3 találat a(z) kiskereskedelmi értékesítés cimkére

Kérdés

Tisztelt Adózóna! Vállalkozásunknak több telephelye is van az országban. Mindegyik telephely folytat kiskereskedelmi és nagykereskedelmi értékesítést is. Ennek megfelelően mindegyik telephelyen online pénztérgép üzemel. Van olyan telephely, ahol több pénztárgép is működik, mert több értékesítési pult is ki van alakítva. Az egyik kirendeltségen megszűntetünk egy értékesítési pultot, így az ott üzemelő online pénztárgépre nincs már szükség. Felvetődött, hogy megtartanánk ezt a pénztárgépet egy tartalék gépnek. Mi ennek a módja? Csak a NAV-nál kell lejelenteni, hogy tartalék pénztárgépként akarjuk a jövőben tartani? Hogy oldható meg, hogy ha egy másik kirendeltségen romlik el a pénztárgép, és oda át szeretnénk vinni? Ha most bejelentjük a megszüntetését későbbiekben újra üzembe helyezhetjük, ha esetleg megint megnyitunk egy értékesítési pultot? Válaszukat előre is köszönöm!

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Társaságunk fő tevékenysége hús-, húskészítmény nagykereskedelem. Amennyiben társaságunk magánszemélyeknek – dolgozóinak is – értékesít a termékekből, kiskereskedelmi tevékenységnek minősül-e? Ha igen akkor milyen feltételei vannak a kiskereskedelmi értékesítésnek, és milyen adózási vonzata van, amennyiben piaci áron értékesít, és ha kedvezményes áron értékesít a dolgozóknak, magánszemélyeknek? Köszönettel!

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Cégautóadó

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Fejlesztési adókedvezmény

Pölöskei Pálné

adószakértő

Könyvelési devizanem vátlása

Pölöskei Pálné

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 december
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Együttműködő partnereink