227 találat a(z) felújítás cimkére

Társaságiadó-változások az évközi adócsomagban Cikk

A társasági adó rendszerében jórészt kedvező változásokkal találkozhatunk. Cikkünkben a beruházással, a bejelentett részesedéssel, a munkahelyi óvodával, a korai fázisú vállalkozásban szerzett részesedéssel kapcsolatos kedvezményre vonatkozó javaslatokat foglaltuk össze.

Céges ingatlanvásárlás Kérdés

Tisztelt Szakértő! A következő kérdéssel fordulok Önhöz. A kft. egy nagyértékű ingatlant (házat) szeretne vásárolni. Az illeték mértéke, ha jól gondolom 4 százalék. A kft. tevékenységi körébe nem tartozik az ingatlanforgalmazás, de lehet, hogy el akarják majd adni. Ha felveszik a tevékenységi körbe és eladják, akkor 2 százalék az illeték? Akkor is, ha esetleg a kft. tulajdonosa mint magánszemély veszi meg? Magánszemélytől veszik, tehát nincs áfa. Ha értékesítik akkor gondolom áfásan kell számlázni. A felújítás számláinak az áfáját levonásba lehet helyezni igaz? Köszönöm és elnézést a sok kérdésért. Üdvözlettel

Újra eleshet a nagykörút – kerülje el mától! Cikk

Mától egészen szeptemberig pótlóbuszok járnak Budapesten a nagykörúti villamosvonalak egy szakaszán, a körúton buszsávot alakítottak ki.

Beruházás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Mezőgazdasággal foglalkozó kft. 2 éve 1 db John & Deere 8400 T típusú használt traktort vásárolt 10 millió Ft+áfa értékben. A traktor sajátossága, hogy nem gumikerekek, hanem a lánctalphoz hasonló gumihevederek vannak rajta, ezek a vásárláskor is láthatóan kopottak voltak, számoltunk is vele, hogy cserélni kell. A csere megtörtént, amelynek az anyagköltsége 6.750.000 Ft+áfa, ez 2 db heveder és 2 db meghajtó tárcsának az ára, külön javítási munkadíj nem lesz, saját dolgozóink fogják a cserét megcsinálni. A gép teljesítménye, élettartama ezzel a javítással nem nőtt. Az lenne a kérdésünk, hogy ezen javítás elszámolható egyösszegű, tárgyévi karbantartási költségnek, vagy a gép értékét növelő felújításnak kell kezelni?

Vállalkozás lakásingatlanának felújítása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Gyógyszerészeti kft. lakásingatlanán teljes körű sajátrezsis felújítást végez. A felújítás befejezése után a felújított lakásingatlant áfásan fogja bérbe adni. Az áfaköteles ingatlan-bérbeadási körbe a felújítás megkezdése előtt vagy a felújítás befejezése után lépjen-e be? A havi lakásberuházással kapcsolatos adóalapot és áfát fel kell-e tüntetni külön az áfabevallás 79. sorában? Kecskemétiné H. Katalin

Tao Kérdés

Ingatlanfelújítás történ 2016-ban, részleges. Most 2018. évben teljes körű. A 2016. évi felújítás (tető), lebontásra került és újra lett készítve. Ha terven felüli értékcsökkenésként kivezetjük, kell-e megemelni vele a társasági adót?

Ingatlanáfa Kérdés

Tisztelt Szakértő! Társaságunk fő tevékenysége rendezvényszervezés és marketing-tanácsadás, mely tevékenységet áfás adóalanyként folytatjuk. Kedvező lehetőségünk nyílt bővíteni tevékenységi körünket, és egy magánszemélytől megvásárolni egy ingatlant, amelyet felújítanánk és többlakásos társasházzá alakítanánk, majd magánszemélyek részére továbbértékesítenénk. Ezzel az ügylettel kapcsolatos adófizetési kötelezettségeinkről szeretnénk tájékoztatást kapni. Helyesen tudjuk-e, hogy az ingatlan felújításával és átalakításával kapcsolatos számlák áfája nem vonható le? Az ingatlan értékesítése áfamentesen történhet? Van-e lehetőség arra, hogy az ingatlant magánszemélyként vásároljuk meg, majd átalakítás (4 lakásos társasházzá) után magánszemélyként továbbértékesítsük? Ha igen, akkor magánszemélyként a személyi jövedelemadón kívül keletkezhet más adófizetési kötelezettségünk?

25 útszakaszt újítanak fel az idén Győr-Moson-Sopron megyében Cikk

Mintegy öt és fél milliárd forint hazai és európai uniós forrásból 25 útszakaszt újítanak fel idén Győr-Moson-Sopron megyében, közel 52 kilométeren – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Győr-Moson-Sopron megyei igazgatója sajtótájékoztatón szerdán Győrben.

Ingatlan apportálása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. tulajdonosa tőkeemelést hajtana végre, ingatlant apportál. Ezt az ingatlant mint bérlő most is a kft. használja, 2017-ben nagyértékű (teljeskörű) felújítást történt, melynek értékét aktiválta a tárgyi eszközei közé és 6 százalék értékcsökkenést számol el. Az apport értékének meghatározásához értékbecslőt kérnek fel, aki megállapítja a piaci értéket, de ez az érték tartalmazza a felújítás miatti értéknövekedést. Amennyiben ezt az értékbecslést egy évvel korábban készítették volna el, az értéke jelentősen kevesebb lenne. Kérdésem, hogy milyen értéken történik az apportálás, mivel így a felújítás költsége kétszer is szerepel/szerepelhet a befektetett eszközök értékében? Össze kell-e vezetni majd az ingatlanaktiválás értékét és a felújítás korábban aktivált értékét? Jövőben egy tárgyi eszköz szerepel könyveiben? Esetleg terven felüli értékcsökkenést kell elszámolni a felújítás értékére? Mi a helyes számviteli, adózási elszámolás? Válaszát előre is köszönöm!

Kétszer háromsávos lesz az M1-es, indul a pályáztatás Cikk

Tervezőt keres az állami beruházó az M1-es hatsávossá bővítésére, a jelenlegi kétszer két sáv helyett kétszer három áll majd az autósok rendelkezésére – írja a Magyar Idők.

Saját és bérelt ingatlan felújítása Kérdés

Cégünknek van saját ingatlana és bérelünk egyet, melynek felújítását magunkra vállaltuk. Kérdésem, hogy a saját és bérelt ingatlant hogyan újíthatjuk EU-s számlákkal (építőanyag). Cégünk az áfamentességet választotta ingatlannal kapcsolatban. Belföldi számláknál az áfát nem igényelhetjük vissza. Külföldi nettó számláknál ki kell-e fizetni a magyar áfát? A beszerzés többnyire Szlovákiából történik. Köszönettel: Szilvi

Idegen ingatlanon végzett beruházás Kérdés

Kedves Szakértő! Korábban feltettem egy kérdést, az idegen ingatlanon végzett beruházással kapcsolatosan, amit Hunyadné Szűts Veronika meg is válaszolt. Sajnos, még mindig nem teljesen egyértelmű nekem pár dolog, ezért kérem az alábbi kérdésekre szíveskedjenek válaszolni. Azt írja, hogy az egyik megoldás, hogy bérbevevőnek, aki felújítaná az ingatlant, mindenképpen fel kell tűntetnie a könyveiben a felújítást, mint idegen ingatlanon végzett beruházás. (Ezt a megoldást elvetették.) A másik megoldás, hogy a bérbevevő, nem mutatja ki a könyveiben, hanem a felújítás költségeit kiszámlázza a bérbeadó felé. Ez ebben az esetben közvetített szolgáltatás lesz? A felújítás végeztével a bérbevevő kiállítja a számlát 2 millió forint+áfáról, itt az áfát befizeti. (A felújítás során az áfát visszaigényelte, az iroda székhelyként szolgál.) A bérbeadó nem fizeti ki a felújítás számláját, mert megbeszélés szerint azt a bérlő lelakja. A havi bérleti díjról a számlát kiállítja áfával, aminek az áfatartalmát befizeti. A felújítás költségének áfáját visszaigényleheti? (Nem lakóingatlan.) Amíg ki nem fut a felújítás összege, nem fognak bérleti díjat fizetni. Nem volt építésiengedély-köteles a felújítás. A szerződésben erről rendelkeznek, illetve itt kell annak is szerepelnie, hogy a tulajdonos megrendelő a bérlőtől a felújítást? Köszönettel: Kelemenné T. Henrietta

Felújítás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdésben szeretném a tanácsát kérni. Egy munkaerő-kölcsönzéssel foglalkozó cég saját költségére a kölcsönbe vevő telephelyén belül a munkavállalói részére felújított egy öltöző- és vizesblokkrészleget. Azt szeretném kérdezni, hogy számvitelileg ezt hogyan lehet elszámolni a kölcsönző cégnél? Köszönöm.

Tisztelt Szakértő! Kérdés

Adott egy kft., aki egy irodát ad bérbe hosszú távra egy másik gazdasági társaságnaknak. A bérbevevő kft. felújítaná ezt az irodát, így a bérleti díjat nem fizetné egy bizonyos ideig. A bérbevevő nem mutatná ki a könyveiben ezt a felújítást, hanem kiszámlázná a bérbeadó felé. Az a kérdésem, hogy a számlát a felújítás végeztével állítja ki egy összegben áfával? A bérbeadó havonta kiállítja a bérleti díjról a számlát szintén áfásan, és így van lehetőség a tartozások összevezetésére? Mi lesz az áfával ebben az esetben? (Mindkét cég áfakörös.) Nincs pénzmozgás, amíg ki nem fut a felújítás költsége. Ezt szerződésben rögzíteni kell, hogy az felújítás összegéig a bérleti díj megfizetése alól mentesül? Válaszát előre is köszönöm! Kelemenné T. Henrietta

Felújítás kivezetése a főkönyvből Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy vállalkozás 4-5 évvel ezelőtt felújíttatott egy ingatlant, mely akkor a telephelye volt. 2017-ben megszűnt telephelyként működni ez az ingatlan. A kérdésem az lenne, hogy ha az ingatlan a vállalkozás tulajdonában van, akkor hogyan kell kivezetni a főkönyvből, illetve ha nem a vállalkozás tulajdonában, hanem magánszemély tulajdonában van az ingatlan, akkor hogyan kell kivezetni a főkönyvből? A másik kérdésem az volna, hogy ezeket az eseteket hogyan kell a társasági adóban kezelni (például: adóalapnövelő tételként)? A harmadik kérdésem az volna, hogy a magánszemélynek van-e valamilyen adófizetési (szja, eho) kötelezettsége ilyen esetben? Köszönettel várom válaszát.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Egyesület – könyvelés

Pölöskei Pálné

adószakértő

Számlázás

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Pénztárgép, számlázás

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2020 július
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
hirdetés

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close