4 találat a(z) reklámügynökség cimkére
Számla többcélú utalványról Kérdés
Reklámügynökségi bónusz Kérdés
Tisztelt Adószakértő! Reklámügynökségi bónusszal kapcsolatban az alábbiakban kérem a segítségét: Médiafelület-vásárlás esetén, amennyiben a reklámügynökség megvásárolja a reklámfelületet a médiafelület tulajdonosától (100 forint plusz áfa bekerülési költségen), azt a reklámügynökség csak a beszerzési ár plusz 15% ügynökségi bónusz felszámolásával adhatja tovább (tehát (100 forint + (100ft*15%)=15ft)+áfa), vagy számlázhatja akár nagyobb haszonnal is (140 forint+(140*15%)=21ft)+ áfa áron? A 15% ügynökségi bónuszt külön soron kell feltüntetni a számlán (100ft médiafelület + 15ft ügynökségi bónusz) vagy lehetséges egy sorban számlázni (115ft médiafelület vásárlás)? Indokolja-e valami a különszámlázást. Például ellenőrzéskor a kimutathatóság stb... Milyen esetben/milyen célzattal, és melyik hatóság ellenőrizheti a bónuszszámlázás betartását? Köszönettel: Ildikó
Reklámügynöki jutalék Kérdés
Tisztelt Szakértő! A reklámadótörvény beszabályozta az ügynökségek jutalékát. Ezek szerint a teljes reklámköltségre 15 százalék jutalék számítható fel. Ezt hogyan kell értelmezni? A megrendelő, „M” reklámügynökséget megbízza a teljes kampány lebonyolításával, és nem médiatulajdonos az ügynökség. Tehát, „M” reklámügynökség reklámfelületet bérel „C” reklámügynökségtől, aki ezt egy „X” médiatulajdonostól bérli. Ha „C” reklámügynökség plusz 10 százalékkal adja tovább „M” reklámügynökségnek a felületet, tehát 110 egységért, akkor „M” reklámügynökség a 110-re teheti rá a saját 15 százalékát, vagy csak a 100 egységre a maradék 5 százalékot? Válaszát előre is köszönöm. Üdv: Bácsi Ferencné
Reklámadó: lehet, hogy a cégének is fizetnie kell! Itt vannak a részletek! Cikk
Miközben bővíti a legújabb külön teherre kötelezettek körét és az adó alapját a reklámadóról szóló törvény, csapdahelyzetbe szorítja azokat is, akiknek egyelőre nulla forint az adójuk. Bevallást ugyanis nekik is kell készíteniük, ami a jövőre nézve lehet „terhelő”.