18 találat a(z) papíralapú számla cimkére
Új szolgáltatással bővült a NAV online számlázóprogramja Cikk
Bővülnek az online számlázóprogram szolgáltatásai – olvasható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) oldalán.
Kontírozás szabályai Kérdés
Adószámos magánszemély online számla köteles-e? Kérdés
Számlakép Kérdés
Számlakiállítás Kérdés
Használhatók-e a papíralapú számlák 04. 01-től? Kérdés
Papíralapú számla kiállítása július1-je után Kérdés
Ingatlan-bérbeadás – papíralapú számlázással Kérdés
Könyvelőprogramba integrált, automatikus dokumentumkezelő – nehezebben nyitnak erre a könyvelők Cikk
Az online számla-adatszolgáltatást elsősorban az adócsalás megelőzésének érdekében vezették be, pedig akár a könyvelés modernizálása is lehetett volna a célja. „Várható, hogy online számla-adatszolgáltatás szeptember 30-ai moratóriumának lejártával, amikor a cégek egymás között kiállított számláinak adatai teljes körűen elérhetővé válnak a hatóság és az érintett vállalkozások képviselői számára a könyvelés digitalizációja is nagyobb lendületet kap, így a vállalkozások és a könyvelők a kezdeti nehézségek után profitálhatnak is az intézkedésből.” – emelte ki Poór Károly, az SDSYS Zrt. cégvezetője.
Bevételi számla kinyomtatása Kérdés
Online számla bejövő számlák Kérdés
Papíralapú számla – utólagos jelentéshez kötelező regisztráció Kérdés
Online számlaadat-szolgáltatás: július 1-jétől 3 hónapos szankciómentes-időszak, de feltételekhez kötött Cikk
Július 1-jétől több mint egymillió vállalkozás egymás közötti ügyletének a számlaadatait látja az adóhivatal. Okostelefon használatával ingyenesen és néhány kattintással állítható ki a számla a NAV Online Számlázó programjának új mobilalkalmazásával. A zökkenőmentes átállást pedig a július 1-től szeptember 30-ig tartó szankciómentes-időszak biztosítja – tájékoztatta az MTI-t Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára.
E-mail-ben megküldött pdf számla Kérdés
Kérem szíves válaszukat az e-mailben beérkező pdf formátumú számlák tekintetében. A törvényi változások és a pontatlan információk következtében az adózók körében bizonytalanság alakult ki, a kibocsátók és a befogadók nem jutnak közös álláspontra, ezért kérem az Önök segítségét, hogy ezen témakörben mindenki pontos, elfogadható választ kapjon. A számlakibocsátó, illetve a partnerek közösen, papír alapon kibocsátott bizonylatként kívánják a pdf-ben küldött számlát kezelni. - Tekinthető e számla papíralapúnak? Amennyiben igen, milyen feltételeknek kell megfelelni? Bizonyítani kell, hogy az e-mailben küldött számla kizárólag nyomtatási funkció alkalmazása esetén érhető el, azaz csak nyomtatható, és azt a befogadó nem tudja módosítani, illetve elmenteni? - Amennyiben az e-mail-ben pdf formátumban megküldött számla nem tekinthető papíralapúnak, hanem az elektronikus számlának minősül, milyen törvényi feltételeknek kell megfelelni a számlakibocsátó és a számlabefogadó oldaláról? Elektronikus aláírással el kell látnia a számlát a kibocsátónak? Hogyan bizonyítható a befogadó oldaláról a számla eredetisége, változatlansága? A felek milyen módon tudnak az archiválás feltételeinek megfelelni? Hogyan kerülhető el az adókockázat? Válaszukat köszönöm.
Megőrzési kötelezettség papíralapú számláknál Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérem, erősítse meg az értelmezésemet, a 2019. július 23-án megjelent cikkel kapcsolatban. Ha jól értelmezem, abban az esetben, ha a papíralapú számla pdf-ben szkennelésre kerül, majd a cikk szerinti (az eredeti papíralapú dokumentummal egyező) záradékkal látjuk el, majd az AVDH szolgáltatással elektronikus aláírással látja el ügyfélkapu azonosítással a belső szabályzat szerint erre jogosult személy, akkor ez a szabályok szerint megfelelő elektronikus megőrzésnek számít? Segítségét előre is köszönöm.