7 találat a(z) vállalatirányítási rendszer cimkére

A nap kérdése: meg kell-e őrizni a gépi számla másodpéldányát? Cikk

Egy társaság vállalatirányítási rendszert és online pénztárgépet használ az üzleteiben. A vásárlás során a vállalatirányítási rendszerből kinyomtatja a vevőnek a készpénzes vagy bankkártyás számlát, és a pénztárgépből a nyugtát. A számla másodpéldányát is kinyomtatja, és hozzátűzi a nyugta egy példányát, bankkártyás fizetés esetén az igazolást. Rendkívül helyigényes a tárolás, és felesleges költség az elhasznált papír. Mivel ezek normál számlák, kötelező a másodpéldány nyomtatása és megőrzése? – kérdezte olvasónk.Gyüre Ferenc adótanácsadó válaszolt.

Hiányosságokat talált az MNB a Sopron Banknál – magas árat fizetnek érte Cikk

Az MNB felügyeleti vizsgálata során 27,9 millió forint bírságot szabott ki a Sopron Bankra többek között vállalatirányítási, hitelkockázat-kezelési, tőkemegfelelési, informatikai, adatszolgáltatási, illetve betétbiztosítási hiányosságok miatt és kötelezte a hitelintézetet a jogsértések megszüntetésére. A feltárt problémák nem hordoznak rendszerkockázatot és a felügyeleti intézkedések nem érintik a bank megbízható működését, olvasható a jegybank oldalán.

Alapítás-átszervezés Kérdés

A KÖBE működésének több területén is hiányosságokat talált az MNB: 25 milliót fizet a biztosító Cikk

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesen 25 millió forint bírságot szabott ki a KÖBE-re, egyebek közt a vállalat- és belső irányítási, kiszervezési tevékenységét, kgfb-állománykezelését, az IT-biztonságot, panaszkezelést, illetve – több üzletágban – az ügyfélszerződései tartalmi elemeit érintő jogsértések miatt.

Problémás állománykezelés, informatikai hiányosságok – bírság a K&H Biztosítónak Cikk

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) vizsgálata nyomán összesen 50 millió forint bírságot szabott ki a K&H Biztosító Zrt.-re, többek között a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási és az életbiztosítási ágak problémás állománykezelése, informatikai biztonsági, vállalatirányítási területet érintő hiányosságok miatt. A feltárt problémák nem hordoznak rendszerkockázatot, s általánosan nem veszélyeztetik a biztosító megbízható működését, olvasható az MNB oldalán.

Számlasorszámozás Kérdés

Vállalatirányítási rendszer Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vállalatirányítási rendszert vásároltunk, aminek csak a demo verzióját használjuk, mert most folyik a testreszabása és az illetékes munkavállalók oktatása a rendszer használatára. Az éles használata csak fél év elteltével várható. Mivel az immateriális javakat nem lehet befejezetlen beruházásra könyvelni, azokat egyből aktiváljuk. Viszont ténylegesen még nem használjuk a szoftvert. Ez nem okoz ellentmondást, hiszen az üzembe helyezés után már elkezdődik az értékcsökkenése is a rendszernek? Válaszát előre is köszönöm!

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Ingatlan szerzésének időpontja

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink