21 találat a(z) MOSS cimkére
EU-s igénybe vett szolgáltatás utáni áfa
Kérdés
E-kereskedelem 2021. július 1-jétől – MOSS, OSS, IOSS, SA
Cikk
2021. július 1-jén hatályba lépnek az e-kereskedelemmel kapcsolatos új áfaszabályok. Ez jelenti többek között a MOSS rendszer kiterjesztését, a One Stop Shop (OSS) uniós és nem uniós, illetve import (IOSS) sémájának alkalmazását, illetve a Special Arrangement (SA) lehetőségét az import áfa megfizetésére.
MOSS rendszer, áfa-visszaigénylés
Kérdés
MOSS rendszer
Kérdés
Módosult a számlarendelet, búcsút veszünk a PTGSZLAH nyomtatványtól
Cikk
A napokban jelent meg a Magyar Közlönyben az egyes bizonylatolási kötelezettségekről szóló PM rendeletet módosító rendelet (17/2020. PM rendelet). A módosítások elsősorban a számlarendeletet érintik, és az áfatörvény módosítására valamint az új elektronikus számlázással kapcsolatos szabályokra reflektálnak. A részleteket megelőzően elevenítsük fel, hogy mi minden változik január 4-étől a számlázásban!
MOSS rendszer, számlakiállítás
Kérdés
Összefoglaló a 2021. évi áfaváltozásokról
Cikk
2020. november 17-én elfogadta az Országgyűlés a 2021. évi adótörvény-módosításokat. Az Andersen Magyarország elemzése összegyűjtötte az általános forgalmi adót érintő változásokat.
Szoftver könyvelése
Kérdés
Áfaváltozások 2021 – kitárul az egyablakos rendszer II.
Cikk
Cikksorozatunk második részében az EU-s egyablakos rendszer sajátosságait és az import egyablakos rendszert ismertetjük.
Áfaváltozások 2021 – kitárul az egyablakos rendszer
Cikk
2021-től jelentősen átalakul az egyablakos rendszer (MOSS). Kétrészes cikksorozatunkban ennek részleteit ismertetjük.
Karbantartásokra figyelmeztet a NAV
Cikk
A péntek este és szombat reggel közötti időszakban – tervezett karbantartás miatt – több alkalmazás nem lesz elérhető – hívja fel a figyelmet honlapján a NAV.
A Brexit miatt nem változnak az ELEKÁFA és a MOSS eljárások
Cikk
Egyelőre nem tapasztalnak észrevehető változást az üzleti élet szereplői a Brexit miatt, közölte honlapján a NAV.
MOSS áfa módosítása
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk távolról nyújtható szolgáltatást nyújt cégeknek és magánszemélyeknek egyaránt. A számláinkat a számlázórendszer automatikusan generálja, a felhasználó által megadott számlázási adatok alapján. Egy dán ügyfél jelezte, hogy tévedésből nem adta meg az EU adószámát 2015 óta és követeli a számlák módosítását, illetve az áfa visszatérítését. Mivel az EU adószám hiányzott a rendszerből, ezért az ügyfélre cégünk a MOSS rendszerben a dán adókulcs szerinti áfát megfizette. Kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben hogyan kell eljárnunk, és kötelesek vagyunk-e a számlákat módosítani és a partner részére az áfa összegét megtéríteni? Köszönöm válaszát!
Számlázás "MOSS"
Kérdés
Interneten letölthető filmeket magánemberek töltenek le a világ különböző országaiból. Bankkártyával fizetnek, csak egy név van, nincs cím (nem adják meg). A MOSS bevallásban országonként adom meg az adatokat. Hogyan állítom ki a számlát? A könyveléshez szükség van a számlára, vagy mit könyvelek? Köszönettel.
Külföldre netes jegyközvetítés magánszemélyek közt
Kérdés
Egy olyan cégről van szó, ami fesztivál- és koncertjegyeket közvetít netes felületen magánszemély és magánszemély között, és a vevőtől és az eladótól is jutalékot von, ez gyakorlatilag a tevékenysége és bevétele. Szeretne terjeszkedni, és nemcsak Magyarországon belül, hanem ausztriai magánszemélyek között is közvetíteni. Ezzel kapcsolatosan: a webes jegyközvetítés "távolról nyújtott szolgáltatás"? Mert logikailag annak venném, de a törvényt nézve nehezen vehető annak, bár olyan mint például a Jófogás, magánszemély magánszemélynek jegyeket ad el, amiért a cég jutalékot számláz ki, csak itt mindkét irányba.Én a 45/A § (2) c, pontjába lehetséges, hogy bele tudnám suvasztani a szituációt. Tehát a MOSS rendszerbe kell hozzá regisztrálni? Az én értelmezésem szerint egyszerűen magyar cégként, közösségi adószámmal számlázom az eddigi módon a vásárlási jutalékot a külföldi vevőknek. A számlázási címük szerinti helyi áfát felszámítva. Nem? Összefoglalva a következők a kérdések: jogilag milyen követelményei vannak, hogy magyar cégként, mindenféle fióktelep és egyéb költségek nélkül számlázzak külföldre? A számlákat idegen nyelven fogjuk kiállítani, itt mire kell figyelni (cégnév például lehet-e kft. helyett Ltd.)? Mindig vásárló címe szerinti áfát kell felszámolni? A MOSS rendszer regisztrációhoz mire van szükség? Mennyi az átfutási ideje? Jár-e vele egyéb állandó adminisztráció a cég részéről?