaló a munkáltató vezetője, valamint a közvetlen irányítása alatt álló és - részben vagy egészben - helyettesítésére jogosított más munkavállaló (a továbbiakban együtt: vezető). (2) * Munkaszerződés a vezetőre vonatkozó rendelkezések alkalmazását írhatja elő, ha a munkavállaló a munkáltató működése szempontjából kiemelkedő jelentőségű vagy fokozottan bizalmi jellegű munkakört tölt be és alapbére eléri a kötelező legkisebb munkabér [153. § (1) bekezdés a) pont] hétszeresét. ( 153. § (1) * Felhatalmazást kap a Kormány, hogy * a) a kötelező legkisebb munkabér és b) a garantált bérminimum" A munkavállaló alapbére nem érte el a legkisebb munkabér hétszeresét. A törvény szövegében nem vagy, hanem és szerepel. Tisztelettel: G.I.
Iparűzési adó: könnyebben intézheti ügyeit az önkormányzatoknál Cikk
Egyre több külön bejelentési kötelezettség szűnik meg az önkormányzatok felé az egyablakos rendszer szélesítésének köszönhetően. Helyi adó ügyekben is általánossá vált az online ügyintézés az e-önkormányzati portálnak köszönhetően. Cikkünkben a helyi adóhatóságokkal történő ügyintézés egyszerűsítésével, digitalizációjával kapcsolatos fejleményeket mutatjuk be.
Innovációs járulék – önkormányzati tulajdon Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az önkormányzat 100%-os tulajdonos egy zrt.-ben. Ez a zrt. 50%-os tulajdonos egy kft.-ben. Jól gondolom, hogy eddig nem volt a kft. alanya az innovációs járuléknak, viszont 2019-től már az és érinti az első, április 23-áig esedékes előlegbevallási és -fizetési kötelezettség? Válaszát előre is köszönöm.
Önkormányzati fejlesztési támogatásból megvalósuló beruházás áfája Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk 100 százalékban önkormányzati tulajdonban álló nonprofit közhasznú gazdasági társaság, amely működéséhez működési támogatást, beruházásaihoz fejlesztési támogatást kap az önkormányzattól. Levonható-e azon igénybe vett szolgáltatások áfája, melyeket a működési támogatásból fedez a cég? Például informatikai szolgáltatás, jogi képviselet. A működési támogatást havi egyenlő részletekben utalja át az önkormányzat, támogatási szerződés alapján, számla kiállítására nem kerül sor. Levonható-e azon beszerzések (beruházások) áfája, melyeket a fejlesztési célú támogatásból valósít meg a cég? A fejlesztési támogatást egyösszegben utalja át az önkormányzat, szintén támogatási szerződés alapján, számla kiállítására itt sem kerül sor. Kezelhető-e kétféleképpen a működésre és a fejlesztésre kapott támogatás az áfa megítélése szempontjából? Válaszát köszönöm előre is!
Ipari terület áfája Kérdés
Kft. a helyi önkormányzat tulajdonát képező ipari terület megnevezésű ingatlant vásárol. Az önkormányzat a számlát áfásan kiállította. Megerősítést szeretnék kérni arra vonatkozóan, hogy a számla kiállítása helyesen történt-e, illetve hogy a visszaigénylési jogosultság a számla kiegyenlítésével vagy a teljesítés napjával nyílik-e meg? Válaszát köszönöm!
Önkormányzati kft. közfeladatátvállalás – áfaértelmezés Kérdés
Tisztelt Szakértő! 100%-os önkormányzat tulajdonú gazdasági társasággal (egy nem nonprofit kft) kapcsolatosan szeretnék néhány kérdést feltenni. A neten egyébként egymásnak sokszor ellentmondó válaszokat, állásfoglalásokat találok, így szeretném tisztába tenni ezt a dolgot. 1. Önkormányzati tulajdonú kft. a működési költségeinek finanszírozására támogatást kap az önkormányzattól. A kérdésem az, hogy ez esetben ki kell-e számlázni áfásan a kapott támogatást (azaz kvázi szolgáltatás-ellenértéknek minősül-e a kapott támogatás) vagy sem (azaz elszámolható a támogatás az egyéb bevételek között)? 2. A kft. kötelező önkormányzati feladatot vesz át a tulajdonos önkormányzattól (pl. közterület-fenntartás, fűnyírás) közfeladat-ellátási szerződés alapján. Az így kapott kötelező feladatok ellátására az önkormányzat kompenzációt juttat a kft. részére a szerződésnek megfelelően (figyelemmel a 2012/21/EU bizottsági határozatra is). Helyesnek tekinthető-e az az elképzelés, hogy abban az esetben, ha a feladat ellátása közfeladat-ellátási vagy közszolgáltatási szerződés alapján történik, úgy az önkormányzat által adott kompenzáció nem minősül termékértékesítésnek, se szolgáltatásnyújtásnak, így az nem képez áfaalapot (magyarul nem kell a kapott kompenzációt áfásan kiszámlázni az önkormányzat felé)? Végül pedig amennyiben az önkormányzati közfeladatot ellátó kft. alvállalkozót vesz igénybe például fűnyírásra, az alvállalkozó által kiállított számlában lévő áfa visszaigényelhető-e?
Kapcsolt vállalkozás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Gazdasági társaság 100%-os tulajdonosa önkormányzat. Az önkormányzat és az általa alapított gazdasági társaság közötti jogviszonyban értelmezhető-e a kapcsolt vállalkozás fogalma a Sztv. törvény 3. § (2) bekezdésében foglaltakra tekintettel? Amennyiben olyan gazdasági társaságok állnak egymással üzleti kapcsolatban, amelyek 100%-os tulajdonosa önkormányzat, akkor a gazdasági társaságok egymás közötti jogviszonyában értelmezhető-e a kapcsolt vállalkozás számviteli törvény szerinti meghatározása? Köszönettel. Borsosné Pál Ildikó
Jegyzett tőke leszállítása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kizárólag önkormányzati tulajdonú kft. saját tőkéje 2015. évi eredmény alapján: 294 ezer Ft volt. A jegyzett tőkéje: 4800 ezer Ft volt. Az önkormányzat (tulajdonos) elhatározta, hogy a helyzet rendezésére pótbefizetést teljesít (2.706 ezer Ft-ot), emellett rendelkezett arról, hogy a jegyzett tőkét 4,8 millió Ft-ról 3 millió Ft-ra leszállítja. A pótbefizetést a kft. megkapta. A határozatban ezeken a tényeken kívül más információ nem szerepel. Kérdésem, hogy a fenti eseményeket hogyan kell jól könyvelni? Emellett a jegyzett tőke leszállításából eredően (ami teljes egészében pénz volt), van-e visszafizetési kötelezettsége a kft.-nek az önkormányzat (a tulajdonos) irányába? Mi a teendő, ha a kft. nem tud fizetni, mi a teendő, ha az önkormányzat nem kéri vissza? Köszönöm!
Önkormányzat tulajdonában lévő bekötő út felújítása Kérdés
Kft.-nk felújította az önkormányzat tulajdonában lévő bekötő utat. A telephely megközelítése kizárólag ezen az úton lehetséges. Kérdésem, hogy a kft. miként számolhatja el a felújítás költségeit? Ha aktíválni kell, a könyveiben miként tarthatja nyilván? Elszámolhat-e rá és milyen mértékű értékcsökkenési leírást? A kft. levonhatja-e a felújítási számlákban felszámított áfát? Válaszukat előre is köszönöm: Antal Imréné
Önkormányzati tulajdonú kft. térítésmentes tárgyieszköz visszaadása Kérdés
Önkormányzati tulajdonban lévő kft.-től (társaságiadó-alany) az önkormányzat határozattal (térítés nélkül) visszaveszi a kft. nyilvántartásában lévő csatornarendszert (tárgyi eszközt). Hogyan kell a kft. könyveléséből kivezetni, könyvelni, lesz-e áfafizetési kötelezettség, ha igen, mi lesz az alapja? Ha az önkormányzati határozat korábbi évi (2012-es) önellenzőrzéssel együtt kell kivezetni a könyvelésből, az adott évig (2016-ig) tévesen elszámolt értékcsökkenés (2013, 2014, és 2015. évek) javításával együtt? Mire kell nagyon odafigyelni a kivezetés és önellenőrzés során?
Önkormányzati ingatlan ajándékozása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy önkormányzat 2004-ben egy ingatlant – amely korábban állami tulajdonból került a tulajdonába – ajándékozott egy közhasznú egyesületnek. Terheli-e ezt az ügyletet áfafizetési kötelezettség? Ha igen, akkor kinek kell megfizetnie, az önkormányzatnak, vagy az egyesületnek? Köszönöm válaszát!