8 találat a(z) megőrzési kötelezettség cimkére
Könyvelőiroda megőrzési kötelezettsége Kérdés
Tévesen rögzítették a KHR-ben, nem kapott kölcsönt: ki felel a hibás adatkezelésért? Cikk
Ismét egy olyan felügyeleti hatósági döntést veszünk górcső alá, melyben a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) azért alkalmazott adatvédelmi bírság szankciót, mivel az adatkezelő tévesen rögzített személyes adatokat a nyilvántartásában, melynek ráadásul súlyos jogkövetkezményei is lettek. Az alábbiakban az ügyet és annak tanulságait mutatjuk be.
Irathegyek a könyvelőnél: mi a teendő, ha megszűnt a megbízás? Cikk
Bérszámfejtést végző cég és megbízója között megszűnt az üzleti kapcsolat. A partnercég többszöri felszólítás után sem vitte el a bérszámfejtőnél lévő, nagy mennyiségű, eredeti számfejtési alapdokumentumokat (munkalapok, orvosi igazolások stb.). A megbízott cég helyszűkében van, nem kívánja tovább őrizni a papírokat, milyen lehetőségei és kötelezettségei vannak? – kérdezte olvasónk. Hunyadné Szűts Veronika igazságügyi adó- és járulékszakértő válaszolt.
Bejövő szállítólevelek megőrzési kötelezettsége Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az lenne a kérdésem, hogy egy cégnek, ha szolgáltatást nyújt (alkatrészeket fest), de sem festés előtt, sem utána nem ő szállítja az alkatrészeket a partnerhez, mennyi ideig kell a bejövő, illetve a saját szállítóleveleket megőriznie?
Megőrzési kötelezettség papíralapú számláknál Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérem, erősítse meg az értelmezésemet, a 2019. július 23-án megjelent cikkel kapcsolatban. Ha jól értelmezem, abban az esetben, ha a papíralapú számla pdf-ben szkennelésre kerül, majd a cikk szerinti (az eredeti papíralapú dokumentummal egyező) záradékkal látjuk el, majd az AVDH szolgáltatással elektronikus aláírással látja el ügyfélkapu azonosítással a belső szabályzat szerint erre jogosult személy, akkor ez a szabályok szerint megfelelő elektronikus megőrzésnek számít? Segítségét előre is köszönöm.
Könyvelő megőrzési kötelezettsége (beszámoló) II. Kérdés
Tisztelt Hunyadiné Szűts Veronika! Köszönöm válaszát, amelyet a 02.20-án hasonló címmel feltett kérdésemre adott. Viszont úgy tűnik, hogy félreértett. Az általam feltett kérdés nem az adózóra vonatkozott, hanem az adózó könyvelését végző számviteli szolgáltatóra, aki ténylegesen elvégzi az ügyfelek (adózók) beszámolójának elektronikus közzétételét. Tehát a kérdésem továbbra is az, hogy a könyvelőnek (számviteli szolgáltatást nyújtónak), aki az ügyfele (adózó) beszámolójának elektronikus közzétételét az adózó cégkapuján keresztül intézi, van-e jelenleg megőrzési kötelezettsége az általa elektronikus úton beküldött beszámolók és a kapcsolódó iratok eredeti, aláírt példányára vonatkozóan ügyfelei tekintetében? És ha van, akkor az hány év? Köszönöm válaszát!
Könyvelő megőrzési kötelezettsége (beszámoló) Kérdés
Tisztelt Szakértő! Korábban volt a könyvelőnek 10 éves megőrzési kötelezettsége az általa elektronikus úton beküldött beszámolók és a kapcsolódó iratok eredeti, aláírt példányára vonatkozóan. Amennyiben a könyvelőiroda az ügyfelek cégkapuján keresztül intézi a közzétételt, akkor is fennáll a megőrzési kötelezettség a könyvelőiroda részéről? Vagy így már okafogyottá vált a kötelezettség? Mely jogszabályi hely rendelkezik erről a kötelezettségről jelenleg? Köszönöm válaszát!
Könyvelő megőrzési kötelezettsége Kérdés
Tisztelt Szakértő! Van egy kft, amely megbíz egy könyvelőt könyvelési feladatok elvégzésére. Majd a cég úgy dönt, felbontja a szerződést, és kéri a könyvelőt, miután átadta a könyvelési bizonylatokat, beszámolókat, minden egyéb iratot, ami a céggel kapcsolatos, hogy törölje a könyvelőprogramból a céget és adatait. Kérdésem: a jogszabályok alapján mi az, amit a könyvelő köteles megőrizni, miután felbontásra kerül egy könyvelési szerződés? Megteheti valóban ez esetben, hogy törli a távozó cég adatait átadás után (minden átadásra kerül)? Köszönöm: Szilvia